Permalänk
Medlem

Köpråd ny telefon

Tjenare sweclockers! har just nu en Iphone 4 och har haft den sen den var ny och har gillat den hela tiden. Men nu är jag lite sugen på en ny och har sett mycket positiv omdöme om alla android och windows telefonerna där ute nu. Saken är den att jag har absolut noll koll på vad som är bra telefoner och vad som är en bra budget för en telefon som man kan ha minst 3år utan problem och laggfri så allt ska funka smooth.

Har alltid gillat Iphones säkerhetskopiering finns det någon liknande till windows samt android telefonerna?
vill gärna ha en med hyfsat stor skärm men inte så stor så det blir jobbigt att ha den i fickan samt ha o snacka med.
Det ända jag ska göra med telefonen är facebook, lite filmkollande,sms o ringa och lyssna på spotify! Den får också ha bra med minne för jag laddar alltid ner mina spellister för ha i offlineläge. spela spel på mobilen kommer jag inte göra. bara där finns bra o ha appar så är jag nöjd
E.X GPS, blocket etc..

ge gärna lite tips på telefoner och gärna en recension.

Mvh Xquade

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

Z3 eller Z3 Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Z3 eller Z3 Compact

va e det som gör dom så bra då? lite bättre svar hade varit uppskattas

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

Tipsar också om Z3 eller Z3 Compact. Båda tillhör absolut toppsegmentet av androidtelefoner. Har själv haft både Z1 samt Z2, och kommer garanterat följa Z-seriens mobiltelefoner även i framtiden.

http://www.stuff.tv/sony/sony-xperia-z3/review

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Vattentålig, bra processor, bra kamera bra skärm 3GB ram i Z3 och 2GB ram i Z3 compact

Ska inte vara laggig som andra Android lurar då Z2 verkade inte vara laggig

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Tipsar också om Z3 eller Z3 Compact. Båda tillhör absolut toppsegmentet av androidtelefoner.

e det dessa som är top notch? finns där inte fler i samma klass?

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk

Kan inte något annat än rekommendera Lumia 930 riktigt fin byggkvalite , riktigt bra skärm och gudomligt UI som är snabbt smidigt.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Kan inte något annat än rekommendera Lumia 930 riktigt fin byggkvalite , riktigt bra skärm och gudomligt UI som är snabbt smidigt.

Den mobilen är ju tyvärr en Windows Phone

Dom flesta som har Android t.e.x har massor med appar dom använder som inte ens finns till Windows Phone och vad jag vet finns det väldigt lite appar till Windows Phone och många företag gör inte ens appar till den mobilen

Permalänk
Medlem

Om du har tid att vänta så skulle jag vänta på att Nexus 6 släpps. Borde komma innan års skiftet.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memon:

Om du har tid att vänta så skulle jag vänta på att Nexus 6 släpps. Borde komma innan års skiftet.

Tid har jag ingen som helst brådska vill bara veta lite så man kan börja leta o kolla lite på olika telefoner!

Skrivet av TwiceFire:

Kan inte något annat än rekommendera Lumia 930 riktigt fin byggkvalite , riktigt bra skärm och gudomligt UI som är snabbt smidigt.

Lumia har jag faktiskt kollat på vilken operativ använder dom?

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Tipsar också om Z3 eller Z3 Compact. Båda tillhör absolut toppsegmentet av androidtelefoner. Har själv haft både Z1 samt Z2, och kommer garanterat följa Z-seriens mobiltelefoner även i framtiden.

http://www.stuff.tv/sony/sony-xperia-z3/review

då ska jag kolla in dessa telefoner lite känna o klämma lite på dom

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

då ska jag kolla in dessa telefoner lite känna o klämma lite på dom

Ska finnas att Klämma och känna på

Jag trodde inte dom fanns på Phonehouse när jag var dit idag men där fans dom båda Dom släpps 30 September

Om du vill veta så Nästa fredag så sälj iPhone 6 och Plus här på Phonehouse Hudiksvall och det är först till kvarn

Kanske samma där du bor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

Tid har jag ingen som helst brådska vill bara veta lite så man kan börja leta o kolla lite på olika telefoner!

Lumia har jag faktiskt kollat på vilken operativ använder dom?

Lumia är en Windows mobil. Helt underbar att använda , snabb och gediget bygge.
Är själv inne på min 4.e Nokia lur nu och jag tänker ALDRIG gå tillbaka till Android.
Sen dom släppte WP 8.1 så är den nästintill helt komplett , kör just nu på en 925.a som spinner som en Rolls Royce. ( vill inte ha större skärm än 4.5" )
Lycka till i mobil träsket , Med vänlig hälsning Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Ska finnas att Klämma och känna på

Jag trodde inte dom fanns på Phonehouse när jag var dit idag men där fans dom båda Dom släpps 30 September

Om du vill veta så Nästa fredag så sälj iPhone 6 och Plus här på Phonehouse Hudiksvall och det är först till kvarn

Kanske samma där du bor?

just nu bosatt i Västerås pga studier Iphone är jag inte sugen på igen

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Lumia är en Windows mobil. Helt underbar att använda , snabb och gediget bygge.
Är själv inne på min 4.e Nokia lur nu och jag tänker ALDRIG gå tillbaka till Android.
Sen dom släppte WP 8.1 så är den nästintill helt komplett , kör just nu på en 925.a som spinner som en Rolls Royce. ( vill inte ha större skärm än 4.5" )
Lycka till i mobil träsket , Med vänlig hälsning Mange

där ser man då e där en som jag ska kolla lite extra nog på!

Håller med dig att det är träsk ett jobbigt sådant haha

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

där ser man då e där en som jag ska kolla lite extra nog på!

Håller med dig att det är träsk ett jobbigt sådant haha

Tänk på att dom apparna du använder garanterat inte finns till Windows Phone

Permalänk
Medlem

Vill du ha världens skönaste skärm så är Lumia 1020 ditt val.
Vill du ha en telefon som du omöjligt kan få att lagga, och som kommer vara klockren, så är det Z3 som gäller.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Tänk på att dom apparna du använder garanterat inte finns till Windows Phone

finns inte spotify o GPS samt Facebook på windows Phone?

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Vill du ha världens skönaste skärm så är Lumia 1020 ditt val.
Vill du ha en telefon som du omöjligt kan få att lagga, och som kommer vara klockren, så är det Z3 som gäller.

ja laggfri är en prio! finns jag hatar mer än en telefon som börjar lagg efter någon månad av användning

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

ja laggfri är en prio! finns jag hatar mer än en telefon som börjar lagg efter någon månad av användning

Sköjj inte, Minns en Sony-Ericsson telefon morsan köpte ganska liten grej. Den började lagga efter två dagar.
Snacka om att skiten såldes.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Sköjj inte, Minns en Sony-Ericsson telefon morsan köpte ganska liten grej. Den började lagga efter två dagar.
Snacka om att skiten såldes.

ja, jag köpte en sony xperia GO hade den i ca 1 vecka sen börja den lagg o massa skit.. nästan 2000 rakt i sjön liksom..

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

e det dessa som är top notch? finns där inte fler i samma klass?

Visserligen finns det, men dessa är antingen fula och i 100% plast (Galaxy S5) eller ej vattentåliga (LG G3, HTC One M8).

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Visserligen finns det, men dessa är antingen fula och i 100% plast (Galaxy S5) eller ej vattentåliga (LG G3, HTC One M8).

okej så de är inget vidare då alltså hört mycket postivt från S5 men då kanske de är skit då HTC o LG har jag hört lite halvt som halvt om..

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Den mobilen är ju tyvärr en Windows Phone

Dom flesta som har Android t.e.x har massor med appar dom använder som inte ens finns till Windows Phone och vad jag vet finns det väldigt lite appar till Windows Phone och många företag gör inte ens appar till den mobilen

Dom flesta appar finns som man verkligen använder sig av. Finns inte 1000 olika klock och alarm appar direkt som på ios och google.

Dom flesta företag gör appar till WP.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Skrivet av Xquade:

finns inte spotify o GPS samt Facebook på windows Phone?

Jo Spotify och GPS / maps finns till WP fungerar utomordentligt.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

okej så de är inget vidare då alltså hört mycket postivt från S5 men då kanske de är skit då HTC o LG har jag hört lite halvt som halvt om..

Hårdvarumässigt är Samsung väldigt bra, men Samsungs design är ful som stryk. Personlig preferens dock!

LG G3 har bättre hårdvara än S5, men är fortfarande av plast. Dock är plasten matt och känns helt okej.

HTC One M8 - Bästa designen samt högtalare, men svag 4-megapixlars kamera samt medioker batteritid.

Xperia Z-serien ser jag som de perfekta telefonerna. Bra högtalare som kan jämföras med HTC One, vattenresistant, väldigt bra batteritid, kvalitetsmaterial (aluminium+glas) och den bästa kameran i androidvärlden som ligger på 20.7MP med OIS, bra optik och en väldigt stor kamerasensor för att ta in maximalt med ljus.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Hårdvarumässigt är Samsung väldigt bra, men Samsungs design är ful som stryk. Personlig preferens dock!

LG G3 har bättre hårdvara än S5, men är fortfarande av plast. Dock är plasten matt och känns helt okej.

HTC One M8 - Bästa designen samt högtalare, men svag 4-megapixlars kamera samt medioker batteritid.

Xperia Z-serien ser jag som de perfekta telefonerna. Bra högtalare som kan jämföras med HTC One, vattenresistant, väldigt bra batteritid, kvalitetsmaterial (aluminium+glas) och den bästa kameran i androidvärlden som ligger på 20.7MP med OIS, bra optik och en väldigt stor kamerasensor för att ta in maximalt med ljus.

Okej tack för den infon! behövdes! gillar inte plasti telefoner så LGn försvinner då.. kamera tror jag inte att jag kommer använda men alltid bra att ha en om det skulle behövas så då e det nog bara Z serien som gäller då

Skrivet av TwiceFire:

Jo Spotify och GPS / maps finns till WP fungerar utomordentligt.

Okej härligt för det är typ bara det jag använder samt facebook

Skrivet av TwiceFire:

Dom flesta appar finns som man verkligen använder sig av. Finns inte 1000 olika klock och alarm appar direkt som på ios och google.

Dom flesta företag gör appar till WP.

Bra o veta iaf!

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Skrivet av Xquade:

okej så de är inget vidare då alltså hört mycket postivt från S5 men då kanske de är skit då HTC o LG har jag hört lite halvt som halvt om..

S5 är grym till hårdvaran. Jag lär köpa en mobil med oled skärm igen. Oled är framtiden!!!

Men mjukvaran är en smärre katastrof, ska vara bättre i s5 än tidigare modeller. Men ska jag skaffa en samsung igen lär det bli byte av rom på en gång

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

ja, jag köpte en sony xperia GO hade den i ca 1 vecka sen börja den lagg o massa skit.. nästan 2000 rakt i sjön liksom..

Sjukt dåligt faktiskt. Tur att Z1/2/3 inte är med i den klubben.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

finns inte spotify o GPS samt Facebook på windows Phone?

Jodå , nästan alla appar finns till Wp. Bazisten har inte riktigt koll på läget , inget ont om Bazisten.
Det är bara så att Microsoft kollar igenom alla appar innan dom släpps till Wp. Vilket innebär att man slipper alla skit appar och virus mög som finns till Android.
Inget ont om Android , men jag personligen föredrar WP alla dagar i veckan.
Sen tycker jag att en Nokia lur har ett riktigt skönt flytt , har inte varit med en enda gång att det laggat eller hackat.
Nokia Drive är utan tvekan det bästa som finns till en mobil , har kört diverse till Android och inget kommer i närheten av Nokias.
Lycka till med köpet

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition