Behålla Telenor abonnemang och köpa ny lur?

Permalänk
Medlem

Behålla Telenor abonnemang och köpa ny lur?

Hej alla på sweclockers!

Har bara en liten fråga till folket där ute! Har nu haft min Ajfon 4s i +25 månader vilket betyder att bindningstiden är över men har fortfarande abonnemang kvar. Så nu till min fråga. Har kollat på lite olika lurar där ute och det lutar sig åt LG G3. Iaf, är det på något sätt att behålla mitt gamla abonnemang och köpa en ny lur? Vill behålla mitt abonnemang för att det är otroligt bra. Fri surf (oändligt med data), fria sms, mms och samtal för ett fast pris.

Är väldigt dålig på detta ämne, tänkte fråga här före jag går in till deras butik

mvh

Permalänk
Medlem

Du kommer förmodligen inte kunna förlänga med telefon utan att ta ett "nyare" abb med restriktioner som du inte har idag.

Jag åkte på samma sak själv när jag hade det fina volym abbet som tele2 "gav" bort förut med gratis telefon och enda sättet att förlänga med telefon var att byta till ett nyare abb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Du kommer förmodligen inte kunna förlänga med telefon utan att ta ett "nyare" abb med restriktioner som du inte har idag.

Jag åkte på samma sak själv när jag hade det fina volym abbet som tele2 "gav" bort förut med gratis telefon och enda sättet att förlänga med telefon var att byta till ett nyare abb.

Hum, okej. Men om vi säger att jag köper en telefon på delbetalning på någon butik. Skulle det inte funka då? eftersom mobilen då inte har något med telenor att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalln:

Hum, okej. Men om vi säger att jag köper en telefon på delbetalning på någon butik. Skulle det inte funka då? eftersom mobilen då inte har något med telenor att göra?

Du kan ju alltid ringa och fråga först, den kan skilja sig från Telenor och Tele2 men jag misstänker att dom vill ha bort gamla abb i så stor utsträckning det går.

Annars spelar det ingen roll alls varifrån du köper telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Du kan ju alltid ringa och fråga först, den kan skilja sig från Telenor och Tele2 men jag misstänker att dom vill ha bort gamla abb i så stor utsträckning det går.

Annars spelar det ingen roll alls varifrån du köper telefonen.

Hm. Jaja, det var ju synd i så fall. Är rätt så trött på min Iphone just nu så det blir nog bara att skaffa ett abb på tele2 istället då dom erbjuder LG G3.

Men tänkte fråga medans du är här, du som Tele2 användare och så. Hur är det när du förbrukat all data för månaden. Stängs nätet ner helt eller kan du fortfarande använda det? fast långsammare då?

Permalänk
Avstängd

Med Telenor kan du lägga till en enhet till ditt abonnemang utan att förlänga abonnemanget, Det blir som en delbetalning i 24 månader.
http://www.telenor.se/privat/om-telenor/den-flexibla-operator...

Dock tror jag det abra går genom att ringa kundtjänst och jag tror inte dom har LG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Med Telenor kan du lägga till en enhet till ditt abonnemang utan att förlänga abonnemanget, Det blir som en delbetalning i 24 månader.
http://www.telenor.se/privat/om-telenor/den-flexibla-operator...

Dock tror jag det abra går genom att ringa kundtjänst och jag tror inte dom har LG.

Det är väl det som är nackdelen att dom inte har LG. Men ska nog ringa in till dom o se om det går att byta mobil utan att byta abb. Om det går får jag väl ta en S5:a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalln:

Hm. Jaja, det var ju synd i så fall. Är rätt så trött på min Iphone just nu så det blir nog bara att skaffa ett abb på tele2 istället då dom erbjuder LG G3.

Men tänkte fråga medans du är här, du som Tele2 användare och så. Hur är det när du förbrukat all data för månaden. Stängs nätet ner helt eller kan du fortfarande använda det? fast långsammare då?

Kan ge dig info om att dom spärrar helt efter förbrukad surfmängd.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kan ge dig info om att dom spärrar helt efter förbrukad surfmängd.

jaha, oj. då får man verkligen vara försiktig så man kan använda kik o sådant. fasiken vad syrt. dock hittade jag ett väldigt bra pris för abb + mobil. tror 12gb surf per månad räcker, har wifi hemma och i skolan så det borde fixa sig.
tack alla för era svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalln:

jaha, oj. då får man verkligen vara försiktig så man kan använda kik o sådant. fasiken vad syrt. dock hittade jag ett väldigt bra pris för abb + mobil. tror 12gb surf per månad räcker, har wifi hemma och i skolan så det borde fixa sig.
tack alla för era svar

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det är synd. Jag har Comviq (vilket ägs av Tele2) dom har nu så att dom också spärrar om man går över gränsen, men om man hade ett abb innan förändringen så har man kvar dom villkoren.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalln:

Hum, okej. Men om vi säger att jag köper en telefon på delbetalning på någon butik. Skulle det inte funka då? eftersom mobilen då inte har något med telenor att göra?

Köp på El-G, dom har 20 mån delbetalning utan ränta och ingen uppläggningsavgift just nu. Om du vill behålla nuvarande Telenor abonnemang. Själv har jag Telenor Surfa för 79:-/mån med 15GB gräns, kan sänkas till 0,2Mbit om överskrider gränsen och kommer aldrig att byta abb., om priserna inte går ner.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalln:

Hum, okej. Men om vi säger att jag köper en telefon på delbetalning på någon butik. Skulle det inte funka då? eftersom mobilen då inte har något med telenor att göra?

Skrivet av XPerion:

Köp på El-G, dom har 20 mån delbetalning utan ränta och ingen uppläggningsavgift just nu. Om du vill behålla nuvarande Telenor abonnemang. Själv har jag Telenor Surfa för 79:-/mån med 15GB gräns, kan sänkas till 0,2Mbit om överskrider gränsen och kommer aldrig att byta abb., om priserna inte går ner.

Precis, lyssna på ovanstående talare, utvecklingen att datatrafiken är svindyr verkar hålla i sig. Om du inte skulle gilla giggen så har MM 10 månader räntefritt som kampanj till slutet av månaden, precis som ovan inga avgifter alls.

Förhöjda avgifter vid köp av telefon är ju egentligen bara en avbetalning fast med annat namn.

Permalänk
Medlem

Du borde absolut kunna köpa valfri mobil från tex Mediamarkt (utan abonnemang) och sen bara flytta SIM-kortet. Utan att ringa till Telenor.

Förresten vilket abonnemang får man mest surf med nu förtiden (utan att behöva betala över 300kr)? Man missade ju alla dom erbjudande som fanns för ett par år sen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du får köpa en telefon kontant eller avbetalning med t.ex Klarna ifrån en annan affär, t.ex Komplett.

Så fort du gör en förlängning av ditt abonnemang så kommer de att ändra på det. Dvs om du köper en ny telefon med avbetalning genom Telenor kommer detta gälla som en förlängning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jo, det är synd. Jag har Comviq (vilket ägs av Tele2) dom har nu så att dom också spärrar om man går över gränsen, men om man hade ett abb innan förändringen så har man kvar dom villkoren.

Comviq och tele2 är två helt skilda bolag, dom ingår endast i samma koncern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Köp på El-G, dom har 20 mån delbetalning utan ränta och ingen uppläggningsavgift just nu. Om du vill behålla nuvarande Telenor abonnemang. Själv har jag Telenor Surfa för 79:-/mån med 15GB gräns, kan sänkas till 0,2Mbit om överskrider gränsen och kommer aldrig att byta abb., om priserna inte går ner.

Oj gud. Det var ju jätte bra med det dära kampanjen. Blir ju ungefär samma summa som när jag hade bindningstid med iphone4s.
Tack för tipset XPerion!