One Plus One LTE Tele2

Permalänk

One Plus One LTE Tele2

Precis fått hem min One Plus One och är hittills mycket nöjd. Det är ett problem som jag inser så här tidigt, och det är LTE (4G). Har Tele2 och bor mer åt landsbygden än åt storstan. På min Note 2 hade jag alltid LTE här ute. Men med OPO har jag ej det. Har förstått det som att OPO inte har vissa frekvenser som Tele2 använder.. Är det rätt uppfattat? Är detta hårdvaru mässigt eller mjukvaru mässigt? Med det menar jag kan Cyanogenmod släppa en uppdatering där dessa frekvenser finns med eller är det hårdvaran som bestämmer?

Mvh

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem

Det är hårdvarumässigt. Jag har likadant. Det är band 20 som fattas i hårdvaran om jag inte minns fel.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PcCrazyMods:

Precis fått hem min One Plus One och är hittills mycket nöjd. Det är ett problem som jag inser så här tidigt, och det är LTE (4G). Har Tele2 och bor mer åt landsbygden än åt storstan. På min Note 2 hade jag alltid LTE här ute. Men med OPO har jag ej det. Har förstått det som att OPO inte har vissa frekvenser som Tele2 använder.. Är det rätt uppfattat? Är detta hårdvaru mässigt eller mjukvaru mässigt? Med det menar jag kan Cyanogenmod släppa en uppdatering där dessa frekvenser finns med eller är det hårdvaran som bestämmer?

Mvh

Skrivet av Subzero299:

Det är hårdvarumässigt. Jag har likadant. Det är band 20 som fattas i hårdvaran om jag inte minns fel.

Det stämmer. 800/900 banden, som används utanför städer och ute på landsbygden för bra 4G täckning på längre sträckor, har inte OPO stöd för tyvärr. Jag har skrivit mer om det och förklarat hur man kan kolla sin 4G täckning på OnePlus forum: OnePlus One 4G stöd och information. Tyvärr är detta hårdvarubegränsningar, så mjukvaran kommer inte kunna lösa det tyvärr :/

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Hårdvarumässigt, tyvärr så stödjer inte oneplus one band 20, 800mhz.

Det pratades om att släppa en version av one med utökat stöd, en EU-version. Har dock inte hört något mer.

Här är tråden:
https://forums.oneplus.net/threads/oneplus-one-europe-version...

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem

Hittade en tråd ikväll som du kanske vill ta en titt på om du är tekniskt kunnig ska nog själv pröva imorgon: http://forum.xda-developers.com/galaxy-s5/general/how-to-add-... tydligen har någon lyckats lägga till band 20 på Oneplus one för 1 månad sedan.

Band 20 går inte aktivera har prövat - dom har dessutom ändrat info:n i länken nu. Så får endast 4G i Malmö/Hbg och någon enstaka annan stad med Telia i och med Telia nyttjar band 20 för 4G i mindre städer

Permalänk
Skrivet av SoWErA:

Hittade en tråd ikväll som du kanske vill ta en titt på om du är tekniskt kunnig ska nog själv pröva imorgon: http://forum.xda-developers.com/galaxy-s5/general/how-to-add-... tydligen har någon lyckats lägga till band 20 på Oneplus one för 1 månad sedan.

Lät intressant, någon som har prövat?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk

OT. Vilken operatör är att föredra till Oneplusen? Bor och rör mig mest i Skaraborg, så 4G fungerar inte här på denna lur. Har Halebop för tillfället, fungerar väl...ok, men inte mer. Tycker det hoppar rätt mycket mellan E och H, får aldrig H+. Har funderat på att prova Hallon som har 3:s nät.

Permalänk
Medlem

La precis min beställning och skicka in en ticket om avbeställning efter jag läst det här.
Jag har Tele2 och bor på vischan. 3g här suger och 4g fungerar faktiskt skitbra idag på min n5. Känner inte att det är värt att riskera det. Hoppas bara de hinner avbryta ordern i tid.