Permalänk

iPhone 6 eller 6+?

Hej!

Jag lade en beställning på en iPhone 6 hos Telia som beräknas ankomma nästa vecka. Anledningen till att jag just valde 6:an var storleken; jag var rädd att 6+ skulle bli för stort samt problematiskt att ha i fickan. Dock besökte jag en Teliabutik under gårdagen för att klämma lite på just 6+:an och jag kan säga att den ej kändes så klumpig som jag hade trott mig. Nu kände jag på den i endast någon minut, så hur den känns efter ett tag vet jag ej.

Nu lutar det lite åt att annullera ordern på 6:an samt omboka till 6+:an. Ni som äger/har känt på 6+, vad tycker ni? Känns det inte otympligt att ha den fickan under en längre stund, eller obekvämt när ni sätter er?

Tack på förhand!

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

aldrig mera iphone.. min iphone 6 blev böjd i fickan. reklamerade den och fick pengarna tillbaka.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Netforce:

aldrig mera iphone.. min iphone 6 blev böjd i fickan. reklamerade den och fick pengarna tillbaka.

Bakfickan antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196866:

Bakfickan antar jag?

Kan vara en framficka också har att göra med hur mycket den spänns alltså hur tighta byxorna är

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196866:

Bakfickan antar jag?

Den som har luren i bakfickan är dum i huvudet. "Jag har luren i bakfickan så sätter jag mig på denna stol, det gör inget jag har luren i bakfickan vad ska hända. Buuuuuhhuuuu min telefon gick sönder när jag hade den i bakfickan när jag satte mig på en stol, jag vill ha en ny".

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk

Håller med om att det är otroligt dumt att ha mobilen, vare sig om det är en iPhone eller ej, i bakfickan.

Nu lydde dock frågan ej om hur hög risken för att den böjer sig är, utan om den känns klumpig att leka med/ha i fickan under en längre period.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Känns det inte otympligt att ha den fickan under en längre stund, eller obekvämt när ni sätter er?

Väldigt subjektiva frågor, det beror ju till viss del på vilken typ av byxor man har på sig, men också hur du uppfattar någonting som obekvämt.

Själv beställde jag min iPhone 6 Plus från Apples onlinebutik av denna anledning, då kan jag testa den i upp till 14 dagar och skicka tillbaka den om jag tycker att den blir för stor. Dock så går det endast att köpa den olåst därifrån, så om du tänkt köpa den med abbonemang blir det problematiskt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Netforce:

aldrig mera iphone.. min iphone 6 blev böjd i fickan. reklamerade den och fick pengarna tillbaka.

Troll much..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon96120:

Troll much..?

Att han fick pengarna tillbaka? Webben svämmar över av historier om böjda sexor.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag köpte med försäkring som täcker allt. i detta fall hade det gett ny telefon eller pengarna tillbaka.

Nej jag hade den i framfickan i jobbar byxorna.. precis jag haft med sony, samsung, LG aldrig haft några problem.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Sitter idag med en Xperia ultra som jag tycker är lite för stor så 6+ tror jag kommer blir prefekt för mig. Men vanliga 6an var otroligt skön att hålla i handen måste jag säga. Funderar på att ändra mig.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Skrivet av Sifear:

Sitter idag med en Xperia ultra som jag tycker är lite för stor så 6+ tror jag kommer blir prefekt för mig. Men vanliga 6an var otroligt skön att hålla i handen måste jag säga. Funderar på att ändra mig.

Nu uppgraderar jag själv från iPhone 5S, samt att jag aldrig har ägt en lite större (phablet) mobil, därav min osäkerhet.

Tror dock att du kommer bli nöjd med 6+. Att gå ner i storlek är inte enkelt, då man vänjer sig vid skärmstorleken. Däremot är Xperia Ultra helt hutlöst stort, så jag förstår att du tycker att den är lite för kraftig.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Den som har luren i bakfickan är dum i huvudet. "Jag har luren i bakfickan så sätter jag mig på denna stol, det gör inget jag har luren i bakfickan vad ska hända. Buuuuuhhuuuu min telefon gick sönder när jag hade den i bakfickan när jag satte mig på en stol, jag vill ha en ny".

Många som har sina mobiler i bakfickan (mest tjejer dock), vet inte varför dom skulle vara dumma i huvudet.
Inga problem heller att den i bakfickan för det mesta.

Men du kanske gillar att kalla folk dumma i huvudet vad vet jag.

Permalänk

Är nöjd med 6+,den är inte böjd ännu :p. Men fan va stor den är hade en 4S innan. Har beställt ett plånboksfodral för det kan bli lite tight i fickan med telefon och plånbok.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Inqontrol:

Är nöjd med 6+,den är inte böjd ännu :p. Men fan va stor den är hade en 4S innan. Har beställt ett plånboksfodral för det kan bli lite tight i fickan med telefon och plånbok.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur känns den i fickan? Brukar själv ha mobilen ensam i ena fickan samt en korthållare i andra, blir mer balanserat att ha de separata än i samma ficka.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Skrivet av Sötpotatis:

Hur känns den i fickan? Brukar själv ha mobilen ensam i ena fickan samt en korthållare i andra, blir mer balanserat att ha de separata än i samma ficka.

Lite ovant är det, men det känns helt ok faktiskt. Den är ganska tunn så man tänker inte så mkt på den. Men det kan bli lite för trångt om man har tighta jeans. Men nu till vintern är det ju helt ok då kan man ha den i jackan istället. Vilka I-landsproblem man har egentligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Den som har luren i bakfickan är dum i huvudet. "Jag har luren i bakfickan så sätter jag mig på denna stol, det gör inget jag har luren i bakfickan vad ska hända. Buuuuuhhuuuu min telefon gick sönder när jag hade den i bakfickan när jag satte mig på en stol, jag vill ha en ny".

Man ser dummare ut, att hålla i en 4,7-5,5" mobil hela dagen än lägga dom i byxfickorna. Finns anledning varför folk lägger sina mobiler i byxfickorna.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Man ser dummare ut, att hålla i en 4,7-5,5" mobil hela dagen än lägga dom i byxfickorna. Finns anledning varför folk lägger sina mobiler i byxfickorna.

Nu snackades det väl specifikt om bakfickorna och inte konceptet att ha en telefon i en byxficka överhuvudtaget. Kan jag inte ha min telefon i en framficka så skulle jag inte köpa den.

Ang 6:an rent allmänt så verkar den inte vara någon homerun. Tror jag avvaktar lite tills vi ser hur vanligt det blir att lyckas böja den (även 6:an icke plus).

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Ska nog lämna tillbaka min iPhone 6 och skaffa z3 Istället, Batteriet på 4,7" är sämre än min gamla z1....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Nu snackades det väl specifikt om bakfickorna och inte konceptet att ha en telefon i en byxficka överhuvudtaget. Kan jag inte ha min telefon i en framficka så skulle jag inte köpa den.

Ang 6:an rent allmänt så verkar den inte vara någon homerun. Tror jag avvaktar lite tills vi ser hur vanligt det blir att lyckas böja den (även 6:an icke plus).

Nej, utan att IP6/6+ böjs om man har dom i byxfickorna, kvittar om det är fram/bak fickorna. Problemet är design miss vid volymknapparna, där problemet är och gör att ip6/6+ böjs.

http://www.forbes.com/sites/anthonykosner/2014/09/27/bendgate-unbent-apple-and-viral-iphone-6-plus-bender-are-both-right/

http://www.macrumors.com/2014/09/23/iphone-6-plus-bending-pockets/

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Nu får väl folk här börja tagga ner lite istället för att prata om designmiss/designfel. Apple har alltså fått nio inrapporterade fall av mobilböjning av 10 miljoner sålda enheter. Att då börja prata om designmiss är alldeles för tidigt och är ju bara en massa trams. Även om den siffran hade varit 1000 gånger större så hade det fortfarande varit mindre än en promille av enheterna som råkat ut för just detta problem. Då kan man lika gärna anklaga till exempel Samsung att deras mobilskärmar är en designmiss eftersom det finns de som har råkat ut för att skärmen har spruckit när de har haft mobilen i fickan, eller till och med spruckit helt av sig självt.

Ja, iPhone 6 och 6+ har en svagare punkt, och i detta fall vid volymknapparna. Även alla andra mobiler har en svagare punkt någonstans på mobilen. Det som är intressant är om det kommer vara ett problem för en stor del av användarna, dvs att mobilen kommer att böjas vid normalt användande. Än så länge verkar det inte vara något problem med tanke på att det i nuläget är endast nio stycken av 10 miljoner sålda enheter som har drabbats av detta (nio fall som vi inte har den blekaste aning om hur det har gått till).

Det var samma diskussion när iPhone 5 kom ut på marknaden, och efter två år så kan vi nog sammanfatta det som att det var inget problem för de flesta användarna, och troligtvis så lär resultatet bli detsamma när det gäller iPhone 6 och 6+.

Permalänk
Avstängd

http://www.macrumors.com/2014/09/26/consumer-reports-iphone6-...

Så där, nu kan vi lägga ner "bendgate"-svamlet och fortsätta diskussionen om huruvida 6+ upplevs som för stor eller inte.

Personligen upplever jag den som just det, alldeles för stor och klumpig. Irriterande nog så vill jag ju så klart ha skärmen och upplösningen i 6+ men 6:ans storlek. Jag är väldigt kluven idag över vilken av dem det kommer att bli.

Permalänk
Skrivet av Netforce:

Jag köpte med försäkring som täcker allt. i detta fall hade det gett ny telefon eller pengarna tillbaka.

Nej jag hade den i framfickan i jobbar byxorna.. precis jag haft med sony, samsung, LG aldrig haft några problem.

hur tajta byxor har du ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Många som har sina mobiler i bakfickan (mest tjejer dock), vet inte varför dom skulle vara dumma i huvudet.
Inga problem heller att den i bakfickan för det mesta.

Men du kanske gillar att kalla folk dumma i huvudet vad vet jag.

Joodå, dom är dumma i huvudet.
Samma sak med dom som har telefonerna i handväskan.
*wink wink*

Till TS

Vill du ha iPhone pga IOS så ta vilken iPhone som helst.
Om det är pga utseendet eller aluminiumet så kan du välja en HTC One M7/8.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Många som har sina mobiler i bakfickan (mest tjejer dock), vet inte varför dom skulle vara dumma i huvudet.
Inga problem heller att den i bakfickan för det mesta.

Men du kanske gillar att kalla folk dumma i huvudet vad vet jag.

det finns faktisk folk på denna jord där dom har problem med logik, Pebcac. SBS.

jag har varit med om kunder som pressat in usb-minnen 3cm i i datorn för den gick inte in.
får man inte ut hårddisken ut datorn? bäst använda skruvmejsel och bända upp den då.
mikrat iphone 5 i 1minut för den var vattenskadad osv.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

det finns faktisk folk på denna jord där dom har problem med logik, Pebcac. SBS.

jag har varit med om kunder som pressat in usb-minnen 3cm i i datorn för den gick inte in.
får man inte ut hårddisken ut datorn? bäst använda skruvmejsel och bända upp den då.
mikrat iphone 5 i 1minut för den var vattenskadad osv.

Det sista låter ju helsmart och logiskt, måste prova det med min vattenskadade telefon (obs sarkasm)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar