Borde jag upgradera till Samsung galaxy note 4?

Permalänk

Borde jag upgradera till Samsung galaxy note 4?

Hejsan!

Jag har en "Samsung galaxy S3" och jag har precis sätt den nya Samsamsung galaxy Note 4 och dens imponerande specificationer. Jag funderar på att uppgradera till den.

Är Samsung galaxy Note 4 värt de 7.5 k kronorna?, varför, varför inte?

Säg inte att jag borde köpa Iphone 6, Jag gillar den tyvärr inte. Den har för lite för premium priset tycker jag..

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag skulle säga nej.

Om du kan så vänta någon månad när den går ner lite i pris så blir det mer värt det. Skulle inte lägga de pengarna på någon mobil hur bra den än är.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Jag skulle säga nej.

Om du kan så vänta någon månad när den går ner lite i pris så blir det mer värt det. Skulle inte lägga de pengarna på någon mobil hur bra den än är.

Okej tack för svar.

Funderade bara på det om det är värt det. Jag är inte riktigt en preformence hunter utan jag bara undrade:)

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är väl klart att det är värt det så det är ju en mycket nyare telefon. Men den ligger ju lite högt i pris just nu men kommer säkerligen att sjunka om ett tag så kan man vänta lite så får man den ju billigare sen

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Det är väl klart att det är värt det så det är ju en mycket nyare telefon. Men den ligger ju lite högt i pris just nu men kommer säkerligen att sjunka om ett tag så kan man vänta lite så får man den ju billigare sen

tack för svar!

Efter hur många veckor/månader förväntas priset att sjunka?. Jag undrar bara. Har kollat en massa med reviews om mobilen och youtube videos. Jag gillar den verkligen. Jag är den typen av personen som gillar när allt är bra i mobilen, särskilt kameran då jag anv mobil som kamera istället för digitalcamera. jag gillar även storskärmade mobilen 5+ tum eftersom jag anv den även som en tablet:D

Jag är liksom personen som gillar ha allt i ett: Kamera + tablet + telefon = SGN4:D

Men då värkar det som om jag väntar tills priset har sjunkit lite

Permalänk
Medlem

Har en Note 3 och kan ärligt talat inte se något skäl att uppgradera till Note 4. Med ett undantag dock, då jag hört att Note 4 har fingeravtrycksläsare som dessutom ska fungera klart bättre än på S5an. Dock lite osäker på vilket stöd Android har för detta, på iPhone är det riktigt smidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViruZ_HUN:

Efter hur många veckor/månader förväntas priset att sjunka?. Jag undrar bara. Har kollat en massa med reviews om mobilen och youtube videos. Jag gillar den verkligen. Jag är den typen av personen som gillar när allt är bra i mobilen, särskilt kameran då jag anv mobil som kamera istället för digitalcamera. jag gillar även storskärmade mobilen 5+ tum eftersom jag anv den även som en tablet:D

Själv föredrar jag dock att bara vissa saker är bra i mobilen, men vissa delar får gärna vara riktigt dåliga också

Nä, men seriöst, Note 4 är en riktigt fin mobil, och om man inte råkar ha en Note 3 innan kan det mkt väl vara ett bra köp. Har man däremot en Note 3 kan jag inte riktigt se att det skulle vara värt att uppgradera, annat än om man får ett riktigt bra pris.

Permalänk
Skrivet av improwise:

Själv föredrar jag dock att bara vissa saker är bra i mobilen, men vissa delar får gärna vara riktigt dåliga också

Nä, men seriöst, Note 4 är en riktigt fin mobil, och om man inte råkar ha en Note 3 innan kan det mkt väl vara ett bra köp. Har man däremot en Note 3 kan jag inte riktigt se att det skulle vara värt att uppgradera, annat än om man får ett riktigt bra pris.

Japp. Ska tänka lite på det. Hoppas på att priset sänks när det kommer ut i butikerna.

Jag har en Samsung Galaxy S3 ingen note 3 om du missförstod det:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViruZ_HUN:

Japp. Ska tänka lite på det. Hoppas på att priset sänks när det kommer ut i butikerna.

Jag har en Samsung Galaxy S3 ingen note 3 om du missförstod det:P

Note 4 är kanske den bästa mobilen ute just nu sett till hårdvaran, men skillnaden mellan toppmodellerna är ofta väldigt liten i praktiken.

Kolla in Oneplus One också om du inte redan har det. Ca 3000:- inkl. frakt (64GB) för en mobil med i stort samma hårdvara som de andra toppmodeller och 5,5"-skärm (1920*1080).
Den har lite mindre skärm med lite lägre upplösning och aningen klenare hårdvara än note men du slipper samsungs UI (men du kanske föredrar det?)
Invite är lätt att få tag på numera.

Permalänk
Skrivet av mudde:

Note 4 är kanske den bästa mobilen ute just nu sett till hårdvaran, men skillnaden mellan toppmodellerna är ofta väldigt liten i praktiken.

Kolla in Oneplus One också om du inte redan har det. Ca 3000:- inkl. frakt (64GB) för en mobil med i stort samma hårdvara som de andra toppmodeller och 5,5"-skärm (1920*1080).
Den har lite mindre skärm med lite lägre upplösning och aningen klenare hårdvara än note men du slipper samsungs UI (men du kanske föredrar det?)
Invite är lätt att få tag på numera.

har kollat på den. Men jag har aldrig varit en price/preformence kille.

Ska tänka lite på Note 4:D

Permalänk
Skrivet av mudde:

Note 4 är kanske den bästa mobilen ute just nu sett till hårdvaran, men skillnaden mellan toppmodellerna är ofta väldigt liten i praktiken.

Kolla in Oneplus One också om du inte redan har det. Ca 3000:- inkl. frakt (64GB) för en mobil med i stort samma hårdvara som de andra toppmodeller och 5,5"-skärm (1920*1080).
Den har lite mindre skärm med lite lägre upplösning och aningen klenare hårdvara än note men du slipper samsungs UI (men du kanske föredrar det?)
Invite är lätt att få tag på numera.

samsung UI är ok, dock på s3 så är den seg speciellt med 4,3:) körde in omni i stället:) Funkar som den ska nu;)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av ViruZ_HUN:

har kollat på den. Men jag har aldrig varit en price/preformence kille.

Ska tänka lite på Note 4:D

Annars kanske en Note 3 kan vara ett alternativ, Rejäl uppgradering från Galaxy S3

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViruZ_HUN:

har kollat på den. Men jag har aldrig varit en price/preformence kille.

Ska tänka lite på Note 4:D

Man behöver inte bara leta efter bästa prisvärdet för att gilla OPO. Även ur ren prestanda och byggkvalitetsynpunkt står den sig mycket väl och att den kommer med CM från start sparar lite jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

samsung UI är ok, dock på s3 så är den seg speciellt med 4,3:) körde in omni i stället:) Funkar som den ska nu;)

Samsungs UI (TouchWiz) är enligt mig det i särklass fulaste på marknaden just nu, och verkar dessutom på större telefoner utgå ifrån att användaren är synskadad då allt är jättestort. Men det löser man så klart enklast genom att roota och ändra dpi, gärna då även men en CustomROM men då hänger garantin lite löst

Permalänk
Skrivet av improwise:

Samsungs UI (TouchWiz) är enligt mig det i särklass fulaste på marknaden just nu, och verkar dessutom på större telefoner utgå ifrån att användaren är synskadad då allt är jättestort. Men det löser man så klart enklast genom att roota och ändra dpi, gärna då även men en CustomROM men då hänger garantin lite löst

äää enligt någon eu regel (dock vet jag inte om den är sann/rätt) har man rätten att byta rom. annars nollställer man telen vid garanti:) även spräckt skärm är det lätt via datorn nolla den bara knapparna funkar.

Har dock inte pillat på dpi (har inget sådant rom/app). Men på nya s5 har dom gjort två lägen ett med stora ikoner likt Iphone (dock extremt stora ikoner, vet inte om det går att ändra) och mer likt vanliga Android. Men vanliga i S3 är ikonerna inte så stora.

Inställningsmenyn i s3 4,3 var smidigare än i vanilja Android (uppdelad i fyra delar i stället för lång skroll list) bara ikonerna som lämnade en del att önska och prestandan.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ViruZ_HUN:

har kollat på den. Men jag har aldrig varit en price/preformence kille.

Ska tänka lite på Note 4:D

Vad menar du egentligen..?

Om två modeller är i princip lika bra, så väljer du den som är mer än dubbelt så dyr, bara för att den är dubbelt så dyr och då känns mer "premium"?

Trots att när man känner på mobilerna så känns Samsungs mycket mindre "premium"?

Vad letar du efter i en mobil, vad är det viktigaste?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Själv föredrar jag dock att bara vissa saker är bra i mobilen, men vissa delar får gärna vara riktigt dåliga också

Nä, men seriöst, Note 4 är en riktigt fin mobil, och om man inte råkar ha en Note 3 innan kan det mkt väl vara ett bra köp. Har man däremot en Note 3 kan jag inte riktigt se att det skulle vara värt att uppgradera, annat än om man får ett riktigt bra pris.

Jag har en note 3. ruskigt bra mobil, inte något att klaga på förutom att jag inte har större dataplan! nee de finns väl en sak o de e att Autofokus kan vara ett snäppet seg, men de e väl bara jag som förväntar mig mer (morsan e proffs fotograf, så får väl de därifrån). bilderna blir bra, prestandan e bra. ja, som folk säger,

har man redan note 3 är det inte värt att uppgradera alls. men du har en Galaxy S3, och den har bara 1gb ram så jag kan förstå att de blir dags att uppgradera (gick själv från s3 till note3 som har 3gb ram :D:D:D:D:D).

du kommer inte bli missnöjd med någon av mobilerna (note3 vs note 4) egentligen, de handlar mer om vad din plånbok klarar av.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

äää enligt någon eu regel (dock vet jag inte om den är sann/rätt) har man rätten att byta rom. annars nollställer man telen vid garanti:) även spräckt skärm är det lätt via datorn nolla den bara knapparna funkar.

Nu gissar du mest va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Jag har en note 3. ruskigt bra mobil, inte något att klaga på förutom att jag inte har större dataplan! nee de finns väl en sak o de e att Autofokus kan vara ett snäppet seg, men de e väl bara jag som förväntar mig mer (morsan e proffs fotograf, så får väl de därifrån). bilderna blir bra, prestandan e bra. ja, som folk säger,

har man redan note 3 är det inte värt att uppgradera alls. men du har en Galaxy S3, och den har bara 1gb ram så jag kan förstå att de blir dags att uppgradera (gick själv från s3 till note3 som har 3gb ram :D:D:D:D:D).

du kommer inte bli missnöjd med någon av mobilerna (note3 vs note 4) egentligen, de handlar mer om vad din plånbok klarar av.

Dock har Note 4 inbyggd visitkortshållare vilket Note 3 saknar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViruZ_HUN:

Hejsan!

Jag har en "Samsung galaxy S3" och jag har precis sätt den nya Samsamsung galaxy Note 4 och dens imponerande specificationer. Jag funderar på att uppgradera till den.

Är Samsung galaxy Note 4 värt de 7.5 k kronorna?, varför, varför inte?

Säg inte att jag borde köpa Iphone 6, Jag gillar den tyvärr inte. Den har för lite för premium priset tycker jag..

Visst är prislappen saftig men man vill ha det "bästa" så får man öppna plånkan.

2560*1440 5,7" AMOLED.

Svårt att inte bli imponerad av den skärmen.

Permalänk
Medlem

Skit i att köpa ny telefon. Flasha bara ett AOSP-baserat ROM så blir det skillnad ska du se.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Administrativ avgift

S3:an spelar ingen rollhur du flashar är det där ram minnet som sabbar allt så jag röstar på en uppgradering.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3