Uppspelning av video iPhone 6 Plus

Permalänk

Uppspelning av video iPhone 6 Plus

Edit 2:
Hittade lite svar på http://stackoverflow.com/questions/25755443/iphone-6-plus-res...
Kort och gott, är appen gjord för klara full-hd så får man "pixelperfect"-uppspelning men annars 1920x1080 > 2208x1242 > 1920x1080 och suddigt.

-------------

Har försökt att få till 1080p-uppspelning men resultatet blir bedrövligt. Jag förstår att många streaming- och video-appar inte är anpassade ännu för de nya telefonerna ännu men resultatet för alla filmer blir en suddig bild. Jag vet ju att den skalar apparna 2208x1242 > 1920x1080 men man tycker ju att den inte borde skala video som är i rätt upplösning (1920x1080 > 2208x1242 > 1920x1080). Vore ju lite kontraproduktivt om man säger så...

Jag har gjort en testfilm där varannan pixel är vit och varannan svart, på en vanlig 1080-tv/skärm så blir resultatet jämngrått och om man kollar nära så ser man varje pixel var för sig men på iphone 6 plus:en så blir det ett märkligt suddigt mönster (se bilder). Så inte konstigt att man upplever filmerna som suddiga. Jag kanske bara gör fel och inte lyckats googla mig till rätt lösning ännu. Så om nån har tips så dela gärna med er! Jag ska fortsätta gräva och återkommer.

Detta är originalet:

Och detta är det suddiga resultatet i de olika videospelare jag provat.

Edit:
Har googlat lite mer och det verkar som att man kan göra appar i nativ upplösning. Så är väl nåt sånt som måste till.. jag ska starta igång xcode och experimentera lite. Om man kan kan få till en app om spelar video utan att skala.. återkommer!

Hittade svar på mina frågor. :)