Vågar man köpa Iphone 6 [Risk att Iphone 6 böjs på samma sätt som 6+? /mod]

Permalänk
Medlem

Vågar man köpa Iphone 6 [Risk att Iphone 6 böjs på samma sätt som 6+? /mod]

Hej!

Jag har beställt en Iphone 6, men nu börjar jag tveka då det dukit upp även artiklar om denna på nätet. Stod på geek.com om en kille som haft den i fickan och därefter den blivit böjd (sned) så det diffar 0.5-1mm på bordet när han lägger den platt på bordet.

Detta är ju en ganska dyr investering man gör och man skall förhoppningsvis kunna sälja den när man skaffar en ny telefon.

Så vad bör man göra? Köpa och hoppas Apple ersätter telefoner som böjts, eller avvakta tills apple funnit en lösning på dessa problem?

Apple kan ju alltid hävda att man varit oförsiktig med telefonen och vägra ersätta den.

En som är osäker...

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem

Det är bara uppblåst skitsnack.
Det är bara att köra på.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.585602/consumer-reports-kross...
http://macworld.idg.se/2.1038/1.585176/apple--nio-kunder-har-...
http://www.youtube.com/watch?v=a8B4GsuBkNc

Inte mycket problem med att Galaxy S4or böjs vid vanlig användning, eller hur?

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

Hej!

Jag har beställt en Iphone 6, men nu börjar jag tveka då det dukit upp även artiklar om denna på nätet. Stod på geek.com om en kille som haft den i fickan och därefter den blivit böjd (sned) så det diffar 0.5-1mm på bordet när han lägger den platt på bordet.

Detta är ju en ganska dyr investering man gör och man skall förhoppningsvis kunna sälja den när man skaffar en ny telefon.

Så vad bör man göra? Köpa och hoppas Apple ersätter telefoner som böjts, eller avvakta tills apple funnit en lösning på dessa problem?

Apple kan ju alltid hävda att man varit oförsiktig med telefonen och vägra ersätta den.

En som är osäker...

Om det är den vanliga versionen av iPhone 6 så behöver du inte oroa dig så värst mycket, för den har mer roburst konstruktion. iPhone 6 plus är den som kan böjas men då under högt tryck. och om du har ett skal så tåler den mer

Iphone 6 bend test: https://www.youtube.com/watch?v=IROcoJeVfSI
Iphone 6+ bend test: https://www.youtube.com/watch?v=znK652H6yQM

Notera att du aldrig kommer sätta så hög belastning på den i en ficka!

Visa signatur

Stationär: | NZXT H440W | ASUS P8Z77-DELUXE | Core i7 3770k DELIDD @ 4,8 Ghz | 2X MSI GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 32GB 1866MHz | EVGA Supernova G2 850W | Corsair H110i GTX 280mm |
Bärbar:| MacBook Pro 13" 2015 | Intel Core i7 5557U 3.1GHz | Intel HD Graphics 6100 | 16 GB RAM | 512GB PCI-SSD |

Permalänk
Medlem

Har en iPhone 6, en stor uppgradering mot 5:an. Skitnöjd! Glöm allt tramset om böjda telefoner.

Permalänk
Medlem

Mycket tacksam för svar! Ja kommer ha ett hårt skal på den! Frågan är nog mer hur den ser ut om 6 mån, 1år el 2, men det kan väl bara tiden utvisa!

Inga här inne som är kritiska som tvekar? Förklara gärna varför i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Det är bara uppblåst skitsnack.
Det är bara att köra på.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.585602/consumer-reports-kross...
http://macworld.idg.se/2.1038/1.585176/apple--nio-kunder-har-...
http://www.youtube.com/watch?v=a8B4GsuBkNc

Inte mycket problem med att Galaxy S4or böjs vid vanlig användning, eller hur?

Kan berätta för dig att deras test du länkar testar telefonen rakt i mitten. Hittade en artikel ett tag sen som tog upp att de har en svag punkt precis under ljudknapparna. Kollar du på någon video t.ex. unboxtherapy ser du att den böjs just precis där. Hurvida lätt de böjs i vardaglig användning vet jag ej men risken är större pga. det.
Tek Syndicate tog upp ämnet och det jag sagt i The Tek 0146.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Till att börja med är det iPhone 6 Plus som det diskuterats om. Det är kanske 10 personer som har klagat hos Apple, av flera miljoner sålda lurar. Det är ganska självklart att en telefon av aluminium böjer sig om man försöker böja den, och varför skulle man medvetet försöka böja sin telefon? Självklart så är det bra att vara försiktig om man har telefonen i fickan, så man inte sitter på den osv, men det gäller väl alla stora telefoner?

I ditt fall så uppfattar jag det som att du pratar om iPhone 6, och den har inga sådana "problem".

Ha så kul med din nya telefon!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Noll problem med min men sen bär jag inte runt på den i för små fickor heller.

Permalänk
Medlem

Ta bara hand om prylen så som du skulle ta hand om en sak som kostar 6500:- så är det inga problem. (Har min i byxfickan och min är då inte böjd)

Permalänk
Medlem

Det är bara att köra på. Antalet mobiler som hade rapporterats ha detta problem var 6-7 stycken så det är högst ovanligt. Sen om man har mobilen i bakfickan och sitter på den får man skylla sig lite själv också. Kör på om det är den mobilen du vill ha.

Permalänk
Medlem

Jag hade velat ha en iphone 6 plus i min ficka härom dagen när jag stoppat telefonen i framfickan när jag skulle gå på lunch och tog ett skutt upp för två trappsteg i trappen på jobbet, telefonen jag äger nu (note3) spändes bra nog och jag är inte så kaxig att jag kan säga att det INTE skulle vara möjligt att en iphone skulle bli böjd av något liknande.

iaf inte efter upprepade gånger?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Jag hade velat ha en iphone 6 plus i min ficka härom dagen när jag stoppat telefonen i framfickan när jag skulle gå på lunch och tog ett skutt upp för två trappsteg i trappen på jobbet, telefonen jag äger nu (note3) spändes bra nog och jag är inte så kaxig att jag kan säga att det INTE skulle vara möjligt att en iphone skulle bli böjd av något liknande.

iaf inte efter upprepade gånger?

Ja vill man böja den så går det. Det är väldigt enkelt att undvika situationer där man "råkar" göra det. Jag sätter mig inte på min laptop heller för då vet jag den kan ta skada.
Om man nu måste en väldigt tålig telefon så får man väl köpa en sån istället.

Permalänk
Medlem

Men folk som säger att man kan sätta sig på en laptop också? jag menar..

Visst, jag går inte omkring och gör avancerade yoga-övningar hela dagarna för att sätta press på min telefon

men shit happens och te.x, tänk dig lite scenarios, kliva på cykeln.. telefonen i framfickan.. ojdå?
kliva ur en låg bil? springa till tunnelbanan? osv osv osv..

eller går du som en stel pinne hela dagarna?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Men folk som säger att man kan sätta sig på en laptop också? jag menar..

Visst, jag går inte omkring och gör avancerade yoga-övningar hela dagarna för att sätta press på min telefon

men shit happens och te.x, tänk dig lite scenarios, kliva på cykeln.. telefonen i framfickan.. ojdå?
kliva ur en låg bil? springa till tunnelbanan? osv osv osv..

eller går du som en stel pinne hela dagarna?

Nej jag har inte telefoner i byxorna överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Såhär ser jag på det:

Jag misstänker att det kan finnas folk som sitter på sweclockers som representerar Apple, eller möjligen mobilföretagen som skriver förespråkande för just Apple's produkter!

Men om jag citerar: "Ta bara hand om prylen så som du skulle ta hand om en sak som kostar 6500:- så är det inga problem. (Har min i byxfickan och min är då inte böjd)", betyder det att jag ska ha den i ett kassaskrin om jag åker skidor eller skoter? Eller måste jag rent av lämna den hemma eftersom den "nya" Iphone 6 inte är meningen att tas med på utflykter, jag får helt enkelt ha en Iphone 5 liggandes för tex utflykter.

Visst, ta hand om den... det kommer att hända som daevilb skrev att man tar 2 trappsteg upp istället för 1, går emot ett bord med fickan, sträcker sig efter något så telefonen kommer i kläm. Vare sig man vill eller inte. Om inte, får man rama in telefonen i en plastlåda och ha en handväska med sig, men en telefon är just en sån sak som man bär med sig hela tiden, på jobbet tex 8h. Den ska faktiskt tåla lite, man ska inte behöva behandla den som en porslins ask. Jag har haft min Iphone 5 i 2 år, den har jag klämt i fickan MÅNGA gånger, tappat säkert 10-15 gånger. ALDRIG hänt någonting med den, denna har man även testat på youtube utan anmärkningar och det var aldrig på tapeten heller när den kom att den skulle vara känslig, om det nu är rent "skit snack" som vissa skriver, varför kommer detta ens på tal? "för att baktala Apple" - Nej, köper inte det... då skulle man börjat anmärka på detta tidigare. Jag vill gärna ha respons från medlemmar här inne som har konkreta fakta! För jag kommer inte att acceptera att en telefon för 7500kr böjer sig så mycket som 0.5mm om den så är 1 år gammal ! Säger någon, "välj en annan mobil då", ja då har Apple tydligen misslyckats med att ta fram en tillräckligt bra produkt, med tanke på att detta ej ens varit på tal tidigare angående deras produkter.

Jag menar inte att gå till anfall mot er här i tråden, men jag kan inte godta "ta hand om den" Ska jag följa det konceptet så skulle jag endast kunna ha den liggandes i bokhyllan, när jag får höra dessa kommentarer från tex mobiloperatörerna så känns det som att den skall behöva behandlas som tex en USB-HDD...

Jag hoppas att ni som har någon bra respons på denna tråd i framtiden kan skriva lite här då...

Men kontentan av det hela är simpel, hur kommer en Iphone 6 se ut om 6 månader vid normalt användande? Kommer den ligga slimmad på bordet eller kommer den att glappa? För tidigt att säga antar jag.

Permalänk
Medlem

Jag har 6+en själv, har inga problem med den och den är rätt jävla go kan jag lova ^^

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk
Medlem

Tillägg: Kom precis på mig själv sittandes med min högra armbåge just på min Iphone 5 som ligger i byxfickan, behöver inte ens ta upp den och titta om den är böjd, känns som att det inte blir fallet om jag införskaffar mig en Iphone 6, eller så har jag helt fel!

Skrivet av Frexima:

Jag har 6+en själv, har inga problem med den och den är rätt jävla go kan jag lova ^^

Jag vill inget hellre än stanna kvar hos apple, kör ipad mini, macbook air, apple tv osv... så jag är en trogen apple supporter

Permalänk
Medlem

Skaffa ett skal så löser du problemet, kommer själv satsa på en iP6+ space gray med ett rött läder skal från apple...mumma.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

Såhär ser jag på det:

Jag misstänker att det kan finnas folk som sitter på sweclockers som representerar Apple, eller möjligen mobilföretagen som skriver förespråkande för just Apple's produkter!

Men om jag citerar: "Ta bara hand om prylen så som du skulle ta hand om en sak som kostar 6500:- så är det inga problem. (Har min i byxfickan och min är då inte böjd)", betyder det att jag ska ha den i ett kassaskrin om jag åker skidor eller skoter? Eller måste jag rent av lämna den hemma eftersom den "nya" Iphone 6 inte är meningen att tas med på utflykter, jag får helt enkelt ha en Iphone 5 liggandes för tex utflykter.

Visst, ta hand om den... det kommer att hända som daevilb skrev att man tar 2 trappsteg upp istället för 1, går emot ett bord med fickan, sträcker sig efter något så telefonen kommer i kläm. Vare sig man vill eller inte. Om inte, får man rama in telefonen i en plastlåda och ha en handväska med sig, men en telefon är just en sån sak som man bär med sig hela tiden, på jobbet tex 8h. Den ska faktiskt tåla lite, man ska inte behöva behandla den som en porslins ask. Jag har haft min Iphone 5 i 2 år, den har jag klämt i fickan MÅNGA gånger, tappat säkert 10-15 gånger. ALDRIG hänt någonting med den, denna har man även testat på youtube utan anmärkningar och det var aldrig på tapeten heller när den kom att den skulle vara känslig, om det nu är rent "skit snack" som vissa skriver, varför kommer detta ens på tal? "för att baktala Apple" - Nej, köper inte det... då skulle man börjat anmärka på detta tidigare. Jag vill gärna ha respons från medlemmar här inne som har konkreta fakta! För jag kommer inte att acceptera att en telefon för 7500kr böjer sig så mycket som 0.5mm om den så är 1 år gammal ! Säger någon, "välj en annan mobil då", ja då har Apple tydligen misslyckats med att ta fram en tillräckligt bra produkt, med tanke på att detta ej ens varit på tal tidigare angående deras produkter.

Jag menar inte att gå till anfall mot er här i tråden, men jag kan inte godta "ta hand om den" Ska jag följa det konceptet så skulle jag endast kunna ha den liggandes i bokhyllan, när jag får höra dessa kommentarer från tex mobiloperatörerna så känns det som att den skall behöva behandlas som tex en USB-HDD...

Jag hoppas att ni som har någon bra respons på denna tråd i framtiden kan skriva lite här då...

Men kontentan av det hela är simpel, hur kommer en Iphone 6 se ut om 6 månader vid normalt användande? Kommer den ligga slimmad på bordet eller kommer den att glappa? För tidigt att säga antar jag.

Kort inlägg här, men jodå, det var på tapeten även när iPhone 5 släpptes att den böjdes, var repkänslig och allmänt urkass. Så detta som pågår nu med iPhone 6/6+, "bendgate", är inget nytt fenomen.

Visst, man kan ju såklart misstänka att det sitter folk här på SweClockers och representerar Apple om man vill det. Men man kan även vända på det, att det kanske finns folk som representerar ett annat mobilföretag och vill smutskasta Apple. Inte lätt att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

Men om jag citerar: "Ta bara hand om prylen så som du skulle ta hand om en sak som kostar 6500:- så är det inga problem. (Har min i byxfickan och min är då inte böjd)", betyder det att jag ska ha den i ett kassaskrin om jag åker skidor eller skoter? Eller måste jag rent av lämna den hemma eftersom den "nya" Iphone 6 inte är meningen att tas med på utflykter, jag får helt enkelt ha en Iphone 5 liggandes för tex utflykter.

Visst, ta hand om den... det kommer att hända som daevilb skrev att man tar 2 trappsteg upp istället för 1, går emot ett bord med fickan, sträcker sig efter något så telefonen kommer i kläm. Vare sig man vill eller inte. Om inte, får man rama in telefonen i en plastlåda och ha en handväska med sig, men en telefon är just en sån sak som man bär med sig hela tiden, på jobbet tex 8h. Den ska faktiskt tåla lite, man ska inte behöva behandla den som en porslins ask.

Det är ju omöjligt någon som vet hur din iPhone 6+ kommer se ut om 6 månader. Finns ingen konkret fakta som kan tala om det. Vad vi vet är att den är inte är lika stabil som tidigare iPhones, folk kan böja den med händerna om man försöker (återigen allafall 6+), den tål mer än en HTC One M8 i en trepunkts-böjtest. Det är typ den fakta vi har.

Sunt förnuft säger dock att om det vore så enkelt att den böjde sig när du klev ur bilen, satte dig på cykeln eller tog två steg i trappan skulle vi inte se några stycken böjda telefoner utan otroligt många fler med tanke på att de sålde over 10 miljoner bara första helgen och det är ingen vild gissning att en jävla massa av dessa personer har klivit av sin cykel, ur sin bil eller tagit två steg i trappan utan att ha böjt sin iPhone 6+.

Skrivet av Megachef:

Jag har haft min Iphone 5 i 2 år, den har jag klämt i fickan MÅNGA gånger, tappat säkert 10-15 gånger. ALDRIG hänt någonting med den, denna har man även testat på youtube utan anmärkningar och det var aldrig på tapeten heller när den kom att den skulle vara känslig

Jo, "bendgate" uppstod redan när iPhone 5 släpptes då ett par lyckades böja sina 5:or: http://iphonefreakz.com/2012/10/12/iphone-5-is-easy-to-bend-b...

Skrivet av Megachef:

om det nu är rent "skit snack" som vissa skriver, varför kommer detta ens på tal? "för att baktala Apple" - Nej, köper inte det... då skulle man börjat anmärka på detta tidigare.

Nej, det handlar inte främst om att baktala Apple, även om det konstigt nog ofta är personer som inte har och inte tänker köpa Apples produkter som skriker högst.

Det handlar dock helt klart om pengar. Snubben som la ut första youtube klippet där han böjer telefonen med sina händer kommer sannolikt aldrig få så många views igen som han fick för sina bend-klipp. Nyhetsbloggar får massor med trafik när de skriver (både positivt och negativt) om Apple. Att inte tro att detta fått sådan stor uppståndelse p g a att det är Apple det handlar om är otroligt naivt. Det är flera tillverkare som har haft problem med böjda telefoner, kommer du ihåg när Aftonbladet, Expressen och alla andra nyhetsbloggar skrev om några användare klagade på att de lyckats böja sina Sony Z1:or? Inte? konstigt... precis samma sak men det blev inte mycket mer än en forumtråd på en teknikblogg.

Det är så här varje gång en ny iPhone 5 släpps, antennagate, bendgate, scuffgate o s v. Allt blåses till enorma problem, jag har inte haft några av dessa problem trots att jag kört iPhone i många år nu.

Slutsats, är du orolig, köp ett skal eller vänta ett halvår och se vad som händer. Personligen är jag inte det minsta orolig och kommer köpa en 6:a när jag lyckas få tag på en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuddeH98:

Notera att du aldrig kommer sätta så hög belastning på den i en ficka!

Det vettefan. hamnar telefonen i en dålig position i fickan och byxorna sitter på ett visst sätt och man t.ex. böjer sig snabbt eller liknande så kan det bli en rätt rejäl belastning om oturen är framme. Jag har en lumia 1520 och man känner att det spänns åt rejält ibland.

Skulle jag oroa mig om jag haft en iphone 6 plus? Nä, men skulle kanske vara lite lite mer försiktig i hur jag rör mig, går ned på huk osv.

btw dom som snackar om att det "bara" är 9 st. tänk på att det antagligenfinns folk som inte skickat in nåt till apple för att deras mobil blivit lite smått böjd, sen så är det då 9 st efter bara några dagar. folk har väl sin telefon iallafall i 2 år?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Megachef:

Tillägg: Kom precis på mig själv sittandes med min högra armbåge just på min Iphone 5 som ligger i byxfickan, behöver inte ens ta upp den och titta om den är böjd, känns som att det inte blir fallet om jag införskaffar mig en Iphone 6, eller så har jag helt fel!

iPhone 6 har inte svagheten vid volymknapparna, endast 6 + har den svagheten. Mac vs PC är inte längre lika stort och det har ersatts med Android vs iOS det finns alltid folk som letar efter att hitta fel i Apple och deras produkter. Hur många personer finns det som faktiskt har fått telefonen böjd av att ha den i ett par jeans? Är rätt många fler som har köpt den än som har fått den böjd.

Som sagt tidigare INGEN har haft problem med iPhone 6, ENDAST PLUS-modellen har haft det problemet...

Permalänk
Medlem

Vågar man köpa Iphone 6?

Du har ju redan beställt den, du vågade

Det är bara att köra på, det är lugnt!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Har en 6 plus och inga problem. Pluggar till kyltekniker och har haft den i fickan i alla möjliga positioner, krälandes under kylskåp och skit - än så länge lever den utan att ha böjts

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Poängen var att få en åsikt om Iphone 6 (och inte Iphone6+, som den andra tråden till mestadels verkar handla om) om det tros vara en hållbar telefon i längden. Svårare än så var det inte!

Skrivet av rinosaur:

Har en 6 plus och inga problem. Pluggar till kyltekniker och har haft den i fickan i alla möjliga positioner, krälandes under kylskåp och skit - än så länge lever den utan att ha böjts

Ok, konstruktiv feedback! Kanon!

Permalänk

Det var exakt samma snack när iPhone 5 kom om att folk hade böjt den till höger och vänster, lik förbannat så har det mig veterligen under 2 års tid inte dykt en endaste tråd om garanti/reklamation för böjd iPhone på swec.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

Hej!

Jag har beställt en Iphone 6, men nu börjar jag tveka då det dukit upp även artiklar om denna på nätet. Stod på geek.com om en kille som haft den i fickan och därefter den blivit böjd (sned) så det diffar 0.5-1mm på bordet när han lägger den platt på bordet.

Detta är ju en ganska dyr investering man gör och man skall förhoppningsvis kunna sälja den när man skaffar en ny telefon.

Så vad bör man göra? Köpa och hoppas Apple ersätter telefoner som böjts, eller avvakta tills apple funnit en lösning på dessa problem?

Apple kan ju alltid hävda att man varit oförsiktig med telefonen och vägra ersätta den.

En som är osäker...

***bort/mod***

Den typ av hysteri som varit kring detta gör att jag förstår varför de flesta tillverkare börjar alla manualer med att tala om allt produkten INTE är tänkt att användas för. Typ att man inte bör bada med microvågsugnen, inte bör använda Laptopen som ugnsplåt eller att USB-minnet inte är ätbart.

§5
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av improwise:

***bort/mod***

Den typ av hysteri som varit kring detta gör att jag förstår varför de flesta tillverkare börjar alla manualer med att tala om allt produkten INTE är tänkt att användas för. Typ att man inte bör bada med microvågsugnen, inte bör använda Laptopen som ugnsplåt eller att USB-minnet inte är ätbart.

Nej de sant. Det är inte meningen att ha en apple i fickan. Det blir väl snart inte meningen att prata i den heller. Eller att ens köpa telefon...
För köper man telefonen. SÅ har apple gjort att när man sätter på mobilen första gången, så går den efter 24timmar. Så för att på ett säkert sätt äga en apple telefon, så bör man aldrig sätta på den. Jag menar, Vem kan nånsin använda telefonen? Den är till för att ägas! inte använda. Typ som ett opraktisk plast äpple. den ska bara va där, ingen ska någonsin "röra" den. för det är den ju inte till för.

(Hallå) Gud hur kan man ha så stora krav! att kunna ha den i fickan utan att riskera att den blir böjd. Nej bäst att aldrig köpa den så riskerar man aldrig att böja den:)

Permalänk
Inaktiv

Det är apple's nya "fluga". en böjbar telefon. kommer säkert gå hem hos många:)

Risken finns där. Om man nu är ute efter en ny banan telefon. (fast bakåtvänd) verkar apple velat. Nya Modet!

Ge Apple lite applåder för sitt nytänkande ändå

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MakeCoke:

Det är bara uppblåst skitsnack.
Det är bara att köra på.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.585602/consumer-reports-kross...
http://macworld.idg.se/2.1038/1.585176/apple--nio-kunder-har-...
http://www.youtube.com/watch?v=a8B4GsuBkNc

Inte mycket problem med att Galaxy S4or böjs vid vanlig användning, eller hur?

är det? har då aldrig hört talas om något liknande på något annat märke, sen finns det ju en video där en kille visar hur 6 plusen kan böjas, om det kommer att hända när du har den i fickan är en annan fråga.