Oneplus one 4g utanför storstäderna.

Permalänk

Oneplus one 4g utanför storstäderna.

Tjenare! Det här med att oneplus one bara stödjer frekvens 2600, kommer det ändras snart? Så man får lite bättre än h+ där jag bor xD Är det programvara eller måste något i telefonen bytas?

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk

Hårdvaran stödjer inte alla band tyvärr.... du får nöja dig med 3g

Permalänk

Den uppoffringen får man göra om man ska ha en OPO, det är dem värd!

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindqvist:

Tjenare! Det här med att oneplus one bara stödjer frekvens 2600, kommer det ändras snart? Så man får lite bättre än h+ där jag bor xD Är det programvara eller måste något i telefonen bytas?

Det går tyvärr inte att förbättras då det är hårdvarumässigt som den inte stödjer andra band i Sverige, så tyvärr kommer din täckning/hastighet inte att bli bättre

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindqvist:

Tjenare! Det här med att oneplus one bara stödjer frekvens 2600, kommer det ändras snart? Så man får lite bättre än h+ där jag bor xD Är det programvara eller måste något i telefonen bytas?

Hej!

Dessvärre är det hårdvarubegränsningar i OPO:n gör att den inte kan använda de lägre banden, så på landsbygden blir det nog lite svårare att få någon 4G-mottagning.

Jag planerar dock att köpa en ändå då jag känner att 3G är fullt tillräckligt för surf, streaming osv.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Jag har läst att de har övervägt att släppa en enskild version för Europa i framtiden (likt många andra tillverkare gör). Men tror inte det kommer ske snart...

Permalänk
Skrivet av lagerqvisten:

Hårdvaran stödjer inte alla band tyvärr.... du får nöja dig med 3g

Skrivet av haapppoooo:

Den uppoffringen får man göra om man ska ha en OPO, det är dem värd!

Skrivet av jnsson:

Det går tyvärr inte att förbättras då det är hårdvarumässigt som den inte stödjer andra band i Sverige, så tyvärr kommer din täckning/hastighet inte att bli bättre

Skrivet av Xoka:

Hej!

Dessvärre är det hårdvarubegränsningar i OPO:n gör att den inte kan använda de lägre banden, så på landsbygden blir det nog lite svårare att få någon 4G-mottagning.

Jag planerar dock att köpa en ändå då jag känner att 3G är fullt tillräckligt för surf, streaming osv.

Tack för alla svar! 3g duger för mig också Beställde OPO i Söndags och fick den idag! Supernöjd hittills.. Får iaf 16,70 Mbps hämtning så det duger för mig

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Räknas Umeå till storstad?

Jag har Oneplus och mäter över 100 mbit/s på de flesta ställen i Umeå som det finns 4G!