funkar vilket micros sd kort som helst ?

Permalänk

funkar vilket micros sd kort som helst ?

tjena! har precis fått min Z3 compact och tänkte köpa ett sd kort till mobilen, det står på sidan att den tar in micro SD kort men då undrar jag tar den även in micro SDHC och andra varianter av SD kort ? för microSD finns max 2 gb att köpa.. och det är ju jävligt dåligt om jag bara kan köpa 2gb extra till mobilen!

Permalänk
Medlem

Borde inte vara några problem med MicroSDHC eller t.o.m MicroSDXC på en så pass ny telefon.

Permalänk

okej tack! är det värt att lägga ner lite pengar på ett snabbare kort eller har det ingen roll ?

Permalänk
Medlem

Jag hade nog personligen inte köpt ett kort under class 6. Just hastighetsmässigt.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk

så ett class 10 30mb/s borde duga ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av copperrobber:

så ett class 10 30mb/s borde duga ?

Absolut!

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av copperrobber:

så ett class 10 30mb/s borde duga ?

Så länge det är av ett "riktigt" märke (typ Sandisk) och ingen kinaskit import. Jag snålade en gång och köpte ett 64gig micro sd från kina som skulle vara klass 10. Fick ut 0,3MB/s skriv och runt 3MB/S läs, och efter någon månad blev filerna oanvändbara.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Din mobil kommer garanterat att ta vilket MicroSD-format som helst, samt vilken storlek som helst. Dock när det gäller hastighet så bör du köra på Class 10 eller UHS-I för optimal prestanda.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |