Moto G, trasig skärm vill gärna spara filer.

Permalänk
Medlem

Moto G, trasig skärm vill gärna spara filer.

Hej! Jo mitt problem e att jag har lyckats spräcka hela skärmen + innerskärmen, tror jag eftersom den fortf funkar, men jag ser bara lite grön/lila färg vid mitten av skärmen sen e resten svart, o lyser till nångång ibland....

jag vill in på mobilen för o spara över bilder o lite annat...

har testat stoppa in usb kabeln in i datorn, men eftersom fildelning eller vad det nu heter är inte igång. så hittar datorn inte den..har testat med tjejens usb också, samt olika usb portar + olika datorer.

har pinkod, o vet inte alls hur ja ska lyckats hitta den på datorn..

hade en tanke på att fixa en usb otg, o stoppa in en mus så ja kan styra + en hdmi till tvn/dataskärmen så ja kan se mobil samt styra(öppna pinkoden + sätta på så ja kan stoppa in den i datorn)

problem e att jag senare såg att moto g, inte stödjer hdmi/mhl. där rök den planen.. vet att d finns vissa program o ladda ner, men alla tips ja fått, funkar inte, eftersom oftast behöver man ladda ner nåt på telefonen också..

Så, finns de nåt bra sätt att öppna mina filer? eller finns de nåt annat knep att få telefonen att funka med tvn/skärmen?

tacksam för svar och all hjälp jag kan få, har sökt på google, youtube i flera timmar..

Permalänk
Medlem

Prova med adb (android debug bridge)
Kanske bara funkar om man har usb debugging aktiverat i developer menyn?
Funkar också ofta att ansluta med adb med luren i recoveryläge om man har custom cwm eller twrp.

Guider för att använda adb finns mångder på nätet, så det behöver inte upprepas..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Prova med adb (android debug bridge)
Kanske bara funkar om man har usb debugging aktiverat i developer menyn?
Funkar också ofta att ansluta med adb med luren i recoveryläge om man har custom cwm eller twrp.

Guider för att använda adb finns mångder på nätet, så det behöver inte upprepas..

tack för att du tog dig tid o skriva!

det e dock det som e problemet att den INTE är aktiverad..

men, vadå, om jag lyckats starta om den o få den till recovery mode, så kanske d går o öppna på de sättet? problemet e ju att jag inte ser nånting på skärmen.
kan iofs gå om jag kollar på youtube, antar att menyn ser likadan ut? vet du isf vart man ska klicka in så usb debugging går igång? eller får jag läsa igenom allt :)?
tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om du har custom recovery så brukar de ha adb stöd som default. Då kan du dra ut filerna med adb medans luren är i recovery läget.

Om du har stock recovery så kanske går att klämma in custom recovery även om skärmen är kass? Har tyvärr ingen erfarenhet av motorola.

Du kan inte "klicka" i usb debugging i android från recovery.

Permalänk
Medlem

Om du inte har upplåst bootloader, custom recovery, fungerande touch eller USB-felsökning aktiverat kan du nog säga adjö till dina filer.

EDIT: Eller, du skulle ju kunna försöka slå på USB-felsökning i blindo med en mus även om touchen inte fungerar. Jag skulle försökt med det.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.