Iphone 5 ger upp för alltid?

Permalänk
Medlem

Iphone 5 ger upp för alltid?

Så..jag har har suttit i skype via mobilen störren delen av dagen och spelat xbox, mobilen brukar alltid bli varm av detta men aldrig reagerat och stängt av sig själv, nu tror jag dock att mobolen har gett upp.
Värt att nämna är att jag aldrig har tappat mobilen sedan november 2012 förren en vecka sedan då jag tappade den från 1-2 meter men landade på kanten och skärmen lossnade nästan men inga sprickor

dock kunde jag flytta, vicka på skärmen och det blev en slags "vågig" bild utav det, (hoppas ni förstår) skärmen hade alltså nästan i stort sett lossat.

Nu hade jag suttit i säkert 5h med mobilen och laddare i och spelat med en kompis. Skype dog och jag låste upp mobilen för att ringa upp igen men skärmen började bli mörkare riktigt snabbt och tillslut slocknade den. jag får inte igång skärmen, on/off knappen slutade fungera för länge sedan så kan inte resetta den. mobilen är igång då jag kan höra att Siri startar om jag håller inne hemknappen men skärmen vägrar, är jag körd och måste byta skärm?

otroligt tacksam för svar

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Ja.

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe134:

får fixa den då, tack för svar

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Så..jag har har suttit i skype via mobilen störren delen av dagen och spelat xbox, mobilen brukar alltid bli varm av detta men aldrig reagerat och stängt av sig själv, nu tror jag dock att mobolen har gett upp.
Värt att nämna är att jag aldrig har tappat mobilen sedan november 2012 förren en vecka sedan då jag tappade den från 1-2 meter men landade på kanten och skärmen lossnade nästan men inga sprickor

dock kunde jag flytta, vicka på skärmen och det blev en slags "vågig" bild utav det, (hoppas ni förstår) skärmen hade alltså nästan i stort sett lossat.

Nu hade jag suttit i säkert 5h med mobilen och laddare i och spelat med en kompis. Skype dog och jag låste upp mobilen för att ringa upp igen men skärmen började bli mörkare riktigt snabbt och tillslut slocknade den. jag får inte igång skärmen, on/off knappen slutade fungera för länge sedan så kan inte resetta den. mobilen är igång då jag kan höra att Siri startar om jag håller inne hemknappen men skärmen vägrar, är jag körd och måste byta skärm?

otroligt tacksam för svar

Skärmen har antagligen gått sönder, ja. Eller så är det något krux med kablaget. Du kan byta komponenterna själv med specialverktyg, men det är pilligt. Annars är det bara att lämna in den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Så..jag har har suttit i skype via mobilen störren delen av dagen och spelat xbox, mobilen brukar alltid bli varm av detta men aldrig reagerat och stängt av sig själv, nu tror jag dock att mobolen har gett upp.
Värt att nämna är att jag aldrig har tappat mobilen sedan november 2012 förren en vecka sedan då jag tappade den från 1-2 meter men landade på kanten och skärmen lossnade nästan men inga sprickor

dock kunde jag flytta, vicka på skärmen och det blev en slags "vågig" bild utav det, (hoppas ni förstår) skärmen hade alltså nästan i stort sett lossat.

Nu hade jag suttit i säkert 5h med mobilen och laddare i och spelat med en kompis. Skype dog och jag låste upp mobilen för att ringa upp igen men skärmen började bli mörkare riktigt snabbt och tillslut slocknade den. jag får inte igång skärmen, on/off knappen slutade fungera för länge sedan så kan inte resetta den. mobilen är igång då jag kan höra att Siri startar om jag håller inne hemknappen men skärmen vägrar, är jag körd och måste byta skärm?

otroligt tacksam för svar

Dold text

Du skulle ha haft Iphone-reaktion som jag. I går slog min polare till min telefon, medans den satt i mina händer. Telefonen flyger upp, roterar ett antal varv, och jag fångar den i luften.
Det är riktigt synd när man tappar sin telefon, speciellt eftersom att dom blir känsligare och känsligare för sådana händelser./Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:
Dold text

Du skulle ha haft Iphone-reaktion som jag. I går slog min polare till min telefon, medans den satt i mina händer. Telefonen flyger upp, roterar ett antal varv, och jag fångar den i luften.
Det är riktigt synd när man tappar sin telefon, speciellt eftersom att dom blir känsligare och känsligare för sådana händelser./Lifooz

Ja, iPhones (Eller "iPhony" som jag brukar kalla dem) är ju inte några Nokia Betongblock direkt....

Visa signatur

Strip the flesh! Salt the wound! *Manical laughter*

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasterZeroFlash:

Ja, iPhones (Eller "iPhony" som jag brukar kalla dem) är ju inte några Nokia Betongblock direkt....

Nej precis, hela tiden så blir enheterna skörare. Och t.ex Iphone-6 är ju ett skämt. En telefon "ej anpassad för att ha i fickan"
Dom kan ju glömma att man först köper telefonen, och sedan en handväska att ha den i.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Äsch. Är inne på min 4:e iphone sen 2007. Har aldrig lyckats skada ngn mer än lite repor där och där. Använder aldrig ngn form av fodral heller. Gäller bara att vara lite försiktig med sina prylar.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Äsch. Är inne på min 4:e iphone sen 2007. Har aldrig lyckats skada ngn mer än lite repor där och där. Använder aldrig ngn form av fodral heller. Gäller bara att vara lite försiktig med sina prylar.

Personligen tycker jag att 4 svindyra mobiler på 7 år för någon som är försiktig (vilket jag antar att du är, med tanke på din kommentar) inte bara e LITE i överkant. Men, men, "smaken e som baken: delad", för att för en gångs skull använda ett svenskt uttryck...

Visa signatur

Strip the flesh! Salt the wound! *Manical laughter*