Telefonen hittar inte mitt SD kort

Permalänk
Medlem

Telefonen hittar inte mitt SD kort

Hej, när jag sätter i mitt SD kort i telefonen så står det, förbereder SD kort, sedan säkert att ta bort sd kort kort där efter och sedan kan jag inte hitta mitt kort i telefonen, jag provade att trycka in det i datorn och då fungerade det felfritt, det hör till att jag köpte kortet väldigt billigt, men i och med att det fungerar i datorn så borde det väl även fungera i telefonen?

Permalänk
Rekordmedlem

Alla enheter stödjer inte alla typer och storlekar av kort, är du säker att det ska fungera i telefonen ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

det har fungerat innan (har bara haft kortdet ett par veckor) och jag har inte "använt" kortet på ett tag så hhar inte märkt av det förns nu, men jag vet att det har fungerat tidigare iallafall

Permalänk
Medlem

Kontrollera minneskortet och putsa eventuellt av kontaktytorna om de ser ut att kanske blivit smutsiga eller feta.

Har du uppgraderat telefonen mellan tillfällena du nämner? Även om det inte borde vara troligt finns väl i teorin chans att någon speciell typ av minneskort som fungerade innan inte längre gör det av någon anledning efteråt. (Det händer trots allt att saker ibland ändras av säkerhetsskäl i vissa uppdateringar).

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Jag har provat att torka av kortet utan resultat, telefonen uppdatterades för två dagar sedan och jag gjorde en återställning av den igår och den läser fortfarande inte kortet.... kan jag på något höger formatera om kortet och prova om det kan fungera?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jonash93:

Jag har provat att torka av kortet utan resultat, telefonen uppdatterades för två dagar sedan och jag gjorde en återställning av den igår och den läser fortfarande inte kortet.... kan jag på något höger formatera om kortet och prova om det kan fungera?

Ja det kan du prova med tänk bara på att spara undan ev innehåll du inte vill radera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

har du en Samsung?

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Medlem

Hur gör jag för att formatera SD? Det är en HTC M8

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jonash93:

Hur gör jag för att formatera SD? Det är en HTC M8

Borde ligga under lagring i telefonen eller högerklicka på det om det är i en dator.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.