LG G3 - bästa tillfälle att inhandla?

Permalänk

LG G3 - bästa tillfälle att inhandla?

Hej! Tänkt köpa en LG G3, har hittat bra pris på ElectroWorld.se, nedsatt 500kr tills imorgon.

Ni med lite mer erfarenhet, när bör man köpa telefoner? Vi har ju black friday och all julhandel på ingång tänkte jag.. tror ni det kommer finnas några rabatter på LG G3, eller är de försumbara i förhållande till ElectroWorlds pris?

Kan även passa på att fråga vilken ni skulle valt, Oneplus One eller LG G3?

Peace

Permalänk
Avstängd

köp när den är som billigast...

men skämt o sido, tror ingen på detta forum vet om den kommer vara billigare vid ett senare tillfälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheLazahYoda:

Hej! Tänkt köpa en LG G3, har hittat bra pris på ElectroWorld.se, nedsatt 500kr tills imorgon.

Ni med lite mer erfarenhet, när bör man köpa telefoner? Vi har ju black friday och all julhandel på ingång tänkte jag.. tror ni det kommer finnas några rabatter på LG G3, eller är de försumbara i förhållande till ElectroWorlds pris?

Kan även passa på att fråga vilken ni skulle valt, Oneplus One eller LG G3?

Peace

Var står det att den är nedsatt 500kr?

Prisjakt visar att den just nu ligger runt ordinariepris. Så vänta du tills åtminstone Black Friday, dyker det inte upp ett bra erbjudande då så får du helt enkelt avgöra själv om du ska slå till eller vänta till mellandagsrean. Men den kommer med största sannolikhet inte kosta under 3 000kr under de kommande sex månaderna.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Zache_:

Var står det att den är nedsatt 500kr?

Prisjakt visar att den just nu ligger runt ordinariepris. Så vänta du tills åtminstone Black Friday, dyker det inte upp ett bra erbjudande då så får du helt enkelt avgöra själv om du ska slå till eller vänta till mellandagsrean. Men den kommer med största sannolikhet inte kosta under 3 000kr under de kommande sex månaderna.

På guldiga versionen står det "Spara 500kr, Kampanjpris - gäller t.o.m. 26/11", den är prissatt likadant som vit & svart, så jag antog att det gäller dem också (har kollat i kassan att det inte dras av 500kr senare på guldiga enbart).

Har ingen aning hur/vilka telefoner som reas ut nu, så tänkte fråga här hur det brukar vara varje jul/black friday. Den är ju relativt ny trots allt..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheLazahYoda:

På guldiga versionen står det "Spara 500kr, Kampanjpris - gäller t.o.m. 26/11", den är prissatt likadant som vit & svart, så jag antog att det gäller dem också (har kollat i kassan att det inte dras av 500kr senare på guldiga enbart).

Har ingen aning hur/vilka telefoner som reas ut nu, så tänkte fråga här hur det brukar vara varje jul/black friday. Den är ju relativt ny trots allt..

Tänk också på att LG G3 med 16GB minne bara har 2GB RAM. Istället för LG G3 32GB som har 3GB.

Kan vara värt att fundera på.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tänk också på att LG G3 med 16GB minne bara har 2GB RAM. Istället för LG G3 32GB som har 3GB.

Kan vara värt att fundera på.

Det hade jag helt missat. Den har ju microSD som verkar vara en lyx nuförtiden, tänkte köra 16+32 GB. Får nog bli 32GB då.

Permalänk
Medlem

Jag är också på jakt efter en LG G3 32gb och jag siktar på att det kommer någon hyfsad prissänkning på fredag, eller ett ännu bättre pris på nån annan modell.
Vänta tills på fredag och häng med i svängarna under dagen.

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Avstängd

Jätte bra mobil som jag själv äger men jag måste säga att den lider av några fel..

Random restarts när jag pratar med folk, text, spel... osv. Jävla irriterande har provat allt som ni kanske kommer be mig felsöka.

Voice mate som är innbyggd ( går ej att deaktivera (bara med root), en dårlig version av Siri ) startar av sig själv hela tiden och avbryter allt du gör när du tar den inn i ljudingången med aux f.ex.

Halvkass batteritid- men det kan man fixa

Många har samma fel

annars knallbra telefon

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Skrivet av Oldphag:

Jätte bra mobil som jag själv äger men jag måste säga att den lider av några fel..

Random restarts när jag pratar med folk, text, spel... osv. Jävla irriterande har provat allt som ni kanske kommer be mig felsöka.

Voice mate som är innbyggd ( går ej att deaktivera (bara med root), en dårlig version av Siri ) startar av sig själv hela tiden och avbryter allt du gör när du tar den inn i ljudingången med aux f.ex.

Halvkass batteritid- men det kan man fixa

Många har samma fel

annars knallbra telefon

:/

Står mellan Oneplus One, LG G3, Nexus 6 & iPhone 6 för mig. LG G3 verkade ge bäst bang for the buck.

Permalänk
Skrivet av Crentus:

Jag är också på jakt efter en LG G3 32gb och jag siktar på att det kommer någon hyfsad prissänkning på fredag, eller ett ännu bättre pris på nån annan modell.
Vänta tills på fredag och häng med i svängarna under dagen.

Vilka återförsäljare håller du dina ögon på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheLazahYoda:

Vilka återförsäljare håller du dina ögon på?

CDON, Webhallen, Komplett typ. Finns en tråd här som tar upp alla butiker som har black friday.

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Skrivet av Crentus:

Jag är också på jakt efter en LG G3 32gb och jag siktar på att det kommer någon hyfsad prissänkning på fredag, eller ett ännu bättre pris på nån annan modell.
Vänta tills på fredag och häng med i svängarna under dagen.

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/LG-G3-32-GB---Titan,9095...