Hur förhindra att WIFI stängs av när telefonen går i viloläge (Windows Phone)

Permalänk
Inaktiv

Hur förhindra att WIFI stängs av när telefonen går i viloläge (Windows Phone)

Det ska tydligen finnas en funktion att stänga av den men jag har inte den på telefonen en Nokia 520 med senaste WP verisonen. Kan inte ansluta till Store, Wifi kopplar från titt som tätt, Får felkoder hit och dit.

Ny rubrik/trådstart
Permalänk
Medlem

Dra inte för drastiska slutsatser av ett måndagsexemplar.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag har kört både iPhone, Android och Windows Phone. Kör iPhone 6 just nu men har även en Lumia 1520 på jobb som jag leker med lite ibland. Kan säga att OSet är helt buggfritt, aldrig nått som hänger sig, telefonen går som en oljad blixt och dom apparna som finns är riktigt snygga. Windows phone har ett genomtänkt GUI för touch devices och dom aktiva Tiles:n i metro UI kommer till sin rätt på en platta eller telefon.

Apputbudet lämnar en del att önska och framtiden för OSet känns minst sagt osäkert. Men... det FUNKAR!

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AxF:

Jag har kört både iPhone, Android och Windows Phone. Kör iPhone 6 just nu men har även en Lumia 1520 på jobb som jag leker med lite ibland. Kan säga att OSet är helt buggfritt, aldrig nått som hänger sig, telefonen går som en oljad blixt och dom apparna som finns är riktigt snygga. Windows phone har ett genomtänkt GUI för touch devices och dom aktiva Tiles:n i metro UI kommer till sin rätt på en platta eller telefon.

Apputbudet lämnar en del att önska och framtiden för OSet känns minst sagt osäkert. Men... det FUNKAR!

Det är Wifin som krånglar en hel del. Så fort skärmen släcks så stängs wifin av och stängs även av när skärmen sätts på igen. Vad är det för puckon på Redmond som kommit på den idén? Det går sällan att söka efter uppdateringar och jag får oftast felkoder. Får också oftast felkoder på Store också.

Tagit bort citat/svar enligt §1
Permalänk
Medlem

Du har antingen en trasig telefon eller en router som inte är kompatibel med telefonen av någon anledning.
WP8 är närmast buggfritt jämfört med Andriod

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bozzeta:

Du har antingen en trasig telefon eller en router som inte är kompatibel med telefonen av någon anledning.
WP8 är närmast buggfritt jämfört med Andriod

Jag kör Asus RT-N66 den om något borde vara stabil. Mina Android telefoner fungerar helt felfritt med routern. Trasig telefon är det knappast då den är ny.

Permalänk
Medlem

Prata med butiken som du köpte telefonen av och fixa en ny med hjälp av garantin.

Tagit bort citat
Visa signatur
Permalänk
Skrivet av anon114264:

Jag kör Asus RT-N66 den om något borde vara stabil. Mina Android telefoner fungerar helt felfritt med routern. Trasig telefon är det knappast då den är ny.

Routern ifråga borde inte ha något med saken att göra, men kanske är någons strömsparfunktion? Även nya telefoner kan vara trasiga, bl.a. därför DOA och garanti finns! Jag skulle be om ett nytt exemplar.

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Jag kör Asus RT-N66 den om något borde vara stabil. Mina Android telefoner fungerar helt felfritt med routern. Trasig telefon är det knappast då den är ny.

Vissa Asusenheter har enorma problem med IOS-enheter, så det kan vara värt att kolla upp om det är liknande problem.

Permalänk
Inaktiv

Att installera appar från Store i datorn och skicka till mobilen fungerar aldrig. Får ständigt

"Det går inte att skicka den här appen till din telefon just nu. ..."

***bort/mod***

Nu går det plöstligt inte heller att installera appar från Store. Fungerade förut efter man frenetiskt dragit sig i håret.

§1
Permalänk
Inaktiv

Förklara gärna för mig hur jag permanent inaktiverar Wifi sparläget. Wifit stängs av så fort skärmen slocknar. Att det både är på som standard och ej går att inaktivera är så urbota dumt att jag saknar ord.

Tagit bort citat pga. trollförklaring
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Gnälltråd som saknar vettig frågeställning/diskussionsvärde. TS kan PM:a en vettig rubrik/trådstart ifall tråden ska öppnas igen.

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

/moderator

*Tråd upplåst och rensad (ny rubrik och trådstart)*

Vänligen håll diskussionen på en saklig nivå.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Förklara gärna för mig hur jag permanent inaktiverar Wifi sparläget. Wifit stängs av så fort skärmen slocknar. Att det både är på som standard och ej går att inaktivera är så urbota dumt att jag saknar ord.

Du har någon VÄLDIGT ovanlig bugg i mjukvaran är den enda slutsats jag kan dra. På mina båda WP lurar har inte detta varit aktiverat från fabrik, och jag har lite svårt att tro att du på något sätt fått den enda (iaf jag hört om) någonsin som haft detta aktiverat. Skicka in den tycker jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheFlyingFin:

Du har någon VÄLDIGT ovanlig bugg i mjukvaran är den enda slutsats jag kan dra. På mina båda WP lurar har inte detta varit aktiverat från fabrik, och jag har lite svårt att tro att du på något sätt fått den enda (iaf jag hört om) någonsin som haft detta aktiverat. Skicka in den tycker jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Ok men jag är då inte ensam. Sök lite på Google så är det fler som saknar den funktionen på sina telefoner. Jag har nu gjort en reklamation på telefonen.

Permalänk
Medlem

Har du datatrafik, eller är det bara wifi som gäller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jocke92:

Har du datatrafik, eller är det bara wifi som gäller?

Just nu bara Wifi. Jag tror den vanliga datatrafiken fungerade normalt med sim-kortet instoppat. Dock så upplever jag att både datatrafiken och wifin har skakiga dåliga hastigheter. Upplever inte alls det på mina två andra Android mobiler.

Har gjort en reklamation på telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Förklara gärna för mig hur jag permanent inaktiverar Wifi sparläget. Wifit stängs av så fort skärmen slocknar. Att det både är på som standard och ej går att inaktivera är så urbota dumt att jag saknar ord.

Su skrev att du har senaste WP-versionen? Alltså WP8.1? I WP7 var det standard att wifi stängdes av när skärmen sloclnade. I första versionerna av WP8 var det standardinställingn. Men i nyare WP-versioner gör det verkligen inte det. Har själv en Lumia 630 och 930, och på båda fungerar wifi fint fast skärmen är stängd.

Du måste ha något fel på ditt exemplar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Josafo:

Su skrev att du har senaste WP-versionen? Alltså WP8.1? I WP7 var det standard att wifi stängdes av när skärmen sloclnade. I första versionerna av WP8 var det standardinställingn. Men i nyare WP-versioner gör det verkligen inte det. Har själv en Lumia 630 och 930, och på båda fungerar wifi fint fast skärmen är stängd.

Du måste ha något fel på ditt exemplar.

Du har inte den funktionen på dina Lumior? Ja senaste som i 8.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Du har inte den funktionen på dina Lumior? Ja senaste som i 8.1.

Nej, på mina är wifi igång samma sekund jag öppnar skärmen. Och wifi är på även med släckt skärm. GÅr ju t.ex. att testa med att streama spotify med släckt skärm..

Permalänk

Jag förstår inte varför det är svårt att accpetera att du antagligen fått en trasig telefon vid leverans.
Du borde ju märka att något är fel när du får felkoder osv titt om tätt

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Josafo:

Nej, på mina är wifi igång samma sekund jag öppnar skärmen. Och wifi är på även med släckt skärm. GÅr ju t.ex. att testa med att streama spotify med släckt skärm..

Så du har inte den funktionen? "Keep Wi-Fi on when the screen times out".

Skrivet av Christoffer1989:

Jag förstår inte varför det är svårt att accpetera att du antagligen fått en trasig telefon vid leverans.
Du borde ju märka att något är fel när du får felkoder osv titt om tätt

Jag har redan reklamerat den för längesedan.