Oneplus One skärmproblem.

Permalänk
Medlem

Oneplus One skärmproblem.

Har ett mysko problem med min OPO. Touchen är i princip helt död. Detta hände idag, jag tog bara upp den ur fickan och den funkade inte alls. Och nu till de skumma då o då (Läs: väldigt sällan) kommer touchen igång och så länge man fortsätter trycka runt fungerar den i viss utsräckning men om man slutar så är den helt död igen. Någon som haft liknande problem?

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Inte så här grovt problem, men touchen la av ibland, men det fixades efter en uppdatering. Har du startat om den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Inte så här grovt problem, men touchen la av ibland, men det fixades efter en uppdatering. Har du startat om den?

Såklart. Både Startat om och formaterat. KAn tillägga att skärmen ter sig på samma sätt i factory-reset menyn.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Såklart. Både Startat om och formaterat. KAn tillägga att skärmen ter sig på samma sätt i factory-reset menyn.

Någon mini spricka ? Spricker skärmen minst alilla är det kört. När du trycker runt kanske den ytan får kontakt och fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Någon mini spricka ? Spricker skärmen minst alilla är det kört. När du trycker runt kanske den ytan får kontakt och fungerar.

Det är en minimal liten repa längst upp närmsast högtalaren. Att den skulle påverka är dock osannolikt. Alltså om jag löst trycker på exempelvis back-knappen oavbrutet så börjar den tills lut reagera VARJE gång jag trycker på den tills det att jag slutar trycka på den och man får starta om proceduren igen. Detta tror jag inte orsakas av en repa.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan tillägga att det endast sporadiskt funkar på den undre delen av skärmen.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Har bett att få RMA på den nu. Har ju haft den en månad bara.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Jahopp. Nu vill dom att jag ska ladda ner en massa developer tools och flasha om hela kerneln via teamviewer.

Jag har ju plockat isär telefoner tidigare, är det värt det att kolla problemet med jordningen?

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"