Välja backup på Android!

Permalänk
Medlem

Välja backup på Android!

Lyckades tappa min Nexus 4 vilket gjorde att skärmen inte svarar på hela vänstekanten och sådeles behövde jag en ny mobil. Köpte en Nexus 5:a.
Saken är den att jag har en Nexus9 platta och den och N4:a körde android 5.
N5:an uppdaterade vid start till 4.4.4 men jag antar att lolipop kommer till den vilken dag som helst, problemet är att N5:an tar backupen från min surfplatta vilket gör att flera appar jag använder enbart i mobilen inte följer med.

Hur fasen väljer jag vilken backup jag ska använda??
Sen vill jag få bort google now som ligger som en startsida på en av startskärmarna, har gjort det på N4:an men minns inte hur jag gjorde?

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duca:

Lyckades tappa min Nexus 4 vilket gjorde att skärmen inte svarar på hela vänstekanten och sådeles behövde jag en ny mobil. Köpte en Nexus 5:a.
Saken är den att jag har en Nexus9 platta och den och N4:a körde android 5.
N5:an uppdaterade vid start till 4.4.4 men jag antar att lolipop kommer till den vilken dag som helst, problemet är att N5:an tar backupen från min surfplatta vilket gör att flera appar jag använder enbart i mobilen inte följer med.

Hur fasen väljer jag vilken backup jag ska använda??
Sen vill jag få bort google now som ligger som en startsida på en av startskärmarna, har gjort det på N4:an men minns inte hur jag gjorde?

Tacksam för hjälp!

I 5.0x har jag för mig man kan välja från vilken enhet man vill ta backup ifrån. Eller inte alls. Kanske får du antingen vänta på 5.0.1 vilket du inte borde för den har såvitt jag vet kommit till alla. Du kan ju även sideloada ota-filerna annars. Sen då den installerar och startar om har jag för mig man kan välja tex n4 eller n9 att ta backup ifrån och installera.

Angående google now så stänger du helt enkelt av skiten för att få bort startsidan till vänster. Eller installerar tex nova launcher som gör att telefonen går att använda ordentligt. Tex gridsize 5x5, kunna döpa om appgenvägarna osv, osv, osv.

Iaf, google now kan du stänga av genom att svepa vänster till den sidan och trycka på de 3 prickarna som är inställningar har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Tack ska testa👍👍

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!