Ladda Samsung Galaxy S4 med annan tillverkares laddare?

Permalänk
Medlem

Ladda Samsung Galaxy S4 med annan tillverkares laddare?

Hej alla Swec-are!
Jag har en Samsung Galaxy S4 och jag undrar om jag vågar ladda den med t.ex. en Sony laddare? Har nämligen åkt till pappa och glömt laddaren hemma. Är lite rädd att den ska gå sönder om jag laddar den med en annan laddare än den jag fick med då den är ny.

Tack på förhand!

Rubrik förtydligad.
Permalänk
Medlem

Fungerar fint

Har laddat min samsung många gånger med sony mobilens laddare och inget har hänt

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

så länge det är microusb går det bra!

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Visst ska man använda tillverkarens egna laddare men ja, då USB är en standard och väldigt många följer den är det bara köra på.

Permalänk
Medlem

Självklart! Laddar min LG med en HTC-laddare och det funkar finfint!

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla svar! Detta uppskattas.

Med vänliga hälsningar!

Permalänk
Skrivet av Highwell:

Hej alla Swec-are!
Jag har en Samsung Galaxy S4 och jag undrar om jag vågar ladda den med t.ex. en Sony laddare? Har nämligen åkt till pappa och glömt laddaren hemma. Är lite rädd att den ska gå sönder om jag laddar den med en annan laddare än den jag fick med då den är ny.

Tack på förhand!

Så länge båda laddarna har samma volt ska det funka fint, brukar vara 5 volt (då bör det garanterat funka), finns nya mobiler med snabbladdning som kör lite högre (vet inte hur en mobil utan stöd för detta mår).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Så länge båda laddarna har samma volt ska det funka fint, brukar vara 5 volt (då bör det garanterat funka), finns nya mobiler med snabbladdning som kör lite högre (vet inte hur en mobil utan stöd för detta mår).

Kör de verkligen högre volt? Det låter lurigt då USB är en väldigt välanvänd standard som finns ganska mycket överallt. Det finns dock ett gäng laddare som levererar en högre strömstyrka vilket gör att mobilerna laddar fortare.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Vissa laddare har högre kapacitet i ström (mA), det gör att telefonen KAN laddas snabbare än med andra laddare.
Micro-USB är en standard som alla följer.
Minsta laddström kan vara så låg som 80mA (tar då många timmar att ladda) och högsta brukar ligga på ca 1300 - 1800mA (om man använder en tabletladdare).
Originalladdare brukar ligga på ca 600-900mA.

Telefonen laddar med så mycket ström den klarar av, all intelligens för laddningen ligger i telefonens styrkretsar.
Sen finns det tyvärr skillnader på kvalitet på laddarna, billiga Kinaladdare är kanske inte alltid så kul...

Men Sony eller Samsung har ingen betydelse alls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klp65:

Vissa laddare har högre kapacitet i ström (mA), det gör att telefonen KAN laddas snabbare än med andra laddare.
Micro-USB är en standard som alla följer.
Minsta laddström kan vara så låg som 80mA (tar då många timmar att ladda) och högsta brukar ligga på ca 1300 - 1800mA (om man använder en tabletladdare).
Originalladdare brukar ligga på ca 600-900mA.

Telefonen laddar med så mycket ström den klarar av, all intelligens för laddningen ligger i telefonens styrkretsar.
Sen finns det tyvärr skillnader på kvalitet på laddarna, billiga Kinaladdare är kanske inte alltid så kul...

Men Sony eller Samsung har ingen betydelse alls!

Så det du säger här är det att jag kan ladda med en Sony laddare utan några problem då det i stort sätt är same shit som Samsungs?

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Kör de verkligen högre volt? Det låter lurigt då USB är en väldigt välanvänd standard som finns ganska mycket överallt. Det finns dock ett gäng laddare som levererar en högre strömstyrka vilket gör att mobilerna laddar fortare.

Skrivet av klp65:

Vissa laddare har högre kapacitet i ström (mA), det gör att telefonen KAN laddas snabbare än med andra laddare.
Micro-USB är en standard som alla följer.
Minsta laddström kan vara så låg som 80mA (tar då många timmar att ladda) och högsta brukar ligga på ca 1300 - 1800mA (om man använder en tabletladdare).
Originalladdare brukar ligga på ca 600-900mA.

Telefonen laddar med så mycket ström den klarar av, all intelligens för laddningen ligger i telefonens styrkretsar.
Sen finns det tyvärr skillnader på kvalitet på laddarna, billiga Kinaladdare är kanske inte alltid så kul...

Men Sony eller Samsung har ingen betydelse alls!

Jag har sett samsung laddare med 5,3volt på, till s5 t.ex även ipad kör högre volt på sin laddare. Vet inte hur det påverkar telefoner som inte har snabbladdning funktionen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar