Webbläsare till android med muspekare?

Permalänk
Medlem

Webbläsare till android med muspekare?

Hej! Jag har letat ett tag efter en webbläsare till android med en muspekare till. Är det någon som hittat en app eller finns det någon inställning i mobilen man kan göra? Jag har en samsung xcover 2 (s7710 tror jag den heter).

Anledningen till detta är att man allt som oftast trycker fel pga att något laddas färdigt precis när man trycker, och ibland är saker så små att man av misstag trycker fel. Ibland tror man nästan att det är genomtänkt för att skicka en till någon annons eller liknande...

Jag inbillar mig att man borde kunna undvika detta bättre med en muspekare. Jag hade gärna sett att man styr muspekaren och klickar likt teamviewer gör när man styr en dator via mobilen. Faktum är att jag nästan tycker det är lättare att surfa via teamviewer på pc från mobilen än att använda mobilen direkt, men det känns som en ful-lösning och ibland kan det bli lite trögt.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Hej! Jag har letat ett tag efter en webbläsare till android med en muspekare till. Är det någon som hittat en app eller finns det någon inställning i mobilen man kan göra? Jag har en samsung xcover 2 (s7710 tror jag den heter).

Anledningen till detta är att man allt som oftast trycker fel pga att något laddas färdigt precis när man trycker, och ibland är saker så små att man av misstag trycker fel. Ibland tror man nästan att det är genomtänkt för att skicka en till någon annons eller liknande...

Jag inbillar mig att man borde kunna undvika detta bättre med en muspekare. Jag hade gärna sett att man styr muspekaren och klickar likt teamviewer gör när man styr en dator via mobilen. Faktum är att jag nästan tycker det är lättare att surfa via teamviewer på pc från mobilen än att använda mobilen direkt, men det känns som en ful-lösning och ibland kan det bli lite trögt.

Inte vad du är ute efter men ansluter du en blåtandsmus så kommer det ju en muspekare upp på skärmen.

Så mitt tips är en billig blåtandsmus och ett billigt stativ till telefonen, eller om du har ett gammal kassettfodral som du kan använda som ställ. https://www.youtube.com/watch?v=oHYoPt8syfM

Permalänk
Medlem

Chrome använder en annan lösning där knappen zoomas in om det finns flera ställen att trycka på i närheten. Kanske fungerar för dig?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Vill ju liksom inte ha en mus utan bara styra muspekaren med min touch... Chrome fungerar ibland, och ibland inte. Tröttnade på den för ett tag sen när nåt krånglade o gick tillbaka till defaultwebläsaren.

Måste ju vara någon som har gjort en app eller liknande för att få fram en pekare?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Expertgissare

Prova Operas webbläsare, fungerar ungefär som Chrome, att den zoomar in när du trycker på/i närheten av en länk/knapp.
Men fungerar mycket bättre i mitt tycke

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Blääh har ni testat att använda teamviewer på mobilen? Det sättet att styra o navigera på är överlägset touch enl. mig

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.