Billiga digitizers kina

Permalänk
Medlem

Billiga digitizers kina

Någon som vet var man köper nya billiga lcd digitizers till mobiltelefoner. Spelar ingen roll var i världen det är. Ebay och ali express har jag redan kollat. Just nu behöver jag en screen till galaxy s5.

Gött om någon har nåt litet specialtips.

Permalänk
Skrivet av genes:

Någon som vet var man köper nya billiga lcd digitizers till mobiltelefoner. Spelar ingen roll var i världen det är. Ebay och ali express har jag redan kollat. Just nu behöver jag en screen till galaxy s5.

Gött om någon har nåt litet specialtips.

vad tycker du är dyrt ?

touchen sitter på skärmen inte på glaset. sen är det segt lim mellan glas>touch>skärmen. hur ska du få bort glas splitter utan att ha sönder skärmen?
du är inte den första som tror det är enkelt faktiskt varit runt en 10pers på det ställe som jag jobbar på som kommit in med sin trasiga telefon, den AMOLED som sitter limmad är lika tunn som en kartongbit i mjölkförpackningar det spricker jätte lätt.

denna ? slit den med hälsan troligtvis har du sönder skärmen så blir det dyrare att sen fixa telefonen eftersom dom flesta verkstäder skickar skärmarna till Kina för att separeras och användas igen. fast då måste ju skärm&touch funka
http://www.ebay.com/itm/Shimmery-White-Replacement-Front-Scre...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

ska du ha hela så har detta art.nr för en äkta display/touch/glas.
Vit: GH97-15959A
Svart: GH97-15959B
Guld: GH97-15959D

Displayen lär med största sannolikhet spricka om du inte har någon form av vakuum maskin hemma som kan plocka isär det?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Jag var lite otydlig i min fråga. Men det är bara för att jag inte kan skillnaden på digitizers och lcd bla. Det jag skall byta är hela skärmen med glas, lcd, digitizer mm. Detta har jag gjort innan på många telefoner Sony, Samsung, Apple.

Sen om det är dyrt eller inte kan man alltid diskutera. Men kollar man skärm på Ebay till S5 så ligger dom på 1000kr och uppåt. Det jag är på jakt efter här är en seriös återförsäljare till vettiga priser sen bryr jag mig inte om i vilket land det är.

Så vet någon det så är jag tacksam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av genes:

Jag var lite otydlig i min fråga. Men det är bara för att jag inte kan skillnaden på digitizers och lcd bla. Det jag skall byta är hela skärmen med glas, lcd, digitizer mm. Detta har jag gjort innan på många telefoner Sony, Samsung, Apple.

Sen om det är dyrt eller inte kan man alltid diskutera. Men kollar man skärm på Ebay till S5 så ligger dom på 1000kr och uppåt. Det jag är på jakt efter här är en seriös återförsäljare till vettiga priser sen bryr jag mig inte om i vilket land det är.

Så vet någon det så är jag tacksam.

Okej,

Ja du har art.nr till alla färger i min tidigare post. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med en seriöst återförsäljare då jag inte vet några.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av genes:

Jag var lite otydlig i min fråga. Men det är bara för att jag inte kan skillnaden på digitizers och lcd bla. Det jag skall byta är hela skärmen med glas, lcd, digitizer mm. Detta har jag gjort innan på många telefoner Sony, Samsung, Apple.

Sen om det är dyrt eller inte kan man alltid diskutera. Men kollar man skärm på Ebay till S5 så ligger dom på 1000kr och uppåt. Det jag är på jakt efter här är en seriös återförsäljare till vettiga priser sen bryr jag mig inte om i vilket land det är.

Så vet någon det så är jag tacksam.

nu vet jag inte exakta priser men 1000kr / skärm låter som det pris du får betala om du inte köper hela lådor från samma leverantör med telefon delar för flera tusentals kronor

digitizer är den "touch screen" som man på vissa telefoner har separat från lcd/AMOLED, medans det på samsung s2 s3 s4 s5 är hoplimmat.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644