Ny telefon till tjejen

Permalänk
Medlem

Ny telefon till tjejen

tjejen fyller år snart och behöver ny telefon. Tänkte skaffa en till henne. Nu vill jag ha tips på lurar som kan passa bra. Just nu har hon en sån där samsung för nån hundring bara, skitkass lur. Tänkte mig runt 1-1500:- ungefär. Krav är väl typ att det ska vara android på den. Men ingen sån där jättebillig skitlur som knappt går att använda. Hon är ingen avancerad telefonanvändare så, utan mest ringa/sms/surf och så...

Permalänk
Avstängd

Min tjej har en Galaxy Ace 3 och den fungerar riktigt bra. Skillnaderna mot min Note 2 är mycket mindre än vad jag trodde de skulle vara. Den är dock rätt så gammal idag men du lär kunna hitta något liknande inom din budget. Jag har för mig att jag fick den på köpet när jag köpte typ ett årskort mobilsurf och Spotify på Telia (för någonstans runt 1200-1700 typ) som jag använde till min telefon.

Edit: Till exempel en Ace 4 med årskort mobilsurf (dock inte Spotify) för en tusing: http://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner/produkt/samsung...

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Prodigys:

Moto G är i stort sett det enda vettiga androidalternativet under 2,5k.

Nej. Samsung Galaxy Neo 3 är bättre, 4.8 tums skärm, minst lika bra kamera, utbytbart batteri. Enda det saknar är 4g men det är inget som är nödvändigt.

Permalänk
Medlem

Moto G LTE är det enda rätta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Nej. Samsung Galaxy Neo 3 är bättre, 4.8 tums skärm, minst lika bra kamera, utbytbart batteri. Enda det saknar är 4g men det är inget som är nödvändigt.

Problemet med S3:an är att den har touchwiz som segar ner telefonen nått så fruktansvärt. Hade den haft en lika lättdriven version av android som moto g har så hade den också varit ett bra val.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Србо:

Nej. Samsung Galaxy Neo 3 är bättre, 4.8 tums skärm, minst lika bra kamera, utbytbart batteri. Enda det saknar är 4g men det är inget som är nödvändigt.

Ska man ha en så pass nära ren Android upplevelse så ska man skippa Samsung och köpa moto g.

Så till ts: köp en moto g

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Samsung bloatware-ar ihjäl sina apparater, du vill göra din tjej glad, inte förbannad.
Nu lyssnar du på oss och köper Motorola G;)
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk

Men om du är lite bra på att flasha går de ju faktiskt att köpa en samsung lur och sen flasha in nån rom typ Cyanogenmod eller att köpa en bättre begagnad Nexus.

/Daniel

Permalänk
Medlem

Moto G 2nd gen...aldrig varit mer nöjd med ett mobilköp (1 gen var dock nära). Ligger ett par hundringar över 1,5k, men det är det absolut värt då den är i klass med många betydligt dyrare lurar.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Avstängd

Moto G (eller E) är inga dåliga val på något sätt men de är ju ganska tråkiga. Alla har inte "så rent Android som möjligt" som högsta prioritet i alla lägen, hade så varit fallet så hade Nexus sålt mycket bättre. Samsung bygger bra och prisvärd hårdvara (för det mesta) och deras mjukvara kan vara lite bloatad men det påverkar inte användningen märkbart ifall man stänger av programmen man inte vill använda. Utseendet på TW kan man diskutera förstås men personligen föredrar jag det över stock då telefonen blir så kall och kal med det, men det är förstås en smaksak.

Sen är ju de flesta telefoner idag ganska bra, man behöver inte köpa flaggskepp för att få ut det mesta av funktionaliteten eller poleringen som det var för några år sedan, bara man undviker de absoluta bottenskiktet förstås. Men LG, Sony osv. har bra telefoner i klassen runt en tusing eller två likväl som Motorola och Samsung.

Permalänk
Medlem

Jag har inte kollat men är Samsung luren lovad några uppdateringar? För Moto G får väl Lollipop vilken dag som helst.

Permalänk
Skäggig legend

Moto G LTE som många andra skulle jag säga!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Kör hon med abonnemang eller inte? När jag skaffade ny telfon för ca 1 år sedan så skaffade jag med nytt abonnemang också. Då kunde jag köpa en Nexus 5 för 70Kr/mån i 24 månader = 1680 vilket är grymt prisvärt.

Permalänk
Medlem

Frun kör med Moto G och jävlar vilken trevlig telefon det är. Klart i klass med min Nexus 5a.

Rekommenderar den också.

Permalänk
Medlem

Nu är ju Moto G lite för dyr. Däremot Moto E 2015 LTE borde funka bra.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tipsar också om Moto E 2015 LTE som ett bra alternativ.

Permalänk

Moto G/Moto E är bästa budgetlurarna om inte behöver en vettig kamera. Hade en Moto G 2014 som lånetelefon en stund och tycker den sjukt nice, speciellt med priset i åtanke.

Permalänk
Inaktiv

Är inte one plus one rätt billig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeofc:

Är inte one plus one rätt billig?

Den billigaste kostar 2500 så det är inget alternativ.

OT: Jag skulle gått på Moto E 2015 LTE

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Ingen som rekommenderat Sony Xperia E4?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3009258

990:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

S3 Neo, inte vanlig S3. Skitsnack har köpt den åt min mor och provat ut den, finns inget segt med den telefonen. S3 Neo har mer minne bl.a.

Och S3 LTE har mer RAM än S3 Neo men är ändå seg, ditt argument håller inte.

Permalänk

Xperia E4, extremt mycket lur för pengarna eller moto g lte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tipsade min sambo om 2nd gen Moto G, och vilken telefon det är!
Klart mest "bang for the buck" bland budgetlurarna.

Permalänk
Forumledare

*tråd rensad*

Att ha olika åsikter om saker är såklart helt okej men håll diskussionen på en vuxen och Trevlig nivå, tack.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av armara:

Ingen som rekommenderat Sony Xperia E4?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3009258

990:-

Kameran på den är usel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Prodigys:

Och S3 LTE har mer RAM än S3 Neo men är ändå seg, ditt argument håller inte.

S3 Neo är inte seg, har provat telefonen och min mor har testat andra topptelefoner och märker knappt någon skillnad mellan S3 Neo och dom. Finns lite bloatware och det mesta kan man stänga av eller avinstallera.

Permalänk
Skrivet av Србо:

Nej. Samsung Galaxy Neo 3 är bättre, 4.8 tums skärm, minst lika bra kamera, utbytbart batteri. Enda det saknar är 4g men det är inget som är nödvändigt.

Förutom att Motorolan är bättre då man till och med betalar för att skippa Touchwiz

Men har haft en Motorola Moto E i snart 5 månader och vilken grym telefon!! Inte en enda krasch heller, kommer ifrån en iPhone 5 innan.
Förutom kameran som är värdelös och synd att den inte har en blixt/lampa Men det är ju den billigaste med

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Hade valt en Samsung S4 mini:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1955877

Väldigt mycket telefon för pengarna (1790:-) med plats för minneskort samt utbytbart batteri. Kostade över 3500:- när den kom och var den mest prisvärda telefonen när jag skaffade den för ~2200:-.

Samsung S4 mini är betydligt snabbare än gamla flaggskeppet S3 i flera benchmarks (speciellt 3D). Även ett stort plus att den kör Snapdragon S4 @ 1.7GHz (dual core) tillsammans Adreno 305.

Här är Geekbench resultatet för min S4 mini (jfm S3:an):
http://browser.primatelabs.com/geekbench2/compare/2443079/251...

En Motorola Moto E (2nd Edition) med LTE kan också vara något:
http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/218488-motorola_moto_e-...

Se bara upp för övriga varianter med 3G som även har sämre processor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

S3 Neo är inte seg, har provat telefonen och min mor har testat andra topptelefoner och märker knappt någon skillnad mellan S3 Neo och dom. Finns lite bloatware och det mesta kan man stänga av eller avinstallera.

Vi kanske har olika definitioner om vad segt är men jag använder en S3 LTE(9305) med original 4.4.4 som jobbetelefon och den är fruktansvärt seg.