Köpa Ny Telefon I Sommar, Förslag?

Permalänk
Inaktiv

Köpa Ny Telefon I Sommar, Förslag?

Tjenare!

Ska köpa ny telefon i sommar då min Xperia V sjunger på sista versen. Har tänkt att lägga ner ungefär 4K på en telefon, och då ska den hålla ett par år. Här är lite "krav"

Max 4,5K
Skärmen måste vara större än 4,5" (4,5 funkar allltså)
4G (well.. Duuh?)
Bra prestanda
Hög PPI
Bra kamera
INGEN JÄVLA IPHONE
Endast android
Gärna vatten & dammtät (inget krav alls)

Tror väll det är egenskaperna jag vill ha i en ny telefon, visst har kollat mycket sjålv men vill gärna ha förslag!

Tack! /Noah

Permalänk
Medlem

De enda telefonerna som passar in på allt som jag kommer att tänka på är Sony Xperia Z3/Z3 compact eller Samsung Galaxy S5 (sjunker i pris nu när S6 kommer).
Iallafall den vattentäta biten!

Har personligen en Z3, väldigt nöjd med den.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noah01:

Tjenare!

Ska köpa ny telefon i sommar då min Xperia V sjunger på sista versen. Har tänkt att lägga ner ungefär 4K på en telefon, och då ska den hålla ett par år. Här är lite "krav"

Max 4,5K
Skärmen måste vara större än 4,5" (4,5 funkar allltså)
4G (well.. Duuh?)
Bra prestanda
Hög PPI
Bra kamera
INGEN JÄVLA IPHONE
Endast android
Gärna vatten & dammtät (inget krav alls)

Tror väll det är egenskaperna jag vill ha i en ny telefon, visst har kollat mycket sjålv men vill gärna ha förslag!

Tack! /Noah

one plus one
dock inte vattentät men om du vill ha den vattentät så tryck bara ner den i en kondom så är det ju klart xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noah01:

Tjenare!

Ska köpa ny telefon i sommar då min Xperia V sjunger på sista versen. Har tänkt att lägga ner ungefär 4K på en telefon, och då ska den hålla ett par år. Här är lite "krav"

Max 4,5K
Skärmen måste vara större än 4,5" (4,5 funkar allltså)
4G (well.. Duuh?)
Bra prestanda
Hög PPI
Bra kamera
INGEN JÄVLA IPHONE
Endast android
Gärna vatten & dammtät (inget krav alls)

Tror väll det är egenskaperna jag vill ha i en ny telefon, visst har kollat mycket sjålv men vill gärna ha förslag!

Tack! /Noah

Låter som du precis beskrev Z3/Z3C beroende på vilken storlek du vill ha, 5,2" eller 4,6"
Den vanliga ligger några 100 lappar över din budget och compacten några 100 lappar under.
Har själv Z1C och är supernöjd.