Preliminärt sökresultat
|
|
#61 (länk) |
Jonas (MEIZU)Medlem Plats: Göteborg Registrerad: apr 2006 |
Citat:
Ja, utifall det visar sig att ytan lätt får smårepor eller liknande (typ nano) kommer vi givetvis att leverera M6 med lämpligt skydd. Som det ser ut idag kommer M6 bla. att levereras med meizu's klassiska "skyddspåse" som samtlliga meizu-modeller levereras med. Exakt vilka andra tillbehör som blir standard och vilka som blir extra är inte riktigt klart ännu. Vi vet ej heller hur en standard-bärväska kommer se ut, men vi hoppas det blir något liknande som kommer med våra modeller E3/X3/E3C (i silikon). Vad gäller filmvisning kommer bla. komprimeringen Xvid att stödjas. För närvarande klarar den 18 Fps i 684kbps vilket skall ge en mycket bra bild i bildstorleken QVGA 320x240. Det ser nu ut att bli följande rek-priser på M6 i Sverige: 4GB: 2495 kr 2GB: 1995 kr 1GB: 1695 kr Såg förresten att SweClockers fått ett trevligt omnämnande på dapreview i samband med denna tråd om M6: http://www.dapreview.net/comment.php?comment.news.3250 //Jonas |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#62 (länk) |
AppletMedlem Plats: Norrköping Registrerad: mar 2005 |
längtar ;D...tror denna spelare kommer att bli underbar...kanske är dags att byta ut sin gammla e2a snart... ;D
edit: när kommer dom öppna upp meizus forum när det gäller snacket om denna?... la upp en tråd där så fort jag fått höra om spelaren men det ligger fortfarande i karrantän
Senast redigerad av Applet 2006-05-03 klockan 15:57.
Anmäl Citera |
|
|
#63 (länk) |
Gambit_2KMedlem Plats: Stockholm/Hässelbystrand Registrerad: okt 2001 |
Citat:
Foxconn Blood Rage GTI| Core i7 920 D0 @ 4GHz| Corsair H50| 3x2 GB Corsair Dominator GT 1600 MHz 7-7-7-20| HIS Radeon HD5870 1024MB| 2*Intel 80GB X25-M G2 @ RAID0| Cooler Master Silent Pro M1000W| Cooler Master ATCS 840| |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#64 (länk) |
sebbeharryMedlem Plats: Linköping Registrerad: mar 2004 |
Citat:
den här blir nog mitt nästa köp.
Anmäl Citera |
|
|
#65 (länk) |
Rille88Medlem Plats: Luleå Registrerad: apr 2003 |
Citat:
Finns det någon möjlighet att få komma och klämma på en Meizu Mini när de lanseras i Sverige? Jag bor ju i Lerum så det är rätt nära till erat kontor i Göteborg. Tråkigt att du har stängt av din PM funktion. Mvh / RiLLE
Comp <> Zalman Reserator 1 | A64 3200 Winnie | Asus A8R32 MVP | Corsair Value 2GB PC3200 | Connect3d X800GTO @ 16p 580/580 | Tagan 480W | 1060 HDD + 2x250GB RAID1 <> Kamera <> Nikon D200 | Nikon 17-55/2.8 | Nikon SB-800 <> |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#66 (länk) |
Citat:
Vi håller på att förbereda all info om M6 på våra egna hemsidor och forum. Strax kör vi en officiell tråd där. Saken är den att det där förväntas att vi skall kunna svara på det mesta om våra egna produkter, varför vi har hållit på det lite. Men snart så ![]() Citat:
Sorry, missade det när jag skrev sist... Det skulle nog kunna ordnas. Du får gärna messa mig när det närmar sig... (jag har förresten startat PM-funktionen igen, tänkte inte på att den var avstängd) F.ö. antar jag att det blir den svarta som är den mest populära färgen? Så är fallet för E3 och E3C i alla fall ![]() //Jonas Senast redigerad av Jonas (MEIZU) 2006-05-03 klockan 17:49. |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#67 (länk) |
HaukMedlem Plats: Shanghai Registrerad: aug 2003 |
Citat:
. Det vore smooth iaf ni kunde skicka ut ett recensions ex antingen till SweC eller DAPreview? Sa man kan fa en riktigt recension, inget PC For Alla skrap... .
Anmäl Citera |
|
|
#69 (länk) |
ZerblattMedlem Plats: Norra Norrland Registrerad: maj 2004 |
Händig som jag är har jag slarvat bort min gamla JoS. Så det är dags att köpa en ny.
För mig står valet mellan denna och Iriver U10. Vad tror ni? Den här nya ser väldigt fin ut, men inte lika fräsig design som på U10. Men tunnare, vilket är bra. Sen blir ju skärmen större. Jag tror jag väntar på lite recensioner.
Anmäl Citera |
|
|
#71 (länk) |
carbonaraMedlem Registrerad: aug 2005 |
nej, u10 har 2.2 tum
fasen jag som precis köpt min... dubbla minnet för samma pengar
Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart. |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#72 (länk) |
priserna är ju dock inte satta än...vad jag kan förstå iaf...
går och väntar på en tråd om dessa på meizus forum... men det är vell bara att vänta på... den som väntar på något gott
Anmäl Citera |
|
|
#73 (länk) |
Andy McdeeMedlem Registrerad: jan 2004 |
hmmm hur är det behöver man nåt program för att få in filmer i spelaren och hur sköts byte av batteri? kan meizu scandinavien sköta det eller blir man tvungen att skicka spelaren till kina?
|
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#74 (länk) |
meizu scandinavien BORDE kunna fixa detta... och det om progg för att överföra filmer hoppas jag att man slipper för sådant får man lite B-känsla av...
Anmäl Citera |
|
|
#75 (länk) |
Rille88Medlem Plats: Luleå Registrerad: apr 2003 |
Citat:
Jonas har nog mer information.
Comp <> Zalman Reserator 1 | A64 3200 Winnie | Asus A8R32 MVP | Corsair Value 2GB PC3200 | Connect3d X800GTO @ 16p 580/580 | Tagan 480W | 1060 HDD + 2x250GB RAID1 <> Kamera <> Nikon D200 | Nikon 17-55/2.8 | Nikon SB-800 <> |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#77 (länk) |
ne... jag går och väntar på den officiella tråden på meizus forum... där kommer dom att svara på allas frågor angående spelaren...tråden borde komma upp innom en snar framtid... för annars kommer det att börja växa mossa på mitt tålamod...
Anmäl Citera |
|
|
#79 (länk) |
Citat:
|
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#80 (länk) |
Citat:
Av tradition har Meizu alltid haft "ren" UMS dvs. bara plugga in och föra över filer. Detsamma kommer att gälla för M6 (filmer, filer, musik, bilder mm). Vad gäller batteribyte är detta något som vi självklart ombesörjer här i Sverige som alla andra service- och garantiärenden. Vi kommer ej heller ta ut mer än den självkostnad som uppkommer, cirka 250-300 kr (om det inte är ett garantiärdende så klart!) //Jonas Citat:
![]() F.ö. har vi fått en oerhörd respons på M6 vilket naturligtvis är oerhört kul. Vi hoppas få den ordentligt testad och recenserad av någon i SweClockers team. I övrigt har vi inte något exakt lanseringsdatum klart ännu, men i Asien borde den komma ut om cirka två veckor, och här en vecka senare. Den håller jut nu på att genomgå den sista testningen i två omgångar där "vanliga" användare får intensivtesta den för att hitta ev. fel och buggar innan den slutligen släpps. //Jonas |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#83 (länk) |
Andy McdeeMedlem Registrerad: jan 2004 |
det var nån snubbe på dapreview som påstod att 2gig varianten skulle vara klar och att 4 gigs varianten skulle dröja. kan nån vara snäll och dementera detta från meizu?
är lite väl glad nu, kan bara säga att jag ser fram emot meizu minin och jag hoppas att dom inte gör en sandisk (missar laneringen med mer än två månader) |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#84 (länk) |
Nosslo SnahMedlem Registrerad: apr 2006 |
Japp. Please Meizu... se till att den här lanseringen funkar.
|
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#85 (länk) |
Hej!
Enligt den information vi har så kommer varianten med 4GB att släppas efter de övriga. Varför vet vi inte, men så är det sagt. Att det kommer en 4GB-version råder det inget tvivel om, men exakt när den släpps vet jag ej ännu. Vad som dock är säkert är att vi kommer göra allt för att ha även den hos oss så snart som möjligt. Anledningen till detta tror jag är att man ej ännu har slutfört en förhandlingarna om 2GB-kretsar. M6 har plats för två minneskretsar, vilket innebär att en med 2GB har 2x1GB-kretsar och en med 4GB har 2x2GB-kretsar. Här är två bilder på hur det ser ut (detta är M6 med 2GB som tillverkas i fabriken): ![]() ![]() Vår plan för lansering i slutet av maj/början av juni står fast. Vi har lanserat nio modeller utan problem här i Sverige sedan 2004, så vi skall nog klara denna också Våra produktsidor blir f.ö. klara nu i helgen.//Jonas PS. Vad var det som SanDisk misslyckades med iom. lanseringen? Har de inte lanserat den öht.? Senast redigerad av Jonas (MEIZU) 2006-05-13 klockan 14:32. |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#86 (länk) |
Nosslo SnahMedlem Registrerad: apr 2006 |
De har lanserade - i alla fall officiellt - e200-serien i februari. Men den är "slut i lager" precis överallt och butikernas "nästa leverans inkommer till oss 06-XX-XX" har skjutits upp gång på gång. Jag har som sagt väntat i sex veckor nu och kommer antagligen att köpa en Miezu istället om den kommer ut först. Med tanke på hur vansinnigt svårt Sandisk verkar ha att leverera sina spelare är det mycket möjligt att ni hinner först.
|
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#87 (länk) |
DreamlightMedlem Plats: Vasa, Finland Registrerad: maj 2006 |
Ikonbaserat menysystem
Kommer inte Meizu M6 att ha något ikonbaserat menysystem?? Som typ Sandisk e200 serien. På de bilder som lanserats hittills så framgår inget sådant iallafall. Det skulle vara väldigt tråkiigt ifall den saknade det!!! Kanske Jonas vet mera om detta?? |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#88 (länk) |
JoBBiMedlem Plats: Stockholm Registrerad: mar 2004 |
Det verkar snarare vara ett hierarkiskt menysystem, vad man nu ska kalla det för, som det är på Creative och iPod, enligt den här bilden från förstasidan:
Anmäl Citera |
|
|
#90 (länk) |
FieroMedlem Registrerad: nov 2005 |
Supports DRM10 and Microsoft MTP
2.4" 260K-color QVGA (320x240) large and vibrant TFT-LCD screen. SRS2.0 sound effect, user-defined EQ, adjustable bass boost Hi-Fi treble & bass compensation system Supports SRS, WOW, TruBass, 3D Surround sound effects , Various EQ modes Including: Normal, Rock, Jazz, Classic, POP, Bass, Disco, User1, User2, User3 Unique design and Super Mini Aluminum alloy body High speed USB2.0 interface. High capacity USB flash storage for mobile disk. Clock setting. Screen Saver Settings Supports OTG (On The Go) Function Super FM stereo radio function, supports auto searching tune channels and channels management as well as FM Recording (with 30 preset channels) Built-in Microphone supports high quality recording, up to 9 hours of long recording time Calculator function and Game function Headphone supported Dynamic graphics menu. Human user operating interface. Supports various music formats, MP3, WMA, WAV, OGG, etc.Movie playback, supports AVI format. Dynamic Playlist supported. Synchronized Song Lyric Showing. TXT View Photo album + Slide show: BMP, JPG, GIF formats Long playback time Built-in rechargeable Li-ion battery, plays up to 20 hours (The playing time may be shortened if visualization is used.) Multi-language Supported. ID3V2, ID3V1, Filename Supported There are English, Simplified Chinese, Traditional Chinese, Japanese, Korean languages Innovative power supply design, reducing the interferences and noises. High precise electronic components coupled with 8 layers PCB ensure the clearness of sound quality. Enhanced Integrated Navigator, Jog lamp ON time control Play/Pause, Stop/Power OFF, Recording Next Track/Previous Track Fast Forward/Fast Rewind, Scroll speed. Infinite Loop Resume function. Auto Power OFF. Hold function Value-added Service,Software Upgradeable. Free driver USB connector SN Ratio: >90dB Frequency range: 20Hz~20kHz Weight: 55g Compact size: Approx. 79mm*48.2mm*10mm(H*W*T) Product info display (Software version, Memory Usage) Windows98 SE/ME/2000/XP, Mac and Linux OS *********************************************** *********************************************** Mer specifik data. Dimensions 79mm*48.2mm*10mm(H*W*T) Weight 55g Display 320x240 dot, TFT LCD QVGA 2.4' PC Interface USB2.0 Flash Memory Built-in basic Memory ( 1GB/2GB/4GB according to product) Battery Li-on Rechargeable 3.7V,700mAH Other Interface Host Record MP3 BitRate:32Kbps-128Kbps Recording Source Mic/Tunner MP3/WMA Earphone's Output (L)18mW +(R)18mW(16 Ohm) MP3 Bit Rate 8-320kbps WMA Bit Rate 5-256kbps OGG Quality 0-Quality 10 WAV PCM,MS-ADPCM,IMA-ADPCM Output Frequency Band 20Hz-20kHz S/N Ratio >90dB Distortion Rate <0.05% Video Playback Xvid Video:15 Frame/Sec,384kbps Audio: MP3 56-256Kbps,stereo FM Tunner Frequency Range 76Mhz-108Mhz Preset Channels Max. 50 S/N RatioS/N Ratio >50dB Photo BMP,JPG,GIF 1024x1024 Sound Effect Use SRS, WOW, TruBass, 3D Surround sound effects Senast redigerad av Fiero 2006-05-14 klockan 19:51.
Anmäl Citera |
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
Senaste nyhetsrubrikerna