Spåra borttappad mobiltelefon?

Permalänk
Avstängd

Spåra borttappad mobiltelefon?

Jag tappade min mobiltelfon i förmiddags och har ingen aning om var. Den är någonstans i eller lite utanför Jönköping, mer än så vet jag inte. Jag har letat som en idiot, men hittar den inte. Det är VÄLDIGT viktigt att jag hittar den, dels p.g.a. att det var en dyr telefon, dels p.g.a. att jag hade hundratals kontakter och dels. p.g.a. att hundratals personer har mitt nummer som jag haft i typ 10 år.

Kan jag spåra den på något sätt och få exakt position? Jag vet att den är påslagen och batteriet räcker typ några timmar till.

Snälla hjälp!!!

Permalänk
Medlem

Din operatör KAN göra det, men lär inte göra det. Ring och fråga hur som helst.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

det finns något som heter backup numret lär du ju behålla i fall du har tappat mobilen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_elk
det finns något som heter backup numret lär du ju behålla i fall du har tappat mobilen.

Jo, men jag hade inte backup. Hur ska jag kunna behålla numret?

EDIT: Jag ringde precis Tele2, dom sa att som inte kunde spåra den.

Permalänk
Avstängd

ring o spärra telefonen då skickar dom ett nytt simkort (om du inte har ett oregistrerat simkort).dock så tappar du möjligheten att spåra telefonen genom att ringa på den

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
ring o spärra telefonen då skickar dom ett nytt simkort (om du inte har ett oregistrerat simkort).dock så tappar du möjligheten att spåra telefonen genom att ringa på den

Okej, får väl göra det...

Permalänk

läste om nån ny funktion som spårar mob som gps, kommer nån ihåg??

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Tele2 vill inte att du ska hitta din mobil. Det dem vill är att du åker o köper en mobil som är låst på Tele2comviq:)

Permalänk
Medlem

hundratals kontakter betyder inte hundratals vänner, dom ringer nog upp om du vore en viktipetter.
Om det är en så dyr telefon du påstår sitter säkert någon glad med sitt simkort och pillar med den, nomather hur viktig den är för dig kommer den aldrig tillbaka. tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag vet att detta är en gammal tråd, men jag tappade min mobil för ett tag sedan och hade samma problem som gurra92.

Det där med att spåra mobil som gps som xitele810 föreslog finns idag och kan funka ganska bra. Det var så att jag tappade min Android telefon förra månaden men hade tur att jag hade Google Latitude på den. Appen kördes i bakgrunden, och när jag kollade på datorn i Latitude-kontot för att se var den var någonstans, fick jag reda på att den var på bussen (gps flyttades, och kom ihåg att det var kanske på bussen). Ringde sedan länstrafikens kundtjänst och berättade vilken buss det var och var den befann sig vid den stunden. Till slut fick jag tillbaka den.

En nackdel med detta var att när jag fick tillbaka mobilen var den helt död – verkade som batterierna tog slut snabbt, men tur inte lika snabbt nog att jag inte skulle kunna spåra den. Läste lite om det, och det verkar att gps:n suger på batterierna på mobilen när den körs i bakgrunden.

Efter Latitude testade jag en till tjänst som man kan också använda för att spåra försvunnen mobil (tjänsten heter Lociloci) och det funkade mycket bättre när det handlar om batteri tiden - då den behöver inte använda GPS allts. Dock var jag inte så imponerad på exaktheten av positioneringen den visade jämfört med Latitude’s. Men den är tillräckligt bra (där jag bor) för att se inom 100 meters radie var den befinner sig typ.