Citat:
Ursprungligen inskrivet av
thereal_twisted
[Svensk ordbok till nedan tgb] Swedish for SlidelIT Keyboard
[Smidigt tangentbord] SlideIT Keyboard
[För att byta mellan olika launcher, tex. Launcher Pro och vanliga launchern] Home Switcher
[Snabbknappar på homescreen för att stänga av/på wifi/gps/bluetooth/ringsignal osv] SwitchPro Widget
[Åtkomst åt apps/widgets utan att hoppa ur programet du kör, om du tex. vill sätta på GPS eller ändra ljusstyrkan på skärmen utan att behöva hoppa ur programet] Power Strip: Multitasking Dock
[avinstallera program, smidigare än den vanliga programhanteraren tycker jag] Quick Uninstaller
[Skicka/ladda ner filer till/från dropbox, gratis att registera sig, man får 2gb lagring gratis] Dropox
[Göra backup på hela telefonen] Titanium Backup
[Som det låter, mäter hur lång du färdats osv] JogTracker
[Appen för att synca mot appbrain] AppBrain App Market
[Visar en liten ikon längst upp på skärmen när wifi ej är tillgängligt] WiFi Status
[Snabb reboot av telefonen, man kan reboota till recovery osv.] Quick Boot
Vissa av appsen kräver root, tex. quickboot. Apps som kräver root kan du ej använda om du inte har rootat luren, och det har du nog inte än iaf
Tror enda skillnaden på Advanced task killer pro och vanliga är att man slipper reklamen. Egentligen behövs ingen taskkiller då android sköter sånt automatiskt, jag har det bara om jag måste stänga av nåt program som fastnat typ. Eftersom du har en desire med mycket ram minne så behöver du knappast oroa dig, jag har inte så mkt ram i min lur så kan va bra ibland.
Det är bara att skapa ett konto på appbrain, ladda ner appbrain appen från market och sen bara väljer du vilja apps du vill ha på
AppBrain - the best Android apps and games on the Android market sen synkar du med appen bara kan du installera dom. Det står även ganska utförliga beskrivningar på appbrain vad olika apps är till för osv.
Denna är lite kul också, man kan kolla om ett fordon är anmält stulet bland annat.
Fordonsjägaren - Android app on AppBrain
Jag vill bara tacka dig för det senaste svaret.
Nej, jag har inte "rootat" min Desire än. Det har nu gått lite drygt en månad men jag har ännu inte gjort det. Jag tänker vänta med det tills jag har provat ut allt som finns att prova i den lagliga "sfären" innan jag byter till den andra mindre lagliga så att säga om du förstår vad jag menar.
Tack för tipset om Fordonsjägaren! Vilket smart program alltså!

Jag förstår inte kritiken som några har riktat mot det programmet på AppBrain, t.ex. det där om att det visar stulna bilar som icke-stulna. Jag har varit inne på Larmtjänstens webbplats igår och kollat på efterlysta bilar. Jag har sedan provat att söka på registreringsnummer i Fordonsjägaren och den har listat dessa som stulna utan problem. Man behövde inte ens ange hela registreringsnumret. Det är bra om man inte skulle hinna läsa av hela skylten när en stulen bil åker förbi.
Jag är själv en som tycker att det är kul med registreringsskyltar.

Visste du t.ex. att den första av de nya registreringsskyltarna i Sverige var AAA001? Eller att 8,6 av 12 miljoner möjliga kombinationer redan har använts? Jag brukar lätt uppmärksamma bilar som kommer från andra länder när jag är ute och kör. Det är t.ex. kul att se vilken stad de kommer ifrån vilket går att avläsa på t.ex. tyska bilar. Jag har faktiskt sett ovanligt många tyska bilar åka på svenska vägar i år. I Sverige tog man bort de geografiska koderna från skyltarna 1973 tror jag när de nya, dagens skyltar introducerades.
Jag vet inte om jag kommer få något napp med Fordonsjägaren men man vet aldrig.

Tack för tipset i alla fall!