Verktyg Visningsval
2010-11-03, 12:09   #361

swenorth1

Medlem

swenorth1s avatar

Plats: Norr

Registrerad: mar 2010

Är det bara jag som tycker att det är 90% av alla android appar och spel bara är skräp? Verkar dessutom finnas så lite svenska appar som är bra! Såg att till iPhone fanns det hur mycket som helst bra appar, även på svenska!

Eller har jag missat något/någon bra sida där det finns bra svenska appar?
Har bara hittat dessa:

Get the Popular Android apps in Sweden on AppBrain
2010-11-03, 12:46   #362

thereal_twisted

Medlem

thereal_twisteds avatar

Plats: Karlstad

Registrerad: mar 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av swenorth1 Visa inlägg
Är det bara jag som tycker att det är 90% av alla android appar och spel bara är skräp? Verkar dessutom finnas så lite svenska appar som är bra! Såg att till iPhone fanns det hur mycket som helst bra appar, även på svenska!

Har bara hittat dessa:

Du menar typ vanliga apps fast översatta till svenska? Personligen så föredrar jag att ha dom i engelska då svensköversättningen ofta lämnar en hel del att önska.

Men visst kan man välja svenskt språk i en del apps också.

[EDIT]

Nu när vi har betalapps även här i Sverige så borde det ju dyka upp fler apps som är native svenska.

Senast redigerad av thereal_twisted 2010-11-03 klockan 13:28.
thereal_twisted är uppkopplad nu Folding
2010-11-03, 15:09   #363

Toivo83

Medlem

Toivo83s avatar

Plats: Karlskoga

Registrerad: feb 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av swenorth1 Visa inlägg

Har bara hittat dessa:

Själv är jag nöjd med utbudet,finns det jag behöver.

Vad är det. För appar du vill ha då?
Sen,varför duger inte eng som språk då? :s
|Lian Li PC-V358 | Maximus IV Gene | i7 4770K | A-Data 8gb DDR3 | S-830 128GB SSD + S-840 Pro 256GB + F3 500GB + x2 F3 1TB | EVGA GTX 780 | Nzxt Hale 90 1000w | Samsung P2450H | WD Elements 2.0 1TB| Creative -T40 |
| Steam - Toivo | iPad 2 3G 32GB | -- Vikeskär - -
Toivo83 är uppkopplad nu Folding
2010-11-03, 19:34   #364

Drassen

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: nov 2010

eh, hallå Turf!
www.turfa.se
Drassen är inte uppkopplad
2010-11-04, 09:33   #365

sinister one

Medlem

Registrerad: aug 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av thereal_twisted Visa inlägg
Ett ganska så nytt racing spel, Reckless Racing från svenska Polarbit. Grafiken är bland det bästa jag sett hittils, riktigt bra kör-känsla också. Man kan lira online mot andra osv. Ett måste!

Reckless Racing - Android app on AppBrain
Tack för tipset. Klart kul!
sinister one är inte uppkopplad
2010-11-04, 11:52   #366

thereal_twisted

Medlem

thereal_twisteds avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sinister one Visa inlägg
Tack för tipset. Klart kul!
Visst är det riktigt grymt?!

Testat att lira online? Har inte testat det själv ännu.
thereal_twisted är uppkopplad nu Folding
2010-11-05, 09:38   #367

HappySatan

Medlem

HappySatans avatar

Registrerad: okt 2003

Har inte orkat läsa igenom hela tråden än, men den app jag inte klarar mig utan är Kindle.
Dvs. Amazon.com's program som gör det möjligt att läsa alla deras e-böcker direkt på mobilen. Kalasbra! Kräven en stor skärm, men i övrigt helt underbart. Räddar alla buss-, tunnelbane- och tågresor!
HappySatan är inte uppkopplad
2010-11-05, 10:02   #368

Raptor

Medlem

Raptors avatar

Plats: .

Registrerad: feb 2002

Jag känner att jag bara måste rekommendera PowerAMP! En ny sjukt bra musikspelare som är grymt snygg, har EQ, widgets i olika storlekar, går att byta skin/tema, stödjer massa olika filformat(t.ex flac), har automatisk nerladdning av album art och man kan ladda låtar skitsnabbt direkt från mappar m.m. Ett jäkla lyft från inbyggda musikspelaren! Finns än sålänge bara i "trial"-version, men betalversion är tydligen på gång. Den är dock redan extremt bra!
2010-11-08, 13:36   #369

ZaInT

Medlem

ZaInTs avatar

Plats: På snedden i Dirty South

Registrerad: dec 2001

Eftersom X10 Mini har en så sinnessjukt dålig videoinspelningsapp (ljudet låter som om man lagt telefonen i en konservburk - i en spann vatten, och sedan kört lite low- och highpassfilter och sedan komprimerat ner skiten till 24 kbps WMA) undrar jag såklart om det finns någon värdig ersättare för detta.
Sweclockers är inte en spelchatt eller en sökhjälp, det är ett diskussionsforum. Vi använder fullständiga meningar, vi tänker på stavning och interpunktion. Läs igenom ditt inlägg innan du postar det. Använd Google & Prisjakt innan du skapar en tråd.
Om du inte lägger mer än en minut på din fråga, förvänta dig inte att någon ska lägga mer än 30 sekunder på ett svar.
ZaInT är inte uppkopplad
2010-11-09, 12:30   #370

Ondskan

Medlem

Ondskans avatar

Plats: Norrlänska skogarna

Registrerad: maj 2002

Opera Mobile har nu släppts till android. Som flitig Opera användare måste jag ju rekomendera :-)

Opera Mobile 10 beta | Inspiration comes in small packages
2010-11-09, 18:31   #371

HypeX

Medlem

Plats: Hemma

Registrerad: dec 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ondskan Visa inlägg
Opera Mobile har nu släppts till android. Som flitig Opera användare måste jag ju rekomendera :-)

Opera Mobile 10 beta | Inspiration comes in small packages
Känns dock inte som något speciellt (ännu). Så får tampas med stock browsern en stund till. Skulle vara helt fenomenalt om apple skulle släppa iOS safari till android, men vi vet alla att det aldrig kommer att komma på tal .
HypeX är inte uppkopplad
2010-11-09, 23:09   #372

Aphex

Hedersmedlem

Registrerad: jul 2001

dolphin browser hd är betydligt trevligare.. bara en sån sak som att adblocker finns till den.
2010-11-09, 23:14   #373

ol-korv

Medlem

Plats: Örnsköldsvik

Registrerad: nov 2009

Jag kan rekommendera Multicon som gör att du får plats med fler appar på hemskärmarna. Finns gratis på market.
ol-korv är inte uppkopplad
2010-11-10, 14:44   #374

xawiahn

Medlem

xawiahns avatar

Plats: Kalmar

Registrerad: jun 2009

någon som vet om en simple väckarklocka där jag kan ställa in snooze (5minuter)? den som finns verkar ju bara ha något liknande snooze fast för 10 minuter. Behöver inte ha något med massa med olika funktioner, bara så jag kan snooza i 50 minuter med 5 mins intervaller
2010-11-10, 15:12   #375

Lullebulle

Medlem

Registrerad: feb 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av xawiahn Visa inlägg
någon som vet om en simple väckarklocka där jag kan ställa in snooze (5minuter)? den som finns verkar ju bara ha något liknande snooze fast för 10 minuter. Behöver inte ha något med massa med olika funktioner, bara så jag kan snooza i 50 minuter med 5 mins intervaller
Sök på "alarm" i Market.
Finns nog ett par hundra appar att välja på.
Läs beskrivningen och låter den bra tankar du ner och kollar in inställningarna annars går du vidare till nästa app.
Lullebulle är inte uppkopplad
2010-11-10, 21:22   #376

swenorth1

Medlem

swenorth1s avatar

Plats: Norr

Registrerad: mar 2010

Gillar denna:

Alarm Klock - Android app on AppBrain
2010-11-10, 21:51   #377

jca

Medlem

jcas avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: okt 2003

Tror denna appen klarar det.. har inte provat den så än dock.
myClock 1.4.4 är nu släppt! (Android 1.5+)(NY VIKTIG INFO!!!!) | Swedroid
jca är inte uppkopplad
2010-11-11, 00:23   #378

xawiahn

Medlem

xawiahns avatar

Plats: Kalmar

Registrerad: jun 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jca Visa inlägg
Tror denna appen klarar det.. har inte provat den så än dock.
myClock 1.4.4 är nu släppt! (Android 1.5+)(NY VIKTIG INFO!!!!) | Swedroid
den verkar simple och bra, testar den imorgon bitti!
2010-11-17, 11:08   #379

Browing

Medlem

Plats: Bålsta

Registrerad: aug 2005

Någon som har koll på om det finns nå slags ljudboks app för svenska böcker? Kollat på market men inte hittat något.
Browing är inte uppkopplad
2010-11-17, 23:14   #380

Letalis

Medlem

Plats: Västerlanda

Registrerad: sep 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av xawiahn Visa inlägg
Denna använder jag
Gentle Alarm ~ Android Application v2.5.9 By mobitobi | Lifestyle

Där kan man ställa hur länge man skall få lov att snooza samt om det skall vara svårt att stänga av alarm etc.

Grymt bra.
Letalis är inte uppkopplad
2010-11-17, 23:15   #381

Lullebulle

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Browing Visa inlägg
Någon som har koll på om det finns nå slags ljudboks app för svenska böcker? Kollat på market men inte hittat något.
Om du inte hittar någon kan du ju gå på biblioteket och låna och sen rippa
Sen spelar du upp dom med din musikspelare.
2010-11-21, 22:22   #382

Shimonu

Moderator

Shimonus avatar

Plats: Linköping

Registrerad: okt 2006

Finns det någon bra väder-widget?
2010-11-22, 11:52   #383

Lullebulle

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Shimonu Visa inlägg
Finns det någon bra väder-widget?
Snowstorm
Snowstorm weather widget - Android app on AppBrain
2010-11-26, 10:43   #384

student05

Medlem

tips på bra appar

e ny medlem här e lite av en noob , jag tänkte höra om ni vet någon bra app gratis , för händelser, alltså svensk logg , med missade samtal , uppringda , mottagna , och någon bra sms app som gör att jag slipper använda den normala x10 konversationen , och någon sms noticifikation som meddelar med en ruta när jag fått nytt sms , nya samtal missade osv som på sony ericssons a2 mobiler skulle vara fett guld värt tack på förhand
student05 är inte uppkopplad
2010-11-26, 11:07   #385

Lullebulle

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av student05 Visa inlägg
e ny medlem här e lite av en noob , jag tänkte höra om ni vet någon bra app gratis , för händelser, alltså svensk logg , med missade samtal , uppringda , mottagna , och någon bra sms app som gör att jag slipper använda den normala x10 konversationen , och någon sms noticifikation som meddelar med en ruta när jag fått nytt sms , nya samtal missade osv som på sony ericssons a2 mobiler skulle vara fett guld värt tack på förhand
Handcent SMS, för samtalslogg får du väl söka på "Call log" eller liknande på market och sen välja nått som ser bra ut.

Funkar inte det så får du väl roota och sen ta bort UIt så du får Android standard UI.
2010-11-26, 15:30   #386

student05

Medlem

tips på bra app

hejsan igen tack, lullebulle ett tips på alltså att man vill att den lilla lampan ska blinka när telen e svart så vet man att det har hänt något alltså ett sms lr missad samtal finns det någon sån?
student05 är inte uppkopplad
2010-11-26, 15:40   #387

Lullebulle

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av student05 Visa inlägg
hejsan igen tack, lullebulle ett tips på alltså att man vill att den lilla lampan ska blinka när telen e svart så vet man att det har hänt något alltså ett sms lr missad samtal finns det någon sån?
Handcent SMS har det inbyggt i sin app, du kan välja olika signaler och färgkombinationer på LED lampan.
2010-12-01, 16:39   #388

thereal_twisted

Medlem

thereal_twisteds avatar

Miren browser! Har tagit bort både Dolphin HD och Opera och kör nu bara Miren, riktigt bra!

Miren Browser - Android app on AppBrain
2010-12-04, 23:32   #389

finklemcgraw

Medlem

Registrerad: dec 2010

jättebra app för "röstanteckningar"

Tjena!

Bra tråd!

En lite mer okänd app som jag gillar stenhårt är:
netMemo

netMemo är en slimmad ljudinspelare som är optimerad för att snabbt fånga upp någon tanke eller idé man har och sen dra iväg den till din e-postlåda så du kan lyssna på den vid ett senare tillfälle. Jag använder den varje dag! Men sen är jag rätt tankspridd också :-/

Egentligen är väl det bästa med den att jag inte måste komma ihåg att jag spelat in något i en viss app (vilket jag typiskt inte gör). Allt hamnar ju i min vanliga e-postlåda, som jag ändå har en rutin på att kolla flera gånger per dag. Jag gillar såna här appar som inte har storhetsvansinne, utan nöjer sig med att lösa små specifika problem, men lösa dem på ett jäkligt bra sätt. Fler sådana!
finklemcgraw är inte uppkopplad
2010-12-09, 19:37   #390

chrille582

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: jan 2010

Applanet är en bra app
chrille582 är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb