Verktyg Visningsval
2012-04-27, 21:36   #631

joi93

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: feb 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av TheSourestApple Visa inlägg
Vet inte om det är rätt tråd men lånar denna ändå. Ska möjligtvis köpa mig min första Androidlur efter att ha kört på jailbreakad iPhone ett antal år nu, men har blivit riktigt fäst vid speciellt två appar så undrar om det finns liknande på Android Market.

Den första appen är CallBar, en app som gör att jag kan ringa och ta emot samtal utan att behöva gå in i telefonappen. (http://www.idownloadblog.com/2011/11/17/callbar-ios-5/)

Sen en annan app som gör att jag kan skicka och svara SMS utan att behöva gå in i SMS-appen.

Undrar mest om det finns motsvarande appar till Android eller inte.
Behövs ingen app för att kunna ringa någon och sedan göra något annat. Om du får ett samtal så svarar du bara och trycker sedan hem knappen och kan sedan försätta göra whatever du gjorde och samtidigt prata. Om det finns något liknande för SMS vet jag inte.
joi93 är inte uppkopplad
2012-04-27, 22:13   #632

Frystpingvin

Medlem

Frystpingvins avatar

Plats: Linköping

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av joi93 Visa inlägg
Behövs ingen app för att kunna ringa någon och sedan göra något annat. Om du får ett samtal så svarar du bara och trycker sedan hem knappen och kan sedan försätta göra whatever du gjorde och samtidigt prata. Om det finns något liknande för SMS vet jag inte.
Det går också göra på iOS som standard, men har verkligen fäst mig vid att kunna ta emot/ringa samtal utan att behöva gå in i telefonappen överhuvudtaget, är riktigt bekvämt med headset då man kan fortsätta med vad man vill utan att avbryta för att gå in i telefonappen och gå tillbaka till appen du använde.
Frystpingvin är uppkopplad nu
2012-04-28, 11:46   #633

SiegfriedT

Medlem

Registrerad: jan 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling Visa inlägg
Fick precis min HTC One X. Första smartphonen så ska bli kul att leka med. Har ingen aning om vad man bör ha för appar, men får kolla lite i denna tråden I guess . En fundering bara, ifall jag inte hittar det:
Finns det någon app eller funktion som håller koll på hur många MB man laddat ner/månad? Har 3 total (allt ingår, men 10GB begränsad surf). Så man vet när man ska börja lugna sig med streamandet etc.
Onavo Count Du kan sätta en gräns på exempelvis 9 gb och låta Onavo larma när du överskrider den. Sen kan du ange vilka appar som har rätt att använda det mobila nätverket och vilka som bara får använda wifi, och på så sätt spara in en hel del gb.

Senast redigerad av SiegfriedT 2012-04-28 klockan 13:06.
2012-05-21, 12:54   #634

Keefa

Medlem

Keefas avatar

Plats: *

Registrerad: sep 2003

jag letar efter en app som gör att man kan skapa uppgifter.
t.ex när wifi kommer igång ska den starta denna app etc etc

hade det förut men glömt vad man ska söka på.. söker man på ordet Task på playstore så kommer alla task killer fram.. söker man på task create så kommer alla kom ihåg apps fram :/
2012-05-21, 13:09   #635

formerself

Medlem

formerselfs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: apr 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling Visa inlägg
Fick precis min HTC One X. Första smartphonen så ska bli kul att leka med. Har ingen aning om vad man bör ha för appar, men får kolla lite i denna tråden I guess . En fundering bara, ifall jag inte hittar det:
Finns det någon app eller funktion som håller koll på hur många MB man laddat ner/månad? Har 3 total (allt ingår, men 10GB begränsad surf). Så man vet när man ska börja lugna sig med streamandet etc.
Du behöver ingen app för det. Du kan göra detta i Settings - Data Usage. Där kan du sätta en gräns på t.ex 9.9 GB (spara lite i nödfall?) och även sätta en varning på vilken nivå du nu vill ha. Du kan övervaka appars och processers internetanvändande, men inte sätta specifika begränsningar per app.
formerself är inte uppkopplad
2012-05-21, 13:10   #636

formerself

Medlem

formerselfs avatar

Registrerad: apr 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Keefa Visa inlägg
jag letar efter en app som gör att man kan skapa uppgifter.
t.ex när wifi kommer igång ska den starta denna app etc etc

hade det förut men glömt vad man ska söka på.. söker man på ordet Task på playstore så kommer alla task killer fram.. söker man på task create så kommer alla kom ihåg apps fram :/
Du letar nog efter Tasker.
formerself är inte uppkopplad
2012-05-21, 13:14   #637

Keefa

Medlem

Keefas avatar

Plats: *

Registrerad: sep 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av formerself Visa inlägg
Du letar nog efter Tasker.
tackar
2012-05-30, 06:51   #638

Meris

Medlem

Registrerad: maj 2012

Fifa12. lol
Meris är inte uppkopplad
2012-07-03, 20:56   #639

Stow

Medlem

Plats: Kalmar

Registrerad: aug 2007

Detta är en bakgrundsapplikation jag gillar: https://play.google.com/store/apps/d...ner.lookaround
Stow är inte uppkopplad
2012-08-13, 16:44   #640

YeZirko

Medlem

YeZirkos avatar

Plats: -

Registrerad: jan 2011

Jag vet en bra app som kan vara riktigt användbar om man är utomlands.
(Vet ej om någan har skrivigt om denna app innan, har inte orkat gått igenom alla 22 sidor.)

Word Lens är en applikation som utvecklats av Quest Visual. Applikationen översätter den text som är synlig för kameran i realtid mellan olika språk, och kan därmed räknas som en tillämpning som visar en förstärkt verklighet. Denna applikation finns i skrivande stund endast till iPhone 4 men företaget som utvecklat mjukvaran har planer på att släppa den till Android, Windows Phone 7, Palm, och Blackberry.
(kostar dock 35kr, men det kan det vara värt.)

Word Lens
FD Define R4 | MSI Z77A-G45 ATX | Intel i5 3570k OC 4.2GHz | Be quiet! Dark Rock Pro 2 | Gigabyte Radeon HD7950 3GB | 8GB VENGEANCE LP 1600MHz | Samsung SSD Basic 830 256GB | 2TB Seagate Barracuda Green | Be quiet! PP L7 730W 80+B | Samsung TFT 23'' S23A750D LED 120Hz | - .:CITERA FÖR SVAR:.
FraktFritt - Inet
YeZirko är inte uppkopplad Folding
2012-09-10, 16:46   #641

griid_83

Medlem

griid_83s avatar

Registrerad: jun 2008

Finns det ingen app för att samla information om bensinförbrukning och hur mycket man tankar för etc.?
2012-09-10, 17:01   #642

Lullebulle

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av griid_83 Visa inlägg
Finns det ingen app för att samla information om bensinförbrukning och hur mycket man tankar för etc.?
https://play.google.com/store/search?q=fuel+log&c=apps
Lullebulle är inte uppkopplad
2012-09-10, 17:25   #643

griid_83

Medlem

griid_83s avatar

Registrerad: jun 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lullebulle Visa inlägg
Tack! fuellog kändes riktigt bra!
2012-09-17, 08:07   #644

drcharles

Medlem

Registrerad: okt 2011

Någon som har något tips på höjd headset volym? Rootade och bytte rom och kernel på min s2a och känns som om ljudet är lägre än Innan. Skulle behöva en app som låter dig höja volymen över max så att säga :-)

Skickades från m.sweclockers.com
drcharles är inte uppkopplad
2012-09-17, 09:58   #645

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Plats: Kebabens huvudstad

Registrerad: feb 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av drcharles Visa inlägg
Någon som har något tips på höjd headset volym? Rootade och bytte rom och kernel på min s2a och känns som om ljudet är lägre än Innan. Skulle behöva en app som låter dig höja volymen över max så att säga :-)

Volume +?
Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition Kör egen Minecraft-Server, PM för info!
tcntad är inte uppkopplad
2012-09-17, 13:32   #646

drcharles

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tcntad Visa inlägg
Volume +?
Juste glömde säga att den måste vara gratis :-) funkade inte att höja volymen på gratis versionen av volume+

2012-09-17, 13:37   #647

blade80

Medlem

blade80s avatar

Plats: Hemma

Registrerad: dec 2002

Övervaka datorerna från din android-mobil, Supersmutt program!
Letade efter ett fjärrprogram som kunde visa gpuload och kom över detta mycket fina program från trigone:
http://www.trigonesoft.com/index.php/download

Snygg layout och hur enkelt som helst att rulla igång.
2012-09-17, 13:50   #648

drcharles

Medlem

Kanske fel tråd men har märkt att det inte är ngn skillnad på halva ljud och max, alltså det höjs ingenting efter hälften. Någon som har en ide om varför? :-P

2012-09-17, 14:05   #649

Waste

Medlem

Wastes avatar

Plats: Söderhamn

Registrerad: mar 2004

Memory optimizer och Setcpu/Extweaks beroende på vilken kernel jag använder. Det är de två viktigaste för mig skulle jag säga.
[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC
Waste är uppkopplad nu
2012-09-17, 14:13   #650

hede

Medlem

hedes avatar

Registrerad: mar 2011

Spotify, chrome, gmail, evlis the comic (älskar den sköldpaddan!). det är allt jag använder på min SII... sånt slöseri med pengar hahah!
Ljudkort Asus xonar essence STX
hede är inte uppkopplad
2012-09-17, 14:22   #651

dysenteri

Medlem

dysenteris avatar

Registrerad: jul 2012

BetterBatteryStats
SAOL
RealCalc
Evernote
Spotify
Tasks
Rage Face Photo (klarar mig utan den faktiskt, men fan vilken bra app)
2012-09-18, 16:06   #652

Derox

Medlem

Registrerad: okt 2004

Hej!

Jag funderar på att skaffa en SGS S3 när den får LTE (eller annan LTE Android lur) och har en fråga om 2 appar jag idag kör på iOS som jag använder ofta. Nu undrar jag om det finns några bra alternativ till dessa på Androidplattformen.

Det är dels "StreamToMe" vilket tillåter mig att streama musik/video från en server hemma till min telefon via 3G/WiFi, denna konvertas på servern till ett bra format och bitrate medan den streamas och den byter kvalité automatiskt baserat på hur snabb anslutningen är. Det är även ganska viktigt att det finns en klient som kan köras på min Mac när jag har med den på resor.

Den andra appen jag använder mycket är "MoneyBook" vilket är en budget app för att hålla koll på sina inkomster/utgifter. Det jag egentligen är intresserad av är att sätta en månadsbudget som tickar ner när man matar in sina inköp (men som även skall gå att ändra under månaden) samt att kunna spåra tillbaka hur mycket man köpt inom olika kategorier. Det skall även gå att ta backups via "nätet" helst till någon molntjänst. Det är även ett plus om man kan ta del av informationen genom säg en webbtjänst eller dylikt.

Hoppas ni vet några bra appar så jag på allvar kan fundera på att gå ifrån iOS.
2012-09-21, 17:58   #653

bluegreengrey

Medlem

Registrerad: sep 2012

Callcontrol o Astrid

Här är en liten lista på de jag inte klarar mig utan: (hoppas inte att jag upprepar något med tanke på den lite långa tråden, kan ha missat något.

Callcontrol - android
Callcontrol - iphone
Riktigt juste App för att göra röstbrevlådan till Hulken Skämt åsido, när jag avvisar samtal vilket jag ofta behöver pga att jag pysslar med annat så kan man välja att ge den uppringade ett svar som, "jag ringer dig efter 15", om personen vill bli det så påminner appen mig att ringa upp när det dags! Nummerupplsagning, tillfälliga inställningar för mötesfrånvaro mm mm.
På sidan får man 2mån fritt vid installtion för PRO varianten. Jag hittade dock en kod UAN955 som gav 1år och 2mån totalt.

Astrid
Fantastisk uppgiftshanterare som utom massa inställningar påminner mig när jag inte utfört mina uppgifter, eller klickat bort en tidigare påminelse, tillåter mig att dela uppgifter med min sambo eller andra även om de inte har appen. OCh de som har den ser jag när de utfört uppgiften...helt fantastisk för en virrpanna som jag! Gratis.
bluegreengrey är inte uppkopplad
2012-09-30, 13:11   #654

SiegfriedT

Medlem

Registrerad: jan 2006

Appar jag använder varje dag.

- Tunein Radio Pro (Pro har även inspelning, och i denkan man söka efter låtar som den sen spelar upp)
- Solid Explorer (suverän filhanterare)
- Dropbox (tillsammans med Solid Explorer är det enklare än nånsin att föra över filer mellan pc-n och tfn-en)
- Opera Mini (betydligt snabbare än dom flesta andra)
2012-10-07, 02:40   #655

dekline

Medlem

Registrerad: aug 2011

TimeSwipe

En app jag utvecklade för mig själv som blev en av de bästa i sin genre.

TimeSwipe heter den och det är en timer app, den finns som free/lite version och full version på Google Play. Designad med holo theme ända ner till andriod 2.3.3. Kolla in den, lovar att ni gillar den.

TimeSwipes hemsida
dekline är inte uppkopplad
2012-10-07, 10:31   #656

Facemeat

Medlem

Plats: Sverige

Registrerad: jun 2010

En annan Timer-app som man inte kan klara sig utan: Timer
Facemeat är inte uppkopplad
2012-10-12, 21:56   #657

xitele810

Medlem

Plats: göteborg

Registrerad: jan 2008

Finns det nån app som ex känner av att jag har kommit hem och höjer volymen även om jag e på jobbet så gör den tex vibration. Att den gör allt detta automatiskt.
2012-10-12, 21:58   #658

Lullebulle

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av xitele810 Visa inlägg
Finns det nån app som ex känner av att jag har kommit hem och höjer volymen även om jag e på jobbet så gör den tex vibration. Att den gör allt detta automatiskt.
Tasker
Lullebulle är inte uppkopplad
2012-10-12, 22:18   #659

adde_mufc

Medlem

adde_mufcs avatar

Plats: Enköping

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av blade80 Visa inlägg
Övervaka datorerna från din android-mobil, Supersmutt program!
Letade efter ett fjärrprogram som kunde visa gpuload och kom över detta mycket fina program från trigone:
http://www.trigonesoft.com/index.php/download

Snygg layout och hur enkelt som helst att rulla igång.
Fasen vad grymt! Tack som f*n!
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w,Enermax 1050w 3x Benq 21,5" + Catleap 27"|R.I.P. Pettson
adde_mufc är inte uppkopplad
2012-10-12, 22:24   #660

xitele810

Medlem

Plats: göteborg

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lullebulle Visa inlägg
Tasker
Är den gratis?
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker