|
Tänkte passa på att varna för kabeltricket.
Jag gjorde det igår och fick då senaste firmwaren. Problemet nu var att den inte verkade ha varit gjord för just MIN telefon(köpt i tyskland, med operatören vodaphone, dock inte operatörsbunden). "Tricket", verkar inte ta hänsyn till vilken telefonmodell exakt du har (alla lumia 800 skiljer sig lite åt beroende på land och operatör).
Kort sagt så fick jag nästan telefonen brickad, den va konstant hängd på uppstarten av telefonen, Nokia loggan, och när jag väl lyckades komma in i operativsystemet så va många funktioner lustiga eller fungerade inte alls (så som att ens gå in på "about" och försöka köra reset to factory defaults). Löste det till slut genom mycket trixande genom att använda programmet Navifirm+ (version 1.7) och ladda ned den firmware som är just till min telefonmodell och då fungerade det direkt.
Med andra ord, det är säkerligen någon form utav kontroll i Zune när man söker efter uppdateringar på att det faktiskt passar din telefonmodell eller inte, så det är inte något för alla, utan det kan vara säkrare att helt enkelt vänta tills just din modell är tillgänglig.