Produkter kopplade till tråden
Produkt (14 st) Bästa pris Betyg
HTC 8S (Mobiltelefoner) 1190:- 5
HTC 8X (Mobiltelefoner) 1920:- 7.94
HTC Titan (Mobiltelefoner) 9.27
Huawei Ascend W1 (Mobiltelefoner) 1294:-
Nokia Lumia 520 (Mobiltelefoner) 899:- 9.18
Nokia Lumia 620 (Mobiltelefoner) 1623:- 8.39
Nokia Lumia 710 (Mobiltelefoner) 2005:- 7.56
Nokia Lumia 720 (Mobiltelefoner) 1818:- 7.25
Nokia Lumia 800 (Mobiltelefoner) 2900:- 8.54
Nokia Lumia 820 (Mobiltelefoner) 2880:- 8.42
Nokia Lumia 920 (Mobiltelefoner) 2614:- 8.86
Nokia Lumia 925 (Mobiltelefoner) 2199:- 8.62
Samsung Ativ S GT-i8750 16GB (Mobiltelefoner) 4455:- 8.71
Samsung Omnia W GT-i8350 (Mobiltelefoner) 1799:- 8
Sidan 161 av 161 « Första 61111151158159160 161

Verktyg Visningsval
igår, 11:46   #4801

jorgen69

Medlem

jorgen69s avatar

Registrerad: nov 2004

Bara positivt med 8.1 men wifi är på hela tiden även i idle läget vilket gör en mycket kortare batteri tid...innan stängdes det ner.
Är den inställningar borta?

Senast redigerad av jorgen69 igår klockan 11:52.
igår, 12:00   #4802

Risvall

Medlem

Risvalls avatar

Plats: Dorotea

Registrerad: feb 2009

Efter jag uppdaterat Spelhubben så har alla mina spel försvunnit därifrån och ligger enbart i applistan.
"Kunde inte öppna detta.
Försök igen."

Står det, någon annan med samma fel?
igår, 12:57   #4803

intro18

Medlem

Plats: Framför datorn

Registrerad: okt 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Risvall Visa inlägg
Efter jag uppdaterat Spelhubben så har alla mina spel försvunnit därifrån och ligger enbart i applistan.
"Kunde inte öppna detta.
Försök igen."

Står det, någon annan med samma fel?
Ja det är samma för mig
igår, 13:35   #4804

ffodil

Medlem

Registrerad: feb 2014

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jorgen69 Visa inlägg
Bara positivt med 8.1 men wifi är på hela tiden även i idle läget vilket gör en mycket kortare batteri tid...innan stängdes det ner.
Är den inställningar borta?
Detta går att ställa in som man vill, dock inte med el. utan skärmtimeout tror jag. Om du slår av det kommer du in i menyn där du kan ställa det.
Sen kan jag tycka att wifi inte tar mycket ström, ingen stor skillnad. Har alltid haft det påslaget även vid skärmtimeout eftersom Skype skall kunna nå mig, alltså när jag inte kör över 3G.

Senast redigerad av ffodil igår klockan 13:41.
ffodil är uppkopplad nu
igår, 13:53   #4805

Telepati

Medlem

Registrerad: jan 2013

Citat:
Ursprungligen inskrivet av intro18 Visa inlägg
Någon som har hittat hur man skickar upp sina gamla bilder till OneDrive när man har 8.1?

*Edit Hittade man måste göra det inne i OneDrive appen nu istället, lite dåligt att dom tog bort det ifrån fotoappen.
För mig hamnade de där automatisk.
Telepati är inte uppkopplad
igår, 14:10   #4806

intro18

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Telepati Visa inlägg
För mig hamnade de där automatisk.
Du väl inställt på att den ska ladda upp automatiskt?
igår, 14:17   #4807

Telepati

Medlem

Citat:
Du väl inställt på att den ska ladda upp automatiskt?
Men gamla bilder, vilket var det han efterfrågade, så undrar jag om OneDrive är inställt på att ladda upp gamla utan det är väl mest nytagna? Gamla bilder, mess, appar allt kom ju fram som det brukar göra. Den där automatiska överföringen gäller aktuella foton, sådana som kanske satt att du bara vill köra över WIFI (exempelvis) och då står att överföring väntar.
igår, 14:25   #4808

johnjensen

Medlem

johnjensens avatar

Plats: Borås

Registrerad: apr 2009

Förlåt, försöker inte mig på trolleri men det slog mig när jag körde med min 4 år gamla Androidtelefon att den kan mer med CM än min nya WP-telefon. Mycket av det ni hurrar över med W8.1 finns redan på Android.

Rätt kul när man installerar appar på bägge systemen. I Windows Phone brukar man få upp en lista på rätt mycket begränsningar WP inte tillåter. Tycker Microsoft ska lämna sandlådan och sluta leka Apple. Ge oss frihet!

Synd då Windows Phone är vackrare än något annat mobil-OS och flyter på bra. Och man märker med alla dessa små uteblivna fel att Nokia tänker kvalité.
Ny på Windows Phone. Nokia Lumia 1520. Har en ordinär dator jag byggt själv. Ivy Bridge I7-K, Corsairs vattenkylning som jag anser är ett fuskbygge men relativt tyst, frånsett pump, och Corsair 720 W nätaggregat med medföljande coilwhine (hög frekvent nästan ohörbar ton). Dock nöjd med deras chassi. Grafikkortet ett gammalt GTX680 av Asus dyraste feta modell och tyst som attan.
johnjensen är uppkopplad nu
igår, 14:32   #4809

Telepati

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av johnjensen Visa inlägg
Förlåt, försöker inte mig på trolleri men det slog mig när jag körde med min 4 år gamla Androidtelefon att den kan mer med CM än min nya WP-telefon. Mycket av det ni hurrar över med W8.1 finns redan på Android.
Hur läcker var den Android-luren då? Android kan ju uppenbarligen inte varit så jävla bra för ditt byte talar för sig.
igår, 14:50   #4810

betan

Medlem

Registrerad: okt 2007

Citat:

Rätt kul när man installerar appar på bägge systemen. I Windows Phone brukar man få upp en lista på rätt mycket begränsningar WP inte tillåter. Tycker Microsoft ska lämna sandlådan och sluta leka Apple. Ge oss frihet!

Synd då Windows Phone är vackrare än något annat mobil-OS och flyter på bra. Och man märker med alla dessa små uteblivna fel att Nokia tänker kvalité.
Ingen som påstår att andra inte har det som introducerades i 8.1. Men det gör ju inte oss mindre glada när vi väl får funktionerna.

Aldrig fått upp en lista på saker WP inte tillåter när jag har installerat en app. Vill du ha totalt frihet är det Android du ska kära Microsoft har lite annat tänk vilket ger andra fördelar.

Skickades från m.sweclockers.com
betan är uppkopplad nu
igår, 15:15   #4811

intro18

Medlem

Citat:
Men gamla bilder, vilket var det han efterfrågade, så undrar jag om OneDrive är inställt på att ladda upp gamla utan det är väl mest nytagna? Gamla bilder, mess, appar allt kom ju fram som det brukar göra. Den där automatiska överföringen gäller aktuella foton, sådana som kanske satt att du bara vill köra över WIFI (exempelvis) och då står att överföring väntar.
Man kan inte längre gå in i fotoappen och ladda upp en vilken bild som helst längre utan man måste nu gå in i OneDriv. Jag undrade vart den funktionen tagit vägen men den finns tydligen inte längre.
igår, 16:07   #4812

johnjensen

Medlem

johnjensens avatar

Citat:
Hur läcker var den Android-luren då? Android kan ju uppenbarligen inte varit så jävla bra för ditt byte talar för sig.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av betan Visa inlägg
Ingen som påstår att andra inte har det som introducerades i 8.1. Men det gör ju inte oss mindre glada när vi väl får funktionerna.

Aldrig fått upp en lista på saker WP inte tillåter när jag har installerat en app. Vill du ha totalt frihet är det Android du ska kära Microsoft har lite annat tänk vilket ger andra fördelar.

Jag bytte för att jag tycker Samsung slarvar med kvalité på sina telefoner. Med min Nokia har jag inget strul med glappande kontaktytor till GPS: en eller behöver starta om telefonen för att kunna ringa och sms:a. Nokia Lumia 1520 fungerar bara. Bytte OS också för att jag ville prova något nytt.

Fråga: Jag har provat några appar men inte fått till att kunna dela ut min telefon i Windows-nätverk. Någon som vet hur. Vill inte använda One Drive om det inte går att ställa in så man kan synka inom nätverket och slipper slösa mobilt bredbandsdata (vänta fortfarande på fiber).
Ny på Windows Phone. Nokia Lumia 1520. Har en ordinär dator jag byggt själv. Ivy Bridge I7-K, Corsairs vattenkylning som jag anser är ett fuskbygge men relativt tyst, frånsett pump, och Corsair 720 W nätaggregat med medföljande coilwhine (hög frekvent nästan ohörbar ton). Dock nöjd med deras chassi. Grafikkortet ett gammalt GTX680 av Asus dyraste feta modell och tyst som attan.
igår, 16:23   #4813

Telepati

Medlem

Citat:
Man kan inte längre gå in i fotoappen och ladda upp en vilken bild som helst längre utan man måste nu gå in i OneDriv. Jag undrade vart den funktionen tagit vägen men den finns tydligen inte längre.
Vad menar du med vilken bild som helst? OneDrive och foto har samma bilder, lite av poängen med synken. Så jag greppar inte vad du menar?

Senast redigerad av Telepati igår klockan 16:29.
igår, 17:36   #4814

jorgen69

Medlem

jorgen69s avatar

Med Wifi på och i standby drar den 0.4% batteri/Timma
igår, 17:56   #4815

ffodil

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jorgen69 Visa inlägg
Med Wifi på och i standby drar den 0.4% batteri/Timma
Har du räknat ut vad den tar i standby utan Wifi också, alltså mellanskillnad? Eller du menar att den drar 0,4% mer med Wifi? I vilket fall inte så mycket.
ffodil är uppkopplad nu
igår, 18:10   #4816

erikssonown

Medlem

erikssonowns avatar

Plats: Jkpg

Registrerad: dec 2010

Citat:
Jag bytte för att jag tycker Samsung slarvar med kvalité på sina telefoner. Med min Nokia har jag inget strul med glappande kontaktytor till GPS: en eller behöver starta om telefonen för att kunna ringa och sms:a. Nokia Lumia 1520 fungerar bara. Bytte OS också för att jag ville prova något nytt.

Fråga: Jag har provat några appar men inte fått till att kunna dela ut min telefon i Windows-nätverk. Någon som vet hur. Vill inte använda One Drive om det inte går att ställa in så man kan synka inom nätverket och slipper slösa mobilt bredbandsdata (vänta fortfarande på fiber).
Kolla säkerhetskopiering under inställningar så finner du vad du söker.
erikssonown är inte uppkopplad Folding
igår, 18:48   #4817

jorgen69

Medlem

jorgen69s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ffodil Visa inlägg
Har du räknat ut vad den tar i standby utan Wifi också, alltså mellanskillnad? Eller du menar att den drar 0,4% mer med Wifi? I vilket fall inte så mycket.
Den drar 0.4%/Timma oavsett med wifi på eller av, så jag behåller wifi påslaget.

Jag använder denna appen som är gratis: http://www.windowsphone.com/en-us/st...2-b5c9290d6fd3
igår, 18:59   #4818

ffodil

Medlem

[QUOTE=jorgen69;14547809]Den drar 0.4%/Timma oavsett med wifi på eller av, så jag behåller wifi påslaget.

Jag använder denna appen som är gratis: http://www.windowsphone.com/en-us/st...2-b5c9290d6fd3[/QUOTE

Tack! Har tyckt att det inte varit nån märkbar skillnad och nu vet man också då.
Ska testa appen också.
ffodil är uppkopplad nu
igår, 19:54   #4819

intro18

Medlem

Citat:
Vad menar du med vilken bild som helst? OneDrive och foto har samma bilder, lite av poängen med synken. Så jag greppar inte vad du menar?
Nej dom bilder som man har tagit med mobilen och som finns i fotoappen finns inte automatiskt i OneDrive dom måste ju laddas upp först annars kan dom ju omöjligt ligga i molnet.
igår, 21:04   #4820

johnjensen

Medlem

johnjensens avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av erikssonown Visa inlägg
Kolla säkerhetskopiering under inställningar så finner du vad du söker.
Kollade och går inte ställa in att telefonen synkar direkt till datorn via WiFi. Tänk på att jag har mobilt bredband och WiFi router. Så först laddas fotona upp i molner genom WIFI (som går genom mitt mobila bredband) och sedan ner till min datorn (som går genom mitt mobila bredband). 2 Mb photo blir 2 upp och 2 ner = 4 Mb.

Tar man 50 kort blir det inte 200 Mb utan 400 Mb för att det inte går att synka direkt genom interna WiFi till datorn. Och så har jag 4 datorer och det blir 200 X 4 + molnet = 1000 Mb som går genom mitt mobila bredband. Har inte kommit på ett sätt som det går göra med Dropbox. Synka mellan sina datorer intern inom sitt nätverk.

Stänger man av funktionen "ladda upp över anslutning med datapriser " synkroniserar det väl inte alls? Vitsen med OneDrive är noll och man kan i så fall lika gärna köra med DropBox.

Senast redigerad av johnjensen igår klockan 21:10.
igår, 21:45   #4821

LazySoft

Medlem

LazySofts avatar

Plats: Norrköping

Registrerad: aug 2010

Citat:
Kollade och går inte ställa in att telefonen synkar direkt till datorn via WiFi. Tänk på att jag har mobilt bredband och WiFi router. Så först laddas fotona upp i molner genom WIFI (som går genom mitt mobila bredband) och sedan ner till min datorn (som går genom mitt mobila bredband). 2 Mb photo blir 2 upp och 2 ner = 4 Mb.

Tar man 50 kort blir det inte 200 Mb utan 400 Mb för att det inte går att synka direkt genom interna WiFi till datorn. Och så har jag 4 datorer och det blir 200 X 4 + molnet = 1000 Mb som går genom mitt mobila bredband. Har inte kommit på ett sätt som det går göra med Dropbox. Synka mellan sina datorer intern inom sitt nätverk.

Stänger man av funktionen "ladda upp över anslutning med datapriser " synkroniserar det väl inte alls? Vitsen med OneDrive är noll och man kan i så fall lika gärna köra med DropBox.
Det ända sättet är vad jag vet är att köra direkt till datorn via USB kabel och ha Windows Phone Appen installerad. Finns för Windows 7/8/8.1 Windows 8/8.1 Modern samt Mac.
http://www.windowsphone.com/sv-SE/ho...-the-sync-apps
Med den kan du även synka musik filer samt lägga till egna ringsignaler vilket nu har blivit ännu bättre då man numera kan använda MP3 till även noteringssignaler som Mail och SMS vilket inte var möjligt i WP8.
idag, 07:13   #4822

Christoffer1989

Medlem

Christoffer1989s avatar

Plats: Ödeshög

Registrerad: dec 2012

Citat:

Jag har ingen koll på om detta går att fixa bara genom nätverket som du är ute efter, men inte via OneDrive då tror jag inte, då OneDrive är en internetlagring, så självklart så lägger han upp det till serven först sen ner till datorn.
För att få det att synka till datorn enbart får man ju använda annan lösning.
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod
Christoffer1989 är uppkopplad nu
idag, 08:12   #4823

Zart

Medlem

Plats: Linköping

Registrerad: nov 2002

Kan ni surfa runt på svd.se med ie i wp 8.1? Jag kan inte trycka på några länkar.

Zart är inte uppkopplad
idag, 08:17   #4824

nisselask

Medlem

Plats: Skara

Registrerad: jan 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zart Visa inlägg
Kan ni surfa runt på svd.se med ie i wp 8.1? Jag kan inte trycka på några länkar.
Inte bara den sidan, likadant på di.se och expressen med flera, går att komma runt genom att hålla, släppa o öppna i ny flik men det är en jättebugg! Fler som uppmärksammat det i Lumia 920 tråden.

nisselask är uppkopplad nu
idag, 08:55   #4825

LazySoft

Medlem

LazySofts avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av nisselask Visa inlägg
Inte bara den sidan, likadant på di.se och expressen med flera, går att komma runt genom att hålla, släppa o öppna i ny flik men det är en jättebugg! Fler som uppmärksammat det i Lumia 920 tråden.

svd.se fungerar, dock får jag den bara i mobila utgåvan även om IE är satt till datorversion.
Expressen inga problem alls med den vanliga, har inte testat mobila utgåvan. Kör helst med fullständiga utgåvorna =)

Kör dock med en Samsung Ativ S och natuligtvis med WP 8.1
idag, 09:02   #4826

nisselask

Medlem

Plats: Skara

Registrerad: jan 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LazySoft Visa inlägg
svd.se fungerar, dock får jag den bara i mobila utgåvan även om IE är satt till datorversion.
Expressen inga problem alls med den vanliga, har inte testat mobila utgåvan. Kör helst med fullständiga utgåvorna =)

Jag har bara testat mobila utgåvorna. En rejäl bugg är det i vilket fall.

nisselask är uppkopplad nu
idag, 09:04   #4827

LazySoft

Medlem

LazySofts avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LazySoft Visa inlägg

Länkar fungerar inte om man har satt IE till att köra i mobilversion =(.
Då jag alltid kör i datorversion läget så testa att ändra till detta.
Inställningen finns i IE under Inställningar(Settings).

En liten irriterande bugg men drabbar inte mig just nu.
idag, 10:10   #4828

miklon

Medlem

Plats: Strängnäs

Registrerad: aug 2004

Min spontana känsla så här efter några dagar med WP8.1 är tyvärr too little, too late.

Jag har en 1020 via jobbet som jag älskar för hårdvaran, dvs byggkvaliteten, kameran och skärmen, men jag kommer gå över till att köra Android privat.
miklon är inte uppkopplad
idag, 15:41   #4829

Telepati

Medlem

Var det inte snack om att man skulle kunna komma att sätta pin på Onedrive, OneNote, etc? Det som idag ligger helt blottat.

Och vet någon hur man kommer åt att redigera i en skivskyddad fil, nej, inte lösenordsskyddad.
idag, 16:21   #4830

johnjensen

Medlem

johnjensens avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Christoffer1989 Visa inlägg
Jag har ingen koll på om detta går att fixa bara genom nätverket som du är ute efter, men inte via OneDrive då tror jag inte, då OneDrive är en internetlagring, så självklart så lägger han upp det till serven först sen ner till datorn.
För att få det att synka till datorn enbart får man ju använda annan lösning.
Kanske NSA som vill ha koll över Windowsanvändarna? Men spelar ju ingen roll om det synkas genom molnet - bara, som med Dropbox, det gick synka mellan sina datorer inom nätverket. Går ju med filhistorik så varför inte med OneDrive?

Och någon i tråden blev sur för att jag skrev att Windows Phone har sina begränsningar. Tycker vissa begränsningar är horribla som tex om man vill använda FTP. Och nej, kommer inte gå tillbaka till Android men köpa en billig extra-lur, typ Huawei Ascend Y300, där jag tillåts göra saker med som inte går med med WP.

Nokia Lumia 1520 är en för bra telefon att inte ha som primär enhet. Gillar den långt över mina Samsung jag ägt. Android har också sina nackdelar så på det hela tycke jag Windows Phone är ett bättre system. Går det tex köra in en riktig filmspelare, lyssna på vilka format man vill inklusive alla SR lägger upp så tror jag systemet kommer lägga sig mellan Android och IOS i popularitet.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb