Produkter kopplade till tråden
Produkt (17 st) Bästa pris Betyg
HTC 8S (Mobiltelefoner) 2495:- 5
HTC 8X (Mobiltelefoner) 4597:- 7.89
HTC Titan (Mobiltelefoner) 9.27
Huawei Ascend W1 (Mobiltelefoner)
Nokia Lumia 1520 (Mobiltelefoner) 4999:- 8.4
Nokia Lumia 520 (Mobiltelefoner) 999:- 8.71
Nokia Lumia 620 (Mobiltelefoner) 2462:- 8.21
Nokia Lumia 710 (Mobiltelefoner) 2005:- 7.56
Nokia Lumia 720 (Mobiltelefoner) 3346:- 6.63
Nokia Lumia 800 (Mobiltelefoner) 3980:- 8.53
Nokia Lumia 820 (Mobiltelefoner) 2880:- 8.42
Nokia Lumia 830 (Mobiltelefoner) 2682:- 8.6
Nokia Lumia 920 (Mobiltelefoner) 3247:- 8.81
Nokia Lumia 925 (Mobiltelefoner) 2875:- 8.26
Nokia Lumia 930 (Mobiltelefoner) 3490:- 8.64
Samsung Ativ S GT-i8750 16GB (Mobiltelefoner) 4455:- 8.71
Samsung Omnia W GT-i8350 (Mobiltelefoner) 690:- 8

Verktyg Visningsval
idag, 16:15   #6691

Rattnalle

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: okt 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av stormense Visa inlägg
Efter att haft först IOS, sedan Android och nu Windows Phone tycker jag det är konstigt att det inte vänder för Microsoft snart. Men Apple och Samsung är smarta med deras planterade läckor av bilder på så kallade prototyper månader innan lansering och media smälter detta med hull och hår.

Vet annars inte vad Microsoft gör för fel. I alla fall min 1 år gamla laggar inte efter en tids användning eller uppdatering av OS. Avsaknaden av bankappar kanske?
Jag tror inte att det har med tekniken att göra alls faktiskt. Rent funktionellt är de tre OSen rätt likvärdiga om än med lite olika styrkor och svagheter. Men det saknas helt den hype kring produkterna som både Samsung och Apple har. Media spelar såklart en stor roll där.

Skickades från m.sweclockers.com
Rattnalle är inte uppkopplad
idag, 16:34   #6692

Petterk

Medlem

Plats: Flen

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rattnalle Visa inlägg
Jag tror inte att det har med tekniken att göra alls faktiskt. Rent funktionellt är de tre OSen rätt likvärdiga om än med lite olika styrkor och svagheter. Men det saknas helt den hype kring produkterna som både Samsung och Apple har. Media spelar såklart en stor roll där.

Mjukvaran spelar roll och är en av anledningarna till att de själva inte kan lansera något på t.ex. Snapdragon 810 i dagsläget. Det är inte hype att lansera grejer nära/under mässor eller komma med något intressant var 12-18:e månad. Media ger de i princip mer uppmärksamhet än de förtjänar. Microsoft är upptagna med att produktplacera Sky/OneDrive och liknande. Tufft?
Petterk är inte uppkopplad
idag, 16:38   #6693

tottz00

Medlem

Plats: Gbg

Registrerad: jan 2015

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rattnalle Visa inlägg

Microsoft/Nokia har ju varit hyfsat duktiga på att få med diverse produkter i serier/filmer men som du säger har media "valt" att hålla låg profil gentemot wp, vilket är synd då det är riktigt bra produkter.
Nu har ju försäljningen tagit lite fart, men det är mest low-end/billiga lurar som rör på sig.
Att de flesta operatörer i Sverige har dragit ned antalet wp-telefoner eller helt slutat marknadsföra dem spelar också in.
Tror dock att w10 kan ge ett lyft med sömnlös kommunikation mellan enheter osv i synnerhet hos studenter, säljare osv som använder Office mm dagligen
idag, 17:06   #6694

Telepati

Medlem

Registrerad: jan 2013

Citat:
Ursprungligen inskrivet av stormense Visa inlägg
Efter att haft först IOS, sedan Android och nu Windows Phone tycker jag det är konstigt att det inte vänder för Microsoft snart. Men Apple och Samsung är smarta med deras planterade läckor av bilder på så kallade prototyper månader innan lansering och media smälter detta med hull och hår.

Vet annars inte vad Microsoft gör för fel. I alla fall min 1 år gamla laggar inte efter en tids användning eller uppdatering av OS. Avsaknaden av bankappar kanske?
Jag tror, och tycker, att det dels ser trevligare ut med mjukare ikoner, än dessa kantiga. Och det kan vara det man såg först och därför, men jag vet inte, det är fyrkantiga lurar, fyrkanter som appar, fyrkanter som pratbubblor, och det har förvisso blivit mjukare med transparensen och allt detta, men jag tror idag, nu när jag lagt WP åt sidan ett tag, väntar in WP10 för att se, och sett dessa sköna andra appar hos de andra, att det hade varit, det är den känslan jag har nu iaf, mer likt men ändå så hade man inte behövt symbolisera det där med massa plattor, utan jag skulle vilja se mer app-liknande saker, drömmen vore live-app (i någon form)
för då känns inte steget så långt som det kan göra, även om vissa kanske bryta helt, men om vi tar Meego som ex, så var det Symbian-look på apprna men de hade något som inte dagens har, nästan alla var rundade och jag tror folk gillar det. Kanske att live-funktionen försvinner då.

Jag tror på sättet MS agerar på, investerar i CyanogenMod, och andra Android-baserade komponenter. Android är inte komplett, långtifrån, möjligt att folk kan skapa sig sin drömskärm med root och rom, men även om det är bäst, vilket jag tycker, så är det för att det har mindre svagheter än de andra, men det saknas mycket, faktiskt. Så nog skulle ett WP-Meego kunna slå Android, eller visst kan man släppa något som är bättre.

Dessutom, hur mycket är Android på en rootad lur med pålagd Rom? Det är väl inte mycket av Googles android där va?

Känns trist att ingen känns fullkomlig och att det istället handlade om annat, typ smaksak, hårdvara, nä, de ska den sämsta hårdvaran ha den bästa mjukvaran och tvärtom. Känns bra.
Telepati är inte uppkopplad
idag, 17:29   #6695

Reckie

Medlem

Registrerad: jan 2003

Läste om kommande 640 och 640XL och måste säga att de gör lite konstiga nedskärningar, de skippar t.ex. en dedikerad kameraknapp. Kan väl knappast kosta så mycket extra med denna knapp jämfört med vad den tillför i användbarhet. Varför inte köra med kameraknapp på alla modeller så att de får detta gemensamt och sedan låta den interna hårdvaran avgöra vilken modell köparen faller för.

Skaffade förut en 1320 till föräldrarna och där hade Nokia sparat in på något så märkligt som "nätverkskortet" som inte stödjer 5GHz. Fasiken, min 4år gamla smartphone som knappast är någon toppmodell stöjder t.o.m. med 5GHz. Vad gäller 1320 så har jag för mig att vissa varianter hade stöd för 5Ghz så det framgick inte av specifikationen att de som såldes på den nordiska marknaden saknade detta så det kom verkligen som en "glad" överraskning efter inköpet.

Det jag menar är att jag tycker Nokia/Microsoft skär in på konstiga saker, bestäm istället att alla modeller ska stödja en viss standard, att alla ska ha kameraknapp och åtminstone stödja 5GHz nätverk och särskilj/segmentera de sedan istället med skärmstorlek, minne, cpu och kamerakvalitet.
Reckie är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb