Produkter kopplade till tråden
Produkt (28 st) Bästa pris Betyg
HTC 8S (Mobiltelefoner) 2495:- 5
HTC 8X (Mobiltelefoner) 4597:- 7.89
HTC Titan (Mobiltelefoner) 9.27
Huawei Ascend W1 (Mobiltelefoner)
Microsoft Lumia 435 (Mobiltelefoner) 790:-
Microsoft Lumia 535 (Mobiltelefoner) 995:- 6.5
Nokia Lumia 1020 (Mobiltelefoner) 3790:- 9.2
Nokia Lumia 1320 (Mobiltelefoner) 1999:- 8.67
Nokia Lumia 1520 (Mobiltelefoner) 4999:- 8.4
Nokia Lumia 520 (Mobiltelefoner) 899:- 8.56
Nokia Lumia 530 (Mobiltelefoner) 499:- 9.25
Nokia Lumia 530 Dual SIM (Mobiltelefoner) 809:-
Nokia Lumia 620 (Mobiltelefoner) 2462:- 8.21
Nokia Lumia 630 (Mobiltelefoner) 699:- 8.67
Nokia Lumia 630 Dual SIM (Mobiltelefoner) 935:- 9
Nokia Lumia 635 (Mobiltelefoner) 995:- 8
Nokia Lumia 710 (Mobiltelefoner) 2005:- 7.56
Nokia Lumia 720 (Mobiltelefoner) 3293:- 6.63
Nokia Lumia 730 Dual SIM (Mobiltelefoner) 2144:- 2
Nokia Lumia 735 (Mobiltelefoner) 1905:- 9
Nokia Lumia 800 (Mobiltelefoner) 3980:- 8.52
Nokia Lumia 820 (Mobiltelefoner) 2880:- 8.42
Nokia Lumia 830 (Mobiltelefoner) 2561:- 8.75
Nokia Lumia 920 (Mobiltelefoner) 3247:- 8.81
Nokia Lumia 925 (Mobiltelefoner) 2875:- 8.26
Nokia Lumia 930 (Mobiltelefoner) 3490:- 8.65
Samsung Ativ S GT-i8750 16GB (Mobiltelefoner) 4455:- 8.71
Samsung Omnia W GT-i8350 (Mobiltelefoner) 1499:- 8

Verktyg Visningsval
2015-04-24, 15:55   #6991

Jfqvist

Medlem

Registrerad: aug 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Reckie Visa inlägg
Precis fått hem 640XL och det är säkert en jättefin telefon men jag har inte ens startat den.

Har sett flera "unboxings" och recensioner som talat om ett greppvänligt matt vitt skal med någon sorts soft touch.

Verkar dock inte gälla den nordiska marknaden.

[img]http://i61.tinypic.com/6jn4vk.jpg[/img]

Som synes är det vita skalet spegelblankt och inte särskilt greppvänligt, snarare halt samt älskar förmodligen fingeravtryck.

Denna kom från Komplett.
Har även talat med Inet som var vänliga nog att ta sig tid och undersöka saken och de trodde också att skalet skulle vara matt. De hade dock ingen i lager för tillfället så gick ej att kontrollera.
Går den att hantera eller känns den för stor? Jeansfickor på lagom tajta jeans?

Skickades från m.sweclockers.com
Jfqvist är inte uppkopplad
2015-04-24, 16:08   #6992

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Plats: Vänersborg

Registrerad: jan 2008

Nu blev min Lumia 920 blå

Gammla skalet var lite slitet.
http://imgur.com/XIDrYua,Ofwe2SV,eB0bFIe#1
http://imgur.com/eB0bFIe
Tog inte ens 5 minuter att byta så har ni någon 920 och är nöjda men skalet är dåligt kan jag rekommendera att köpa ett på ebay för 250kr
2015-04-24, 17:00   #6993

Reckie

Medlem

Registrerad: jan 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jfqvist Visa inlägg
Går den att hantera eller känns den för stor? Jeansfickor på lagom tajta jeans?

Tycker storlek och vikt verkar bra.

Har bekanta med 1320 och 640XL är väl 4mm mindre på bredden och det märks, lättare att hålla i.

Något ficktests kan jag dock inte utlova, ska förmodligen returnera denna så den ligger nedpackad igen.

Verkar dock som Microsoft snålat in på den nordiska varianten, inte nog med det högblanka skalet, den hittar inte nätverk med 5 GHz...
Reckie är inte uppkopplad
2015-04-24, 20:58   #6994

Bozzeta

Medlem

Registrerad: maj 2003

MS app "resor" respekterar inte batterisparfunktionen. Så fort man går öppnar appen så aktiveras tillåt bakgrundskörning. Märkligt!
Bozzeta är inte uppkopplad
2015-04-25, 00:45   #6995

HenrikM

Medlem

Plats: Umeå

Registrerad: nov 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Swedish Berserk Visa inlägg
Jag vet inte med alla andra men Internet Explorer på Windows Phone är en av de sämsta webbläsarna jag testat till mobiler faktiskt. Så för min del behövs det verkligen appar och där ligger Windows Phone helt klart efter Android som jag kan jämföra med.

Annars är jag rätt nöjd men appar är något som verkligen borde finnas men där finns ganska många som jag saknar. Sen finns där rätt mycket tredjepartsappar men då är det ibland fullt med reklam och att man måste betala för att få appen utan en massa reklam och det är inget jag vill lägga pengar på.
Tycker tvärt om, WP ie är den enda mobila webbläsare jag blivit vän med. Safari som jag sitter och skriver i nu på min iPad vill inte funka på flera sidor, chrome på ipad ska vi inte ens prata om. *skitprogram* och då använder jag uteslutande chrome på min Windows PC. Webbläsaren på android är full av buggar och vill allt som oftast visa mobilsidor istället för fullversioner.

Enda inställningen man behöver göra i WP IE är att klicka i visa i desktop version.
HenrikM är inte uppkopplad
2015-04-25, 01:04   #6996

Petterk

Medlem

Plats: Flen

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av HenrikM Visa inlägg
Tycker tvärt om, WP ie är den enda mobila webbläsare jag blivit vän med. Safari som jag sitter och skriver i nu på min iPad vill inte funka på flera sidor, chrome på ipad ska vi inte ens prata om. *skitprogram* och då använder jag uteslutande chrome på min Windows PC. Webbläsaren på android är full av buggar och vill allt som oftast visa mobilsidor istället för fullversioner.

Enda inställningen man behöver göra i WP IE är att klicka i visa i desktop version.
På Android kan du använda Chrome, Opera, Firefox o.s.v. med egna renderingsmotorer. Telefonen har ofta en inbyggd webbläsare från tillverkaren, tillverkaren är då ansvarig för den men den behöver du inte köra. Chrome på iOS använder Apples inbyggda renderingsmotor via UIWebView – denna har inte tillgång till sånt som Nitro som Safari har även om de kan få tillgång till det via WKWebView sedan iOS8, det används ännu inte däremot och har fortfarande lite andra begränsningar. iOS och WP tillåter inte att du bygger webbläsare med egen motor. Opera Mini finns förvisso på Windows Phone Store, men de renderar ju sidorna på deras servrar i stort sett och går alltså via deras proxyservrar som renderar sidan, kör javascript:en o.s.v.
Petterk är inte uppkopplad
2015-04-25, 08:39   #6997

HenrikM

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Petterk Visa inlägg
På Android kan du använda Chrome, Opera, Firefox o.s.v. med egna renderingsmotorer. Telefonen har ofta en inbyggd webbläsare från tillverkaren, tillverkaren är då ansvarig för den men den behöver du inte köra. Chrome på iOS använder Apples inbyggda renderingsmotor via UIWebView – denna har inte tillgång till sånt som Nitro som Safari har även om de kan få tillgång till det via WKWebView sedan iOS8, det används ännu inte däremot och har fortfarande lite andra begränsningar. iOS och WP tillåter inte att du bygger webbläsare med egen motor. Opera Mini finns förvisso på Windows Phone Store, men de renderar ju sidorna på deras servrar i stort sett och går alltså via deras proxyservrar som renderar sidan, kör javascript:en o.s.v.
webläsarna jag provat på Android fungerar inte bättre än WP IE
2015-04-25, 09:13   #6998

stormense

Medlem

stormenses avatar

Plats: Utanför Borås

Registrerad: dec 2011

Citat:
Tycker tvärt om, WP ie är den enda mobila webbläsare jag blivit vän med. Safari som jag sitter och skriver i nu på min iPad vill inte funka på flera sidor....
Är lite nyfiken. Jag sålde min iPad för några år sedan därför att det inte gick ta bort autofyll så ovanliga ord rättades automatiskt till något vanligt. Därför är/var iPad helt värdelös för mig. Sitter med Windowsplatta nu men skulle vilja ha IE för Windows Phone på den så jag kunde få sidor att anpassa sig till mobilläsning. Exprimenterat med olika user-agent settings i registret men det är ingen bra lösning. Finns det något sätt att få in Windows Phones härliga IE på en x86 Windowsplatta?
System: Windows 8.1 Proo 64bit |CPU : Intel i73770k - 4 HT x 3.4GHz | Moderkort: ASUS P8Z77M_PRO | Kylare:Cooler Master Seidon 120V V2 med fläkten Noctua NF-P12 PWM 120 |RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL9 VENGEANCE | GPU : ASUS GeForce GTX970 STRIX DC2OC 4GB |Chassi Corsair Obsidian Series 550D | PSU: Corsair AX860i | 1000/1000 Fiber
stormense är inte uppkopplad
2015-04-25, 12:17   #6999

Anonymous FTW

Medlem

Anonymous FTWs avatar

Plats: Milkoland

Registrerad: nov 2010

Citat:
Fast antalet spelar ju ingen roll om det bästa alternativet ändå inte finns. Lite roligt är att trots större skärm, kraftigare hårdvara och fler antal browsers på min sambos Android så surfar jag mycket hellre på min WP.

Så vad använder Opera för renderingsmotor på WP om MS inte tillåter egen motor?

Senast redigerad av Anonymous FTW 2015-04-25 klockan 12:19.
2015-04-25, 12:25   #7000

Anonymous FTW

Medlem

Anonymous FTWs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rattnalle Visa inlägg
Det är uppflyttat i Spartan. Åtminstone i den w10 build jag testade. Det och en massa andra knappar. Sjukt värdelöst faktiskt.
Oerhört tråkigt, hoppas nu inte att MS i sin iver att titta på framgångsrika konkurrenter strular till detta. Slutar väl att man blir browserlös 😢

2015-04-25, 16:12   #7001

Petterk

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Anonymous FTW Visa inlägg
Fast antalet spelar ju ingen roll om det bästa alternativet ändå inte finns. Lite roligt är att trots större skärm, kraftigare hårdvara och fler antal browsers på min sambos Android så surfar jag mycket hellre på min WP.

Så vad använder Opera för renderingsmotor på WP om MS inte tillåter egen motor?
De renderar sidan på Operas servrar (server-side) så det är redan en behandlad sida som skickas till telefonen som därav inte behöver en hel renderingsmotor eller kan använda IEs Trident för resulterande sidor. Det vet du säkert mycket väl.

Att man kan köra olika browsers med egna motorer referera bara till att man faktiskt kan rendera olika sidor olika, och att du inte får samma buggar överallt. Det är en begränsning att bara kunna använda den inbyggda renderingsmotorn. Vad du gillar är en smaksak. Precis som många iOS-användare säkert föredrar Safari.
2015-04-25, 18:37   #7002

Petterk

Medlem

Citat:
webläsarna jag provat på Android fungerar inte bättre än WP IE
Nu var det mer frågan om att Chrome på iOS inte är mer än UIWebView från Apple medan det är (egen) Blink på Android, Windows, OS X, Linux osv. Det hade ju betydelse eftersom du kör det på Windows/PC.
2015-04-25, 19:44   #7003

Reckie

Medlem

Registrerad: jan 2003

Vad tror ni om situationen med HERE och dess olika kartbaserade tjänster?

Microsoft ville väl köpa det av Nokia i samband med köpet av deras mobildivision men priset var kanske för högt. Nu verkar det som att Nokia letar köpare. Hur ser ni på att HERE eventuellt hamnar i händerna på någon konkurrent till Microsoft?

Personligen var HERE och dess offlinekartor en starkt bidragande orsak till att jag och flera bekanta skaffade eller kommer att skaffa en Windows Phone.

Om stödet för HERE försvinner utan att ersättas av en riktigt bra karttjänst lär man väl tappa kunder?

Reckie är inte uppkopplad
2015-04-25, 20:28   #7004

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Citat:

Microsoft ville väl köpa det av Nokia i samband med köpet av deras mobildivision men priset var kanske för högt. Nu verkar det som att Nokia letar köpare. Hur ser ni på att HERE eventuellt hamnar i händerna på någon konkurrent till Microsoft?

Personligen var HERE och dess offlinekartor en starkt bidragande orsak till att jag och flera bekanta skaffade eller kommer att skaffa en Windows Phone.

Om stödet för HERE försvinner utan att ersättas av en riktigt bra karttjänst lär man väl tappa kunder?

Fast vem förutom MS skulle köpa den? Google lär inte behöva det, och apple håller ju även de på med kartor.
2015-04-25, 20:35   #7005

HenrikM

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn Visa inlägg
Fast vem förutom MS skulle köpa den? Google lär inte behöva det, och apple håller ju även de på med kartor.
Typ varenda bil gps företag som för närvarande köper in karttjänster från nokia
2015-04-25, 20:54   #7006

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Citat:
Typ varenda bil gps företag som för närvarande köper in karttjänster från nokia
MM fast bara Google eller Apple skulle ju innebära slutet för here maps på Wp. Eller tjänar garmin eller tomtom på att sluta stödja wp?
2015-04-25, 21:26   #7007

Petterk

Medlem

Citat:
MM fast bara Google eller Apple skulle ju innebära slutet för here maps på Wp. Eller tjänar garmin eller tomtom på att sluta stödja wp?
Stödet från Micorsofts sida är ju redan på väg bort vilket som, Microsoft ska ju utveckla vidare kartor själva även om de konsumerar kartdata. Maps i W10 TP for Phones har ju navigering inbyggt t.ex. Microsoft försöker göra en Apple där, där de ska ha en kartapp och knyta ihop det med Cortana. Here utvecklar fortfarande sin app, men det är vid sidan av Here för iOS och Android och för deras huvudmarknad bilbranschen då. Det finns ju inte längre samma samarbete som när Nokia släppte egna telefoner.

Garmin köper in kartdata från Here och är inte mycket större själva. Tomtom har redan tagit över Tele Atlas och förser sådana som Apple med kartdata. Ska de få det sålt så är det väl antingen någon inom fordonsbranschen eller riskkapital. Men Nokia gör ju bra i om de håller kvar verksakhet som inte bara har med trådlöst att göra som Ericsson.
2015-04-25, 23:41   #7008

Anonymous FTW

Medlem

Anonymous FTWs avatar

Citat:
Det är en begränsning att bara kunna använda den inbyggda renderingsmotorn. Vad du gillar är en smaksak. Precis som många iOS-användare säkert föredrar Safari.
Ja en begränsning för företagen som vill släppa browsers till de systemen men inte en begränsning för mig som användare då jag inte har användning för browsers som inte uppnår de kvalitetsmål jag önskar. Ja vad jag gillar är min smaksak och vad du gillar är din smaksak, helt korrekt.

Citat:

HEREs kartor kan du vara lugn över på WP, i samband med att MS köpte Nokias mobildel så tecknade Microsoft även mångårigt avtal med Nokia om att få använda HEREs kartor. Om Nokia säljer HERE till någon annan kommer den dealen ingå i köpet, något annat vore avtalsbrott gentemot Microsoft.

Citat:
Oj, ryktas om många som vill komma över den juvelen. Det jag läst är Apple, Alibaba, Baidu, Sirius, Facebook, Uber, Hellman & Friedman, Silver Lake Management, Apax Partners, General Atlantic, Amazon, BMW, Audi och Daimler.

Senast redigerad av Anonymous FTW igår klockan 00:30.
igår, 00:26   #7009

Telepati

Medlem

Registrerad: jan 2013

Trevligt Nokia kommer om några månader med en Android, partner är redan ordnat. MS på PC börjar ta form, på luren är den lite skakig än, men det bättrar sig för var gång.

Nokias första lur efter såpass lång frånvaro,. med en modifierat variant av Android, där man kan få de raka linjerna, synken med MS,kalanderinfo på skärm, tänk om det blir en N10.

Nokias reklam var kaxig "vi vet vad ni väntar på, men vi håller på"

Blir bra lurar nu, fattas bara annat så jäkla många som man köpt.
Telepati är inte uppkopplad
igår, 01:20   #7010

Petterk

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Anonymous FTW Visa inlägg
Ja en begränsning för företagen som vill släppa browsers till de systemen men inte en begränsning för mig som användare då jag inte har användning för browsers som inte uppnår de kvalitetsmål jag önskar. Ja vad jag gillar är min smaksak och vad du gillar är din smaksak, helt korrekt.
Det är en begränsning om du inte kan använda webbsidorna för att Trident eller WebKit inte kan rendera sidan.

Eller när Opera Minis serverbaserade Presto-motor inte klarar det heller. Eller när inte UCs servrar hanterar sidan heller.

Jag har inte uttryckt någon preferens, IE Mobile är helt ok när den fungerar. För den delen får de göra varianter för Android om de nu kan göra något som spöar alla andra. Även om de hade tillåtet det hela (på WP) så hade det tekniskt varit en utmaning och troligen skulle ingen gjort något riktigt försök i.a.f. Plattformen har varit för långt ifrån andra mobila och för långt från PC för att det skulle varit smidigt. Att jag skrev om det var för att vissa inte verkade greppa att det egentligen inte finns något Chrome för iOS på det sättet som det finns för exempelvis Android då den inte har något arv från Android eller (Win/Mac/Linux-) PC. Olika plattformars begränsningar och möjligheter är det som gör att det finns eller inte finns något utbud av webbläsare. Avgör om de har egen motor eller inte. Inlägget jag svarade på var från en (på PC) Chrome-användare. Där kan man inte förvänta sig att UIWebView är någon motsvarighet.

Sen används inte bara webb/HTML-renderingsmotorerna för browsers/webbläsare så att det finns några olika projekt som bygger egna motorer är helt nödvändigt när t.ex. Microsoft inte är intresserad av att bygga in det i konkurrenters spelkonsoler, TV-apparater, TV-boxar, o.s.v. och för den delen inte stödjer mycket teknik som används i den typ av enheter. Sen är det såklart skillnad på Samsungs webbläsare i deras telefoner och HTCs webbläsare, och skillnad mellan dessa och Chrome för Android, och en tredje spelare kanske har valt att inte skeppa med någon egen webbläsare i Android utan kör Chrome förinstallerat. Så det går inte bara att säga "Min Android-webbläsare är dålig/bra" för det är lika givande som att säga att du har den bästa webbläsaren på din Windows PC, men inte tillkännager om du kör IE/Trident|Spartan, Firefox/Gecko, Chrome/Blink, Opera/Blink, Opera/Presto eller textbaserade Lynx eller något annat. Och när du köper en PC kanske inte din förvalda webbläsare är samma som på en annan PC då tillverkaren kan skicka med valfri, den inbyggda webbläsaren i telefonerna skiljer från leverantör till leverantör, och ibland från modell till modell. Det blir lite som att gräma sig över att Vista inte har senaste IE-webbläsaren och att det därför inte går att surfa. Användaren kanske helt enkelt inte provat det som motsvarar deras preferens. Är man däremot inte nöjd med Safari eller UIWebView-wrappers på iOS eller IE Mobile på WP så får man söka sig till en annan plattform.

Inte behöver du testa 10 webbläsare för Android heller för den delen, men där kan du välja en annan tillverkare eller att installera en annan webbläsare, eller att köpa en annan plattform. Relevanta val där är egentligen bara den inbyggda/förinstallerade, Chrome (om inte förinstallerad), och möjligen Opera eller Firefox, någon kanske föredrar Dolphin (som har Flash inbyggt) och det hela är ju inte värre än att du har ett gäng webbläsare på PC.

Du behöver ju inte köpa något som inte fungerar bra OOB och är fri att välja vilken konsumentpryl du vill ha, fri att välja vilken plattform du vill ha. Eller ja, ska du ha en ARM-baserad surfplatta är du i dagsläget begränsad till Android eller iOS. Men det är inget större fel i att blanda olika plattformar.
igår, 01:52   #7011

Petterk

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Telepati Visa inlägg
Trevligt Nokia kommer om några månader med en Android, partner är redan ordnat. MS på PC börjar ta form, på luren är den lite skakig än, men det bättrar sig för var gång.

Nokias första lur efter såpass lång frånvaro,. med en modifierat variant av Android, där man kan få de raka linjerna, synken med MS,kalanderinfo på skärm, tänk om det blir en N10.

Varför skulle en halvt rebrandad produkt med Z Launcher (som du kan stänga av) från en asiatisk kontrakttillverkare ha integration med Microsofts tjänster? N1 har ju Gapps, med Googles program som Gmail, Calendar och så vidare förinstallerade. De kommer inte göra någon fork. De har inget djupt partnerskap med Microsoft. Partnerskapet med Microsoft montera ner allt och sålde av resterna. Den eran är slut. Det kommer inte bli någon efterföljare som fortsätter på N9an. Det kan vi vara helt säkra på.

Sen vet jag inte om jag tycker 1 januari 2016 eller senare är några månader. Det handlar om något år om det väl kommer något.

Inte har Nokia R&D/Technologies-folket något att göra med N9, N950, N900 eller någon av de som konstruerade lurar för D&S. Lika lite som BMW-märkta golfbag och golfbollar har med bilkonstruktörer att göra.
igår, 05:28   #7012

Jfqvist

Medlem

Registrerad: aug 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Telepati Visa inlägg

Själv köper jag Ericssons nya, tänk om det blir en uppföljare på "hajfenan"?

Jfqvist är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker