Produkter kopplade till tråden
Produkt (13 st) Bästa pris Betyg
HTC 8S (Mobiltelefoner) 1796:- 5
HTC 8X (Mobiltelefoner) 2000:- 8.33
HTC Titan (Mobiltelefoner) 4948:- 9.06
Huawei Ascend W1 (Mobiltelefoner) 1797:-
Nokia Lumia 520 (Mobiltelefoner) 1490:-
Nokia Lumia 620 (Mobiltelefoner) 1900:- 9.06
Nokia Lumia 710 (Mobiltelefoner) 1675:- 7.56
Nokia Lumia 720 (Mobiltelefoner) 2825:-
Nokia Lumia 800 (Mobiltelefoner) 1799:- 8.62
Nokia Lumia 820 (Mobiltelefoner) 2638:- 9
Nokia Lumia 920 (Mobiltelefoner) 2800:- 9.08
Samsung Ativ S GT-i8750 16GB (Mobiltelefoner) 2672:- 9
Samsung Omnia W GT-i8350 (Mobiltelefoner) 1523:- 8.75

Verktyg Visningsval
2011-10-29, 19:24   #1321

twinlight

Hedersmedlem

twinlights avatar

Plats: Jessheim

Registrerad: jul 2001

Jag försöker hitta nån bra statestik app men verkar inte finnas. Jag vill få fram saker som antal sms/mms/samtal skickade/mottagna, datatrafikmängd och liknande. Men börjar fundera på om appar inte ens kan komma åt sådan info.
2011-10-30, 18:47   #1322

klk

Medlem

Plats: Norden

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot Visa inlägg
Du låter bara ännu dummare nu eftersom att exakt samma "begränsning" gäller i Nokias Qt plattform också. I alla plattformer som jag har sett så är det en tråd som kontrollerar UIt. Vill man ändra der från en annan tråd så måste man göra en invoke, något som är väldigt lätt att i Windows Phone 7.

I allmänhet så tycker jag att dina argument är så dumma att jag verkligen hoppas att du är ett troll...
Istället för att jag skriver det så finns det en del "arga" (läs: arga inlägg varför nokia agerar så konstigt) bloggar
Exempel: Nokia Lumia 800: A Stripped-down Nokia N9, Obsolete Mango OS and Buried at Launch at Nokia World 2011
Citat:
Secondly, the Windows Phone 7.5 DOES NOT support multi-tasking.

This is despite lofty claims that it does but is quiet easily proven to be not true. The Nokia N9 Meego Harmattan is a true multi-tasking smartphone and has been designed from the bottom-up to be such.

With the N9, you can perform a system back-up in less than 2 minutes, while at the same time stream music wirelessly via Bluetooth, download files using the original webkit web-browser, continue to surf the net and change music tracks, all at the same time.

Because the Lumia 800 runs on Windows Phone 7.5 Mango, apps not being used will just be suspended in the background. This is NOT true multi-tasking. Windows Phone was never designed to be a multi-tasking device.
klk är inte uppkopplad
2011-10-30, 19:02   #1323

mrvision

Medlem

mrvisions avatar

Plats: STHLM

Registrerad: okt 2007

Det verkar som grabben fick internet sharing till sin Optimus 7 nu med senaste uppdateringen..

Skickades från m.sweclockers.com
mrvision är inte uppkopplad
2011-10-30, 19:15   #1324

Spindel

Medlem

Spindels avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: mar 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mrvision Visa inlägg
Det verkar som grabben fick internet sharing till sin Optimus 7 nu med senaste uppdateringen..

Säker? Var köptes den Optimus 7 och vilken firmware version används?
2011-10-30, 19:32   #1325

dullet

Medlem

Plats: Halmstad

Registrerad: jan 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av klk Visa inlägg
Istället för att jag skriver det så finns det en del "arga" (läs: arga inlägg varför nokia agerar så konstigt) bloggar
Exempel: Nokia Lumia 800: A Stripped-down Nokia N9, Obsolete Mango OS and Buried at Launch at Nokia World 2011
MS borde göra något rätt eftersom att du, trotts all energi du lagt ner, inte lyckats få speciellt mycke medhåll i denna tråden
dullet är inte uppkopplad
2011-10-30, 19:44   #1326

klk

Medlem

Plats: Norden

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dullet Visa inlägg
MS borde göra något rätt eftersom att du, trotts all energi du lagt ner, inte lyckats få speciellt mycke medhåll i denna tråden
Nu säljer de kanske inte så där väldans bra, jag hugger iofs lite för att slippa leta för mycket själv om man skall utveckla något för operativet eller inte (brukar alltid dyka upp någon som har bra på benen om det finns annan fakta).
klk är inte uppkopplad
2011-10-30, 21:47   #1327

mrvision

Medlem

mrvisions avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Spindel Visa inlägg
Säker? Var köptes den Optimus 7 och vilken firmware version används?
Javisst den är där. Den är köpt på ebay av price-guard. 1500 pix.

Firmware 1.0.16.10
2011-10-30, 21:47   #1328

mrvision

Medlem

mrvisions avatar

Citat:
En blog??? Inga källor så långt ögat kan se på den där sidan.

Gör om gör rätt.

Du måste skoja... 7.1 % av den tyska marknaden på mindre än 8 månader är bättre än nästan alla.

http://wmpoweruser.com/windows-phone...german-market/
2011-10-30, 23:12   #1329

Sir. Haxalot

Medlem

Sir. Haxalots avatar

Plats: här..

Registrerad: jun 2006

Citat:
En blog??? Inga källor så långt ögat kan se på den där sidan.

Gör om gör rätt.

Du måste skoja... 7.1 % av den tyska marknaden på mindre än 8 månader är bättre än nästan alla.

http://wmpoweruser.com/windows-phone...german-market/
Jag kollade klks inläggs historik... Han är ett troll, hoppas jag.
Sir. Haxalot är inte uppkopplad
2011-10-31, 00:09   #1330

legis

Medlem

Plats: Stockholm (Södermalm)

Registrerad: jun 2005

Citat:
Klart roligt inlägg. Jag gillar hans kommentar om swipe UI, vilken får mig att undra om han överhuvudtaget ens testat windows Phone. Om du får din inspiration av den typen av inlägg så ger det bättre förståelse för dina kommentarer. Att han sedan dessutom går vidare och förespråkar Android belyser bara hans Microsoft-hat och att hans kommentarer är åsikter, inget annat. Kommentaren om multitasking har vi redan avhandlat, snubbens kommentar är exakt samma sak som du redan sagt och som du fått förklarat för dig flertalet gånger i tråden...
legis är inte uppkopplad
2011-10-31, 07:33   #1331

Pnorberg

Medlem

Pnorbergs avatar

Registrerad: mar 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av legis Visa inlägg
Klart roligt inlägg. Jag gillar hans kommentar om swipe UI, vilken får mig att undra om han överhuvudtaget ens testat windows Phone. Om du får din inspiration av den typen av inlägg så ger det bättre förståelse för dina kommentarer. Att han sedan dessutom går vidare och förespråkar Android belyser bara hans Microsoft-hat och att hans kommentarer är åsikter, inget annat. Kommentaren om multitasking har vi redan avhandlat, snubbens kommentar är exakt samma sak som du redan sagt och som du fått förklarat för dig flertalet gånger i tråden...
Jag har den bästa lösningen till det här, alla slutar citera KLK så den här tråden fortsätter och vara så pass lugn som den varit sedan start.
Pnorberg är inte uppkopplad
2011-10-31, 09:00   #1332

mrvision

Medlem

mrvisions avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Pnorberg Visa inlägg
Jag har den bästa lösningen till det här, alla slutar citera KLK så den här tråden fortsätter och vara så pass lugn som den varit sedan start.
Ålrajt.

Vi koncentrerar oss på trevligare saker som t ex internet sharing ...
2011-10-31, 12:25   #1333

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

Jag har ett litet roligt problem med nätverket och telefonen över wifi.
Oftast går det inte koppla ihop telefonen med mitt trådlösa nätverk (här hemma) men när det väl går så går fungerar inte mitt xbox360 på nätverket istället (varken tråd eller trådlösa) Men efter att ha startat om Modemet så fungerar xboxet igen och telefonen inte.
Nätverket ser typ ut såhär. Modem-switch till denna är det kopplat en dator en xbox och så vidare till en trådlös switch. Beror detta på något med att jag har för lite Ip adresser eller vad? (jag är rätt värdelös på nätverk )
Citat:
Ålrajt.

Vi koncentrerar oss på trevligare saker som t ex internet sharing ...
Har du fått internet sharing då? Och i så fall vilken telefon

Senast redigerad av jOnÄTÄn 2011-10-31 klockan 12:31.
jOnÄTÄn är inte uppkopplad
2011-10-31, 13:27   #1334

mrvision

Medlem

mrvisions avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn Visa inlägg
Jag har ett litet roligt problem med nätverket och telefonen över wifi.
Oftast går det inte koppla ihop telefonen med mitt trådlösa nätverk (här hemma) men när det väl går så går fungerar inte mitt xbox360 på nätverket istället (varken tråd eller trådlösa) Men efter att ha startat om Modemet så fungerar xboxet igen och telefonen inte.
Nätverket ser typ ut såhär. Modem-switch till denna är det kopplat en dator en xbox och så vidare till en trådlös switch. Beror detta på något med att jag har för lite Ip adresser eller vad? (jag är rätt värdelös på nätverk )
Har du fått internet sharing då? Och i så fall vilken telefon
Man brukar få ca 5 IP-adresser av ISP:en (din internet leverantör). Så kolla upp hur många grejor som du har som behöver en IP-adress. En lösning är att köpa en router så får du över 250 stycken extra. Kanske en granne har rövat ditt internet hehe...

Javisst! grabben har fått det på sin lur i för några dagar sen via zune.

LG Optimus 7 Vodafone DE från Price-Guard (Ebay) utan sim-lock.
2011-10-31, 13:43   #1335

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Citat:
Man brukar få ca 5 IP-adresser av ISP:en (din internet leverantör). Så kolla upp hur många grejor som du har som behöver en IP-adress. En lösning är att köpa en router så får du över 250 stycken extra. Kanske en granne har rövat ditt internet hehe...

Ah som jag misstänkte då, får se om jag hittar en router då
Ja har inte fått det på min optimus 7 ännur men kommer la
2011-10-31, 15:43   #1336

legis

Medlem

Citat:

Vilken operatör har han på telefonen, jag misstänker att det inte är Vodafone just nu? Jag har också LG Optimus 7 men ingen internetdelning. Kör Telenor.
legis är inte uppkopplad
2011-10-31, 17:52   #1337

bjornhallberg

Medlem

bjornhallbergs avatar

Plats: Skövde

Registrerad: dec 2009

Så ... nu kan ni blunda för här kommer det mer beska droppar ...

Jag kan för min del inte begripa varför WP-folket över lag är så negativt inställda till förbättringar av OS:et. Är det inte bättre att driva på för att få till en mjukvara som krossar konkurrenterna? Multi-tasking vill ni inte ha. Ej heller snabbare hårdvara. Tvärtom betalar ni gärna mer för sämre hårdvara och återvunna Android-lurar. Inte heller bryr ni er om att mjukvaran är låst. För mig som står utanför och betraktar utvecklingen så drar man ju öronen åt sig. När man köper en telefon får man ju ett helt ekosystem och där ingår andra användare. Man blir ju lite skeptisk minst sagt till plattformens framtid med de premisserna. När man sedan klagar så blir man kallad troll (eller bannad vilket hände mig på en stor WP-blogg).

Äger ej en smartphone själv idag men har erfarenhet från Symbian, som iaf har ordentlig multi-tasking trots att det är gammalt som gatan. Jag var initialt rätt taggad på WP7, men efter ett par månader av research har jag minst sagt fått dåliga vibbar. Tro mig, jag hade verkligen önskat att WP7 tagit en annan väg. Det hade nog inte varit sämre för försäljningssiffrorna heller om vi säger så.
bjornhallberg är inte uppkopplad
2011-10-31, 18:00   #1338

Spindel

Medlem

Spindels avatar

Plats: Göteborg

bjornhallberg:

Vi har redan multi-tasking i Windows Phone så jag förstår inte vad du klagar över...

"Ej heller snabbare hårdvara." - Såklart folk vill ha det, men man ska komma ihåg att Windows Phone fungerar magiskt på 1Ghz single-core processor. Om vi låter oss glömma specifikationerna och endast titta på användarupplevelsen så upplevs Samsung Omnia 7 snabbare än Samsung Galaxy S2 i själva UI:et.

Sedan förstår jag inte riktigt vad du menar med att mjukvaran är låst. Du menar låst för OEM att inte lägga in laggigt och fult Android tema eller vad? Varför skulle man vilja ha det?

Edit: Sedan kan jag inte förstå hur vissa kan gå in i en Windows Phone-tråd med enda syftet är att kasta skit på Windows Phone och dess användare. Liksom, vi som hänger här vet fördelar/nackdelar med Windows Phone. Är man inte intresserad av Windows Phone finns det väl ingen anledning att komma hit och spy galla? Gillar du inte Windows Phone? Köp en Android eller Iphone.
2011-10-31, 18:15   #1339

legis

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bjornhallberg Visa inlägg
Jag kan för min del inte begripa varför WP-folket över lag är så negativt inställda till förbättringar av OS:et.
Förstå inte alls vad du menar, vem har sagt sig vara emot förbättringar?
Citat:
Multi-tasking vill ni inte ha. Ej heller snabbare hårdvara. Tvärtom betalar ni gärna mer för sämre hårdvara och återvunna Android-lurar.
Vem har sagt sig inte vilja ha multitasking? WP7 har stöd för äkta multitasking men har i dagsläget valt att inte låta utvecklare härja fritt. Istället har man valt en väg som sparar batteritid till skillnad från t.ex. Android. Jag har suttit med många Androidlurar och senast igår satt jag med tre Androidlurar och min wp7. Samtliga Androidlurar hackade värre än om man försöker se HD-film streamat över ISDN. WP7 däremot gled igenom utan minsta tendens till att hacka. Växling mellan applikationer var dessutom snabbare på wp7.
Citat:
Inte heller bryr ni er om att mjukvaran är låst.
Till skillnad från iOS eller Android? Eller kanske Meego? De är ju precis lika "låsta" så jag förstår ärligt inte vad du menar med detta.
Citat:
När man köper en telefon får man ju ett helt ekosystem och där ingår andra användare. Man blir ju lite skeptisk minst sagt till plattformens framtid med de premisserna.
Aha, med låst mjukvara menar du alltså att du tror att wp7-telefoner bara kan kommunicera med andra wp7-telefoner. Så är det inte, jag har kommunicerat med många som inte sitter på wp7...

Edit: Som spindel sade, lite svårt att förstå syftet med poster som din. De visar ju bara på okunskap och det är tydligt att merparten med samma åsikter aldrig ens testat wp7. Av dina kommentarer framgår det att inte heller du testat wp7 men att du ändå har åsikter om dess användning. Det är helt ok att ha åsikter, men när de visar på faktafel så kan man inte förvänta sig glada tillrop precis.
legis är inte uppkopplad
2011-10-31, 18:32   #1340

mrvision

Medlem

mrvisions avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av legis Visa inlägg
Vilken operatör har han på telefonen, jag misstänker att det inte är Vodafone just nu? Jag har också LG Optimus 7 men ingen internetdelning. Kör Telenor.
Den är brandad med Vodafone De fast just nu kör han Telia. Inga problem överhuvudtaget med MMS, Internet eller dylikt. Fast jag fattar inte hur valpen fick en repa på Gorilla glaset... :S

2011-10-31, 20:51   #1341

legis

Medlem

Citat:
Den är brandad med Vodafone De fast just nu kör han Telia. Inga problem överhuvudtaget med MMS, Internet eller dylikt. Fast jag fattar inte hur valpen fick en repa på Gorilla glaset...
aha, ja det verkar som om det bara är brandade telefoner som fått funktionerna aktiverade, de som kör öppna har fått firmware men inga funktioner. Får se om man måste ta steget och flasha om med Vodafone-fw.
legis är inte uppkopplad
2011-10-31, 20:58   #1342

holmberg

Medlem

holmbergs avatar

Plats: Varnhem

Varför segar m.swec när man scrollar snabbt? Är det någon slags begränsning av "fps" typ, bara för det är en mobilapp?

Förstår ni vad jag menar, eller är det bara jag?

Lite mer relaterat till tråden:

Finns det något universalfäste för bilen? Helst för horosontellt läge..Omnia 7, om det finns något specifikt..

2011-10-31, 21:24   #1343

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av holmberg Visa inlägg
Varför segar m.swec när man scrollar snabbt? Är det någon slags begränsning av "fps" typ, bara för det är en mobilapp?

Förstår ni vad jag menar, eller är det bara jag?

Lite mer relaterat till tråden:

Finns det något universalfäste för bilen? Helst för horosontellt läge..Omnia 7, om det finns något specifikt..

http://www.kjell.com/ har ett antal universalhållare bara att leta upp en som klarar måtten.
Ex sök på nr 35284 typ det du söker`?
2011-10-31, 23:44   #1344

Hymer

Medlem

Plats: Lidköping

Registrerad: jun 2007

Någon som hört nått om spotify?
|Asus Sabertooth 990FX R2.0| AMD 8350 @ 5.0| Mushkin Blackline 16gb 2133mhz| Gigabyte 7970 Windforce| Vertex 3 120gb & Vector 256gb| Antec High Current gamer 900W| Xigmatek elysium| Asus Xonar Essence ST| Sennheiser HD598| Func MS-3| Qpad Mk85| Hazro HZ27WC|
Hymer är inte uppkopplad
2011-11-01, 06:52   #1345

holmberg

Medlem

holmbergs avatar

Plats: Varnhem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn Visa inlägg
http://www.kjell.com/ har ett antal universalhållare bara att leta upp en som klarar måtten.
Ex sök på nr 35284 typ det du söker`?
Mmm, en sådan djäkel skulle nog bli rätt bra faktiskt!
2011-11-01, 08:49   #1346

mrvision

Medlem

mrvisions avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av holmberg Visa inlägg
Mmm, en sådan djäkel skulle nog bli rätt bra faktiskt!
Jag har en sådan där och jag tycker att armen är lite för tunn så telefonen svajar när man kör. Köp en med tjockare arm är mitt råd.

MVH
2011-11-01, 10:51   #1347

Sir. Haxalot

Medlem

Sir. Haxalots avatar

Plats: här..

Registrerad: jun 2006

Citat:
Så ... nu kan ni blunda för här kommer det mer beska droppar ...

Jag kan för min del inte begripa varför WP-folket över lag är så negativt inställda till förbättringar av OS:et. Är det inte bättre att driva på för att få till en mjukvara som krossar konkurrenterna? Multi-tasking vill ni inte ha. Ej heller snabbare hårdvara. Tvärtom betalar ni gärna mer för sämre hårdvara och återvunna Android-lurar. Inte heller bryr ni er om att mjukvaran är låst. För mig som står utanför och betraktar utvecklingen så drar man ju öronen åt sig. När man köper en telefon får man ju ett helt ekosystem och där ingår andra användare. Man blir ju lite skeptisk minst sagt till plattformens framtid med de premisserna. När man sedan klagar så blir man kallad troll (eller bannad vilket hände mig på en stor WP-blogg).

Äger ej en smartphone själv idag men har erfarenhet från Symbian, som iaf har ordentlig multi-tasking trots att det är gammalt som gatan. Jag var initialt rätt taggad på WP7, men efter ett par månader av research har jag minst sagt fått dåliga vibbar. Tro mig, jag hade verkligen önskat att WP7 tagit en annan väg. Det hade nog inte varit sämre för försäljningssiffrorna heller om vi säger så.
Det är ju inte så mycket att vi inte vill se någon förbättring som det är att alla Android fanboys kommer och klagar över hur dåligt WP7 är för att det inte har Dual Core eller full multitasking.

Angående Dual Core så är jag inte särskilt negativ mot det i grunden men det känns som att de flesta ändå inte kan motivera varför en Dual Core processor behövs idag. I WP7 som flyter alldeles utmärkt även på även den gamla hårdvaran så känns det inte lika viktigt.

Jag erkänner att det finns förbättringar som kan göras i multitasking systemet men här så måste man gå försiktigt framåt. Android gick med metoden full multitasking för allt redan från början vilket innebär att appar kan ligga och dra onödiga resurser i bakgrunden.
Det kan påverka batteriet ganska mycket. Jag tycker dock att multitasking systemet idag är ganska så kraftigt ändå och jag tror att det är ungefär lika bra som iPhones system.

Om vi kollar på lite fakta så kan utvecklare skapa bakgrundstjänster som gör något varje timme eller körs vid en speciell tid. Det finns dessutom ett 'slot' som kan köras hela tiden som är anpassat för musikapplikationer.
När nan går ifrån en app så kommer den att pausas på ett sätt så att det inte kan använda processorn men allt ligger kvar i minnet, så appen återupptas direkt. Man kan sedan enkelt komma åt de senaste apparna där man senast lämnade dem genom att hålla inne back knappen för att komma till fast app switching.

Sen om du tror att det här har något med försäljningssiffrorna att göra så tror ju jag att det har mer att göra med att Microsoft verkar helt lagt ner sin marknadsförings avdelning...

Sir. Haxalot är inte uppkopplad
2011-11-01, 13:00   #1348

twinlight

Hedersmedlem

twinlights avatar

Plats: Jessheim

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hymer Visa inlägg
Någon som hört nått om spotify?
Jag har mailat och frågat. Fick svaret att det arbetas på och är prioriterat. Dvs, i icke bullshit-termer så ska vi vara glada om det kommer i år.

Först priorteras nya marknader, sen mer reklam, sen iphone, sen android, sen ipad, blackberry och sen kanske WP7.
2011-11-01, 15:48   #1349

legis

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av twinlight Visa inlägg
Jag har mailat och frågat. Fick svaret att det arbetas på och är prioriterat. Dvs, i icke bullshit-termer så ska vi vara glada om det kommer i år.Först priorteras nya marknader, sen mer reklam, sen iphone, sen android, sen ipad, blackberry och sen kanske WP7.
Jag fick detta svar den 24 November 2010, dvs nästan ett år sen. Redan då sade de att det kommer, så jag håller med. Spotify är inte ett företag man ska förvänta sig så mycket av varför jag också bytt tjänst för länge sen. Även om det skulle släppas en Spotify-app kommer jag inte att bli kund igen. Det loppet är kört.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Spotify
While Spotify will be out for Windows Phone 7, I cannot tell you exactly when. However, please check our blog for future Spotify updates
legis är inte uppkopplad
2011-11-01, 15:57   #1350

Swedish Berserk

Medlem

Swedish Berserks avatar

Plats: Skåne

Registrerad: apr 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dullet Visa inlägg
Med tanke på att de flesta i denna tråden älskar Microsoft är det inte så konstigt eller?
Sony Ericsson Xperia Arc I Android 4.0.4 I PS3 & X360
Swedish Berserk är inte uppkopplad
Sök jobb