Produkter kopplade till tråden
Produkt (13 st) Bästa pris Betyg
HTC 8S (Mobiltelefoner) 1574:- 5
HTC 8X (Mobiltelefoner) 1968:- 8.15
HTC Titan (Mobiltelefoner) 4948:- 9.06
Huawei Ascend W1 (Mobiltelefoner) 1799:-
Nokia Lumia 520 (Mobiltelefoner) 1290:-
Nokia Lumia 620 (Mobiltelefoner) 1925:- 8.79
Nokia Lumia 710 (Mobiltelefoner) 1675:- 7.56
Nokia Lumia 720 (Mobiltelefoner) 2825:- 8
Nokia Lumia 800 (Mobiltelefoner) 1790:- 8.6
Nokia Lumia 820 (Mobiltelefoner) 2222:- 8.4
Nokia Lumia 920 (Mobiltelefoner) 3231:- 9.05
Samsung Ativ S GT-i8750 16GB (Mobiltelefoner) 2355:- 9
Samsung Omnia W GT-i8350 (Mobiltelefoner) 1523:- 8

Verktyg Visningsval
2011-11-12, 12:33   #1411

klk

Medlem

Plats: Norden

Registrerad: okt 2008

WinMobile stänger ner

http://www.winmobile.se/index.php/20...e-stanger-ner/
klk är inte uppkopplad
2011-11-12, 13:32   #1412

Spindel

Medlem

Spindels avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: mar 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av klk Visa inlägg
Hela den där historien är så pinsamt för WinMobile.se. De vill ha pengar för att skriva om Windows Phone men använder själva iPhone. Så oseriöst.
2011-11-12, 15:32   #1413

Pulver

Medlem

Pulvers avatar

Plats: 3:e våningen

Registrerad: feb 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Spindel Visa inlägg
Så oseriöst.
Där håller jag inte med.

Är man teknikintresserad har man givetvis koll på alla olika plattformar och jämför dem för att hitta olika för och nackdelar.

Själv har jag Mac+iPhone/iPad, Linux+Android och Win+WinPhone

Att driva en sida som skriver om en plattform utan att ha mer koll på andra plattformar än "jag har läst att iPhone är dåliga" fungerar inte.

Nu tyckte jag aldrig att winmobile.se var någon bra sida, men microsoft skjuter sig själva i foten med sitt agerande.
Pulver är inte uppkopplad
2011-11-12, 15:42   #1414

NoNamesWayne

Medlem

NoNamesWaynes avatar

Plats: Sala

Registrerad: aug 2008

Citat:
Vad konstigt att du skulle posta denna länken.

Väldigt tråkig historia dock.
http://www.garaget.org/Nonameswayne
NoNamesWayne är inte uppkopplad
2011-11-12, 16:21   #1415

Spindel

Medlem

Spindels avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Pulver Visa inlägg
Där håller jag inte med.

Är man teknikintresserad har man givetvis koll på alla olika plattformar och jämför dem för att hitta olika för och nackdelar.

Själv har jag Mac+iPhone/iPad, Linux+Android och Win+WinPhone

Att driva en sida som skriver om en plattform utan att ha mer koll på andra plattformar än "jag har läst att iPhone är dåliga" fungerar inte.

Nu tyckte jag aldrig att winmobile.se var någon bra sida, men microsoft skjuter sig själva i foten med sitt agerande.
Givetvis ska man hålla koll på flera olika plattformar för att få en bättre bild/nya idéer osv. Men WinMobile.se agerande är lite som om Victor Muller (när han ska träffa Saab för att köpa företaget) skulle åka med en Volvo till affärsmötet...

Här har ju Microsoft erbjudit finansiell hjälp (varför förstår jag egentligen inte) och under denna process svarar WinMobile.se på mailen med sin iPhone - dessutom med "Sent from my iPhone" som signatur.

Då blir man ju lite konfunderad över hur mycket WinMobile.se egentligen bryr sig om Windows Phone eller om det är främst pengarna de är ute efter.

Edit: Och sedan undrar man hur WinMobile.se direkt efter detta "Nej" väljer att lägga ned sidan. De borde ha accepterat Nej:et och fortsatt ändå. Nu verkar man ju mest vilja kasta skit på Microsoft.
2011-11-12, 16:24   #1416

Soulnut

Sleeva.se

Soulnuts avatar

Plats: Norrköping

Registrerad: aug 2006

Avslutar man sina mejl med "Skickat från min iPhone" så framstår man som en idiot oavsett om det är jobb eller privat. INGEN bryr sig från vilken telefon du skriver dina e-post och att ha kvar den signaturen i en konversation med Microsoft ang. just WP7 framstår bara som riktigt oprofessionellt. Jobb är jobb och privat är privat absolut, men detta borde väl ändå ha räknats som jobb?

För övrigt verkar inte winmobile.se ha varit en särskilt stor/populär sida ändå sätt till aktiviteten på forumet och att då börja ställa krav på Microsoft är verkligen inte rätt väg att gå. De borde vara glada om de lyckas få en halvutbildad gymnasieelev att göra sidan gratis.
2011-11-12, 17:48   #1417

Sir. Haxalot

Medlem

Sir. Haxalots avatar

Plats: här..

Registrerad: jun 2006

Well, det är ju helt klart synd att den största (enda?) Windows Phone bloggen i Sverige stänger ner. Jag skrev faktiskt för dem ett tag, men sen drog jag ner på det och slutade tillslut när jag började tappa skrivlusten..

Visserligen så kan man säga vad man vill om Microsofts resonemang när de valde att inte göra designen av sida, men sedan så tycker jag inte att man ska förvänta sig att få någonting gratis från Microsoft bara för att man har en hemsida riktad mot deras produkt. Det känns som att ifall han stänger ner sidan helt bara på grund av det så har han nog också tappat lusten att driva sidan..
Sir. Haxalot är inte uppkopplad
2011-11-13, 16:27   #1418

klk

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Soulnut Visa inlägg
Avslutar man sina mejl med "Skickat från min iPhone" så framstår man som en idiot oavsett om det är jobb eller privat. INGEN bryr sig från vilken telefon du skriver dina e-post och att ha kvar den signaturen i en konversation med Microsoft ang. just WP7 framstår bara som riktigt oprofessionellt. Jobb är jobb och privat är privat absolut, men detta borde väl ändå ha räknats som jobb?
Njae, när företag diskuterar med varandra brukar man utgå helt från ekonomiska aspekter. I detta fallet så borde Microsoft utgå helt från vad de får ut av WinMobile marknadsföringsmässigt. Borde inte spela någon som helst roll hur arbetet framställs under förutsättning att det är lagligt.

Personen som nekade dem verkar resonera som en tjej som blir uppraggad av en kille, där killen raggat lite klumpigt. Den typen av anställda kan fungera bland statliga bolag, bolag där marknadsföringen knappt spelar någon roll eller det marknadsförs från högre ort. Däremot fungerar de inte alls bland bolag som verkar i en konkurrensutsatt situation.
klk är inte uppkopplad
2011-11-13, 21:13   #1419

legis

Medlem

Plats: Stockholm (Södermalm)

Registrerad: jun 2005

Det finns mängder med folk som är intresserade av Windows Phone och att Microsoft faktiskt skaffat fram pengar för att hjälpa till att utveckla en svensk sida är inget annat än enormt imponerande av den svenska kontakten. Att killen bakom winmobile har en iPhone tror jag inte spelar någon större roll, men att däremot i signaturen skriva att det är skickat från en iPhone är ju inget annat än ett hån. Hade jag stått på mottagarsidan där hade jag absolut ifrågasatt personens verkliga engagemang. Ska man stödja en användardriven privat blogg så skulle jag iaf vilja att det står utom alla tvivel att det är en enorm fantast som brinner för tekniken och produkterna.

I texten kan man ju också ana att det tidigare i kommunikationen framkommit andra tvetydigheter och att detta bara var sista droppen som fällde avgörandet. Att då bete sig så infantilt och idiotiskt som winmobile gör bevisar ju bara att det riktiga brinnande intresset inte finns där, winmobile verkar ha haft andra avsikter.
legis är inte uppkopplad
2011-11-13, 23:22   #1420

klk

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av legis Visa inlägg
Det finns mängder med folk som är intresserade av Windows Phone och att Microsoft faktiskt skaffat fram pengar för att hjälpa till att utveckla en svensk sida är inget annat än enormt imponerande av den svenska kontakten.
*host* jag kan lova dig att den enda orsaken till att de skulle stödja verksamheten är att de ser möjligheter och tjäna pengar (sälja mer), reklam är svindyrt. Om någon frivilligt ger massa reklam brukar företag tror jag de allra flesta är väldigt vänligt inställda
klk är inte uppkopplad
2011-11-14, 09:59   #1421

legis

Medlem

Citat:
*host* jag kan lova dig att den enda orsaken till att de skulle stödja verksamheten är att de ser möjligheter och tjäna pengar (sälja mer), reklam är svindyrt. Om någon frivilligt ger massa reklam brukar företag tror jag de allra flesta är väldigt vänligt inställda
Om du tror det så vet du inte mycket om hur multinationella företag arbetar och hur pengar fördelas. Sverige är obetydligt i de flesta internationella sammanhang och företag som Microsoft är enormt noga och selektiva med vad de sponsrar och vad de lägger sina pengar på. Om detta hade varit en så fin reklampelare som du tror så skulle de ju knappast dra sig ur, du har ingen konsekvens.
legis är inte uppkopplad
2011-11-14, 13:59   #1422

klk

Medlem

Citat:
Om du tror det så vet du inte mycket om hur multinationella företag arbetar och hur pengar fördelas.
Det är just det jag vet. Dock, Microsoft är ett företag som tillhör undantagen och kan påkosta sig "lyxen" och ha anställda som inte har koll om hur man tänker ekonomiskt. Företag som i princip har monopol har den möjligheten.
klk är inte uppkopplad
2011-11-14, 14:19   #1423

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

Angående winmobile så tycker jag det är likabra att de försvinner läste där ibland men dom var ofta en dag efter sidor som ex http://www.wpcentral.com/ och typ exakt samma nyheter, så kan man engelska är det ingen förlust.
Citat:
Det är just det jag vet. Dock, Microsoft är ett företag som tillhör undantagen och kan påkosta sig "lyxen" och ha anställda som inte har koll om hur man tänker ekonomiskt. Företag som i princip har monopol har den möjligheten.
Fast på mobilsidan som jag antar att han är anställd har dom ju inte i närheten utav monopol. Och har inte apple tagit ikapp lite så dom inte är så stora på persondatorer längre också?
jOnÄTÄn är inte uppkopplad
2011-11-14, 15:25   #1424

legis

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn Visa inlägg
Angående winmobile så tycker jag det är likabra att de försvinner läste där ibland men dom var ofta en dag efter sidor som ex http://www.wpcentral.com/ och typ exakt samma nyheter, så kan man engelska är det ingen förlust.
Fast på mobilsidan som jag antar att han är anställd har dom ju inte i närheten utav monopol. Och har inte apple tagit ikapp lite så dom inte är så stora på persondatorer längre också?
Med sin senaste kommentar så visar klk återigen att det är ms-hat som gäller, inte fakta. Han har absolut ingen aning om vad det handlar om när man gör en ekonomisk placering. Tyvärr har väl tidigare talare rätt igen, han gör inget annat än agerar troll..
legis är inte uppkopplad
2011-11-14, 18:06   #1425

klk

Medlem

Citat:
Med sin senaste kommentar så visar klk återigen att det är ms-hat som gäller, inte fakta. Han har absolut ingen aning om vad det handlar om när man gör en ekonomisk placering. Tyvärr har väl tidigare talare rätt igen, han gör inget annat än agerar troll..
hatar verkligen inte Microsoft (har utvecklat för windows en jävla massa år), däremot ogillar jag när man bluffar för kunder eller att dålig teknik trycks fram med argumentation som inte stämmer.
När det gäller operativsystem för mobiler är det trist att det är få som har bra stöd för C++. Android är det java som gäller (även C++ fungerar som javaapps där), WP så får man köra C# tills de byter ut kerneln mot den i Windows 8.

Inom två år tror jag det spelar mindre roll vilken typ av operativsystem man kör i mobilen, det enda som behövs är att man har en browser som stödjer html5
klk är inte uppkopplad
2011-11-14, 18:54   #1426

Sir. Haxalot

Medlem

Sir. Haxalots avatar

Citat:
hatar verkligen inte Microsoft (har utvecklat för windows en jävla massa år), däremot ogillar jag när man bluffar för kunder eller att dålig teknik trycks fram med argumentation som inte stämmer.
När det gäller operativsystem för mobiler är det trist att det är få som har bra stöd för C++. Android är det java som gäller (även C++ fungerar som javaapps där), WP så får man köra C# tills de byter ut kerneln mot den i Windows 8.

Inom två år tror jag det spelar mindre roll vilken typ av operativsystem man kör i mobilen, det enda som behövs är att man har en browser som stödjer html5
Spotify är kodat till stor del i C++, Tango appen med, det samma gäller nästan alla operatörers egna appar... BOOM! Där föll just all din trovärdighet när du försöker få folk att tro att du har en blekaste aning om vad en kernel är / hur den fungerar.
2011-11-14, 20:23   #1427

klk

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot Visa inlägg
Spotify är kodat till stor del i C++, Tango appen med, det samma gäller nästan alla operatörers egna appar... BOOM! Där föll just all din trovärdighet när du försöker få folk att tro att du har en blekaste aning om vad en kernel är / hur den fungerar.
går det och koda native C++ till WP? Var kan jag läsa om det?
klk är inte uppkopplad
2011-11-14, 20:59   #1428

Spindel

Medlem

Spindels avatar

Citat:
går det och koda native C++ till WP? Var kan jag läsa om det?
http://wmpoweruser.com/microsoft-all...ent-kit-games/
2011-11-14, 22:49   #1429

Jeddan

Medlem

Jeddans avatar

Plats: Skåne & Stockholm

Registrerad: jul 2007

Vore bra om man kunde ställa in ett mörkt tema på Spotify lätt att man blir bländad sent på kvällen trots lägsta ljusstyrka

Skickades från m.sweclockers.com
2011-11-14, 22:56   #1430

klk

Medlem

Citat:
Har du läst kommentarerna?
klk är inte uppkopplad
2011-11-15, 00:32   #1431

Spindel

Medlem

Spindels avatar

Citat:
Har du läst kommentarerna?
Ja... Kom till sakfrågan...?
2011-11-15, 08:42   #1432

klk

Medlem

Citat:
Ja... Kom till sakfrågan...?
Läste du att det finns en liten möjlighet och koda C++ om man får tillstånd av Microsoft? Hur många företag tror du får tillåtelse..
De kommer dessutom behöva skriva om applikationen när Microsoft byter kerneln (och en del annat)
klk är inte uppkopplad
2011-11-15, 09:46   #1433

Spindel

Medlem

Spindels avatar

Citat:
Läste du att det finns en liten möjlighet och koda C++ om man får tillstånd av Microsoft? Hur många företag tror du får tillåtelse..
De kommer dessutom behöva skriva om applikationen när Microsoft byter kerneln (och en del annat)
Du skrev att man inte kunde koda C++ på grund av nuvarande kernel i Windows Phone. Där har du ju fel. Det finns redan flera C++ applikationer till Windows Phone.

Visst, när man sätter in Windows 8 kerneln i Apollo-uppdateringen kommer man öppna upp C++ för alla, så där har du väl rätt för en gångs skull. Men eftersom du inte har några större kunskaper i hur det fungerar så förstår jag fortfarande inte varför du ska trolla i den här tråden.
2011-11-15, 12:54   #1434

klk

Medlem

Citat:
Du skrev att man inte kunde koda C++ på grund av nuvarande kernel i Windows Phone. Där har du ju fel. Det finns redan flera C++ applikationer till Windows Phone.
Nej det är inte fel, man kan inte koda native C++. Att några får tillåtelse är inte samma sak. Självklart går det att knacka C++, gör man allt själv så behöver man inte ens ett operativsystem. Men det är liksom inte det man menar med att koda C++ eftersom ingen kommer göra det jobbet. Några enstaka applikationer får specialbehandling då de direkt påverkar försäljningen av mobilerna. Kan tänka mig att de måste gå runt visa saker för att få bra prestanda då operativsystemet har brister. De kanske till och med får hjälp av Microsoft för att lösa vissa problem

Citat:
Visst, när man sätter in Windows 8 kerneln i Apollo-uppdateringen kommer man öppna upp C++ för alla, så där har du väl rätt för en gångs skull.
Refererar egentligen bara till vad andra programmerare beskriver när de frågar, pratar om utveckling eller på annat sätt diskuterar WP. Du kan lyssna/läsa på nästan vad som helst, det är liksom inga konstigheter som programmerarna pratar om.

Senaste version av WP är endast lite smink inför den större förändringen när windows 8 kommer gå och köra på mängder av hårdvara, exempelvis mobiler
klk är inte uppkopplad
2011-11-15, 14:56   #1435

bennne

Medlem

bennnes avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2008

Citat:
Senaste version av WP är endast lite smink inför den större förändringen när windows 8 kommer gå och köra på mängder av hårdvara, exempelvis mobiler
Detta är endast ett rykte och ingenting annat än så länge
2011-11-15, 15:14   #1436

Sir. Haxalot

Medlem

Sir. Haxalots avatar

Det värsta med det här forumet är att det inte är modererat...
2011-11-15, 20:29   #1437

Pulver

Medlem

Pulvers avatar

Plats: 3:e våningen

Registrerad: feb 2002

Ikväll fick jag en uppdatering till min Samsung Omnia 7 som gav mig funktionen internetdelning :-)
Pulver är inte uppkopplad
2011-11-15, 21:36   #1438

Jeddan

Medlem

Jeddans avatar

Plats: Skåne & Stockholm

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ikväll fick jag en uppdatering till min Samsung Omnia 7 som gav mig funktionen internetdelning :-)
Jag också! Eller rättare sagt fick jag två uppdateringar... vet inte vad den första gjorde
2011-11-15, 22:51   #1439

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

Citat:
På min LG fick jag den för länge sedan men funktionen har inte dykt upp, rätt dåligt att en så grundläggande sak ska saknas eller va krånglig att fixa
jOnÄTÄn är inte uppkopplad
2011-11-15, 22:55   #1440

mrvision

Medlem

mrvisions avatar

Plats: STHLM

Registrerad: okt 2007

@Pulver och Jeddan

Är era telefoner köpta i Sverige eller gråimport samt vilket operatör har ni????
mrvision är inte uppkopplad
Sök jobb