Produkter kopplade till tråden
Produkt (13 st) Bästa pris Betyg
HTC 8S (Mobiltelefoner) 1574:- 5
HTC 8X (Mobiltelefoner) 1968:- 8.15
HTC Titan (Mobiltelefoner) 4948:- 9.06
Huawei Ascend W1 (Mobiltelefoner) 1797:-
Nokia Lumia 520 (Mobiltelefoner) 1290:-
Nokia Lumia 620 (Mobiltelefoner) 1925:- 8.79
Nokia Lumia 710 (Mobiltelefoner) 1675:- 7.56
Nokia Lumia 720 (Mobiltelefoner) 2825:- 8
Nokia Lumia 800 (Mobiltelefoner) 1790:- 8.6
Nokia Lumia 820 (Mobiltelefoner) 2501:- 8.5
Nokia Lumia 920 (Mobiltelefoner) 3231:- 9.05
Samsung Ativ S GT-i8750 16GB (Mobiltelefoner) 2355:- 9
Samsung Omnia W GT-i8350 (Mobiltelefoner) 1523:- 8

Verktyg Visningsval
2012-02-17, 11:11   #2161

Spindel

Medlem

Spindels avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: mar 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dajv Visa inlägg
Jag har hört/läst att när WP8 kommer så kan eventuellt inte WP7 mobiler uppdatera till windows phone 8. Någon som vet ifall detta stämmer? Är lite sugen på att inskaffa mig en WP7 men tycker de vore segt ifall det inte gick att uppdatera till WP8 när de väl kommer. Det sägs väl att WP8 kommer i slutet av året?
Inget är bekräftat. Man ALLT tyder på att man kommer kunna uppdatera WP7 till WP8. Jag skulle vilja säga till 99,9% men det skulle kunna bli så att Samsung mfl. måste utveckla ny firmware till sina telefoner för WP8 och att de då helt enkelt skiter i det (som de gör med Android, skiter i att uppdatera trots att de kan). Å andra sidan, alla Windows Phones har fått nya firmwares relativt nyligen så kanske ligger Microsoft på rätt hårt att tillverkarna ska fixa uppdateringen.

Rent spontant: Köper du en Nokia är du garanterad till 100% att du kommer att få WP8. De har en tradition att alltid uppdatera sina telefoner och är även den enda tillverkare som satsar 100% på Windows Phone just nu.
2012-02-17, 11:38   #2162

holmberg

Medlem

holmbergs avatar

Plats: Varnhem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jeddan Visa inlägg
Någon aning om vad uppdateringen gör?
Ingen aning. Men den skickar ut den senaste firmwaren iaf! Folk som fått senaste fw tidigare har rapporterat om bättre batteritid. Just omnia 7 har en del haft problem med oförklarligt dålig batteritid efter nån tidigare uppdatering.

Kan inte säga något än, men när jag kollar "battery saver" rapporterar den faktiskt ett par timmar mer än tidigare. (22h, 97%) Har legat på 18h innan.

Så förhoppningsvis har man lite mer marginal fram på kvällen
2012-02-17, 13:07   #2163

Sir. Haxalot

Medlem

Sir. Haxalots avatar

Plats: här..

Registrerad: jun 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jeddan Visa inlägg
Någon aning om vad uppdateringen gör?
Ingen aning, men jag tycker att det känns som att Wi-Fi fungerar mycket bättre efter uppdateringen iaf. Jag behöver inte stänga av mobildata om Wi-Fi ska fungera vettigt längre
Sir. Haxalot är inte uppkopplad
2012-02-17, 13:57   #2164

kazen_90

Medlem

kazen_90s avatar

Plats: Stockholm, Järfälla

Registrerad: feb 2007

Har svårt att se att någon av gen2-telefonerna inte får WP8.

Skickades från m.sweclockers.com
AMD FX-8350 4,6GHz | Corsair H80i | ASUS Crosshair V Formula-Z | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Lian Li V1110 | Corsair Venegance Red DDR3 16GB 1866MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Steelseries 6GV2 Red Edition | Func MS-3 | Eizo Foris FS2331
kazen_90 är inte uppkopplad
2012-02-17, 14:38   #2165

Jeddan

Medlem

Jeddans avatar

Plats: Skåne & Stockholm

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot Visa inlägg
Ingen aning, men jag tycker att det känns som att Wi-Fi fungerar mycket bättre efter uppdateringen iaf. Jag behöver inte stänga av mobildata om Wi-Fi ska fungera vettigt längre
Ojoj! Skulle underlätta väldigt mycket... har alltid 3G avstängd p.g.a. det... Hoppas jag får den till min Omnia 7 snart.
2012-02-18, 00:16   #2166

Spindel

Medlem

Spindels avatar

Har inte märkt förrän nu men Prisjakt finns till Windows Phone:
http://www.windowsphone.com/sv-SE/ap...e-f79237f9cceb
2012-02-18, 04:02   #2167

holmberg

Medlem

holmbergs avatar

Nu finns även blocket

2012-02-18, 12:45   #2168

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Spindel Visa inlägg
Har inte märkt förrän nu men Prisjakt finns till Windows Phone:
http://www.windowsphone.com/sv-SE/ap...e-f79237f9cceb
Citat:
Ursprungligen inskrivet av holmberg Visa inlägg
Nu finns även blocket

Vad är vitsen med alla "hemsidor" som kommer som appar? vore det inte mycket bättre för alla om dom satsade på bra mobilhemsidor? Bör va enklare att sköta den än 40 olika appar och alla med smartphone kan använda det oavsett os. Sen slipper vi installera det också
Dessutom har blocket redan en bra mobil sida.
Ex många gnällde ju när sweclockers kom som mobilsida istället för App vad är den stora fördelen med apparna?
2012-02-18, 12:50   #2169

slobydamn

Medlem

Registrerad: mar 2009

Aldrig fattat det heller. Däremot kan vissa sidor såsom Prisjakt exempelvis göra sig bättre som en app, där det krävs mycket sortering, kategorisering, och liknande. För en vanlig hemsida så tycker jag däremot en optimerad mobilsida fungerar bättre.
slobydamn är inte uppkopplad
2012-02-18, 13:10   #2170

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Testade blocket appen och måste nog säga att jag föredrar mobilsidan, Där kan man zooma och spara bilder och sånt. Någon fördel finns det säkert, eller är det bara modernt med appar ?. Hoppas någon insatt har någon förklaring.
2012-02-18, 14:11   #2171

Spindel

Medlem

Spindels avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn Visa inlägg
Testade blocket appen och måste nog säga att jag föredrar mobilsidan, Där kan man zooma och spara bilder och sånt. Någon fördel finns det säkert, eller är det bara modernt med appar ?. Hoppas någon insatt har någon förklaring.
Appar kan integrera mer med operativsystemet. Låt säga att du söker efter Xbox 360 via Bing. Då kan Prisjakt länka till sig själv via Bing så att man kan se bästa pris på Xbox 360.

Men i övrigt finns det väl inge större fördelar, bortsett från att man får samma Metro-stil som övriga Windows Phone.
2012-02-18, 15:16   #2172

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Citat:
Appar kan integrera mer med operativsystemet. Låt säga att du söker efter Xbox 360 via Bing. Då kan Prisjakt länka till sig själv via Bing så att man kan se bästa pris på Xbox 360.

Men i övrigt finns det väl inge större fördelar, bortsett från att man får samma Metro-stil som övriga Windows Phone.
Okej så stora fördelen är att det hålls hyffsat i samma stil med resten av operativsystemet altså?
2012-02-18, 20:50   #2173

rymz

Medlem

Plats: Munkedal

Registrerad: aug 2007

Ska äntligen lämna min iPhone 4 och står nu mellan HTC Titan och Samsung Focus S (köper från Expansys USA), har läst runt lite på olika forum och folk säger att Titans touchrespons är lite efter. Vad är era tips och intryck?
rymz är inte uppkopplad
2012-02-18, 21:13   #2174

Spindel

Medlem

Spindels avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av rymz Visa inlägg
Ska äntligen lämna min iPhone 4 och står nu mellan HTC Titan och Samsung Focus S (köper från Expansys USA), har läst runt lite på olika forum och folk säger att Titans touchrespons är lite efter. Vad är era tips och intryck?
Samsung Focus S anser jag vara bättre, bland annat ska den ha bättre batteritid och bättre (men lite mindre) skärm. Fungerar Samsung Focus S bra med svenska telefonnät då?
2012-02-18, 21:18   #2175

rymz

Medlem

Plats: Munkedal

Registrerad: aug 2007

Citat:
Samsung Focus S anser jag vara bättre, bland annat ska den ha bättre batteritid och bättre (men lite mindre) skärm. Fungerar Samsung Focus S bra med svenska telefonnät då?
Vad jag vet så ska den fungera med de banden vi använder här i Sverige.

http://www.worldtimezone.com/gsm.html
rymz är inte uppkopplad
2012-02-18, 22:03   #2176

Mikael R

Medlem

Plats: Trollhättan

Registrerad: jan 2011

Någon här som har lagt vantarna på en Nokia Lumia 710 och kan säga hur den känns?
Chassi: Fractal Design Define R3 | CPU: AMD Phenom II X4 955 BE | GPU: Gigabyte Geforce GTX 550Ti OC | RAM: Kingston HyperX Blu 1333 mhz 2*4 GB DDR3 | HDD: 500 GB WD Blue Caviar & Corsair Force 3 120 GB | Nätagg: OCZ Modxstream 500W | OS: Windows 7 Ultimate 64-bit
Mikael R är inte uppkopplad
2012-02-19, 00:19   #2177

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mikael R Visa inlägg
Någon här som har lagt vantarna på en Nokia Lumia 710 och kan säga hur den känns?
Inte testat den själv men av vad jag sett i tester ska den kännas helt okej kvalitetsmässigt. Kameran är inte den bästa men okej sålänge det inte är mörkt. Skärmens betraktningsvinklar är inte de bästa heller.
2012-02-19, 01:00   #2178

mrvision

Medlem

mrvisions avatar

Plats: STHLM

Registrerad: okt 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av rymz Visa inlägg
Jag har gått från en Samsung Omnia 7 till en HTC titan och touchen är typ samma. Ingen skillnad alls tycker jag. Jag har bara gott att säga om HTC Titan (och om Omnian också).
mrvision är inte uppkopplad
2012-02-19, 01:23   #2179

jocke92

Medlem

Registrerad: dec 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Josafo Visa inlägg
Då har du registrerat ditt Live ID i England? Och mobilen tror du är en Engalsman på besök i Sverige

Vill du ha alla svenska och funktioner appar så ska du registrera om dig med ett Live ID i Sverige. Går inte att flytta ett ID från ett land till ett annat.
Så det är Live ID som bestämmer vilket market man ligger på? Det är skönare med engelskt interface.
Citat:
Inget är bekräftat. Man ALLT tyder på att man kommer kunna uppdatera WP7 till WP8. Jag skulle vilja säga till 99,9% men det skulle kunna bli så att Samsung mfl. måste utveckla ny firmware till sina telefoner för WP8 och att de då helt enkelt skiter i det (som de gör med Android, skiter i att uppdatera trots att de kan). Å andra sidan, alla Windows Phones har fått nya firmwares relativt nyligen så kanske ligger Microsoft på rätt hårt att tillverkarna ska fixa uppdateringen.

Rent spontant: Köper du en Nokia är du garanterad till 100% att du kommer att få WP8. De har en tradition att alltid uppdatera sina telefoner och är även den enda tillverkare som satsar 100% på Windows Phone just nu.
Tror nog Microsoft har något krav på i vilken takt och hur länge de mist ska hållas uppdaterade.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn Visa inlägg
Men barcodescannern i appen finns väll inte på webben? I många fall är modilsida bättre. Men de syns väll inte på market? Något som jag tror är en viktig del, även att säga att man har en "app" är bättre än att säga att man har en "mobilsida".
Citat:
Jag har snart en så jag återkommer och skriver lite när jag provkört.
2012-02-19, 01:44   #2180

Mikael R

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jocke92 Visa inlägg
Jag har snart en så jag återkommer och skriver lite när jag provkört.
Låter bra det, min lillebror funderar nämligen på att köpa en, och eftersom att WP7 verkar vara det OSet med minst lagg sett till priset just nu så ligger det högst upp på hans önskelista, och Nokian har ju ett bra pris så
Chassi: Fractal Design Define R3 | CPU: AMD Phenom II X4 955 BE | GPU: Gigabyte Geforce GTX 550Ti OC | RAM: Kingston HyperX Blu 1333 mhz 2*4 GB DDR3 | HDD: 500 GB WD Blue Caviar & Corsair Force 3 120 GB | Nätagg: OCZ Modxstream 500W | OS: Windows 7 Ultimate 64-bit
2012-02-19, 01:54   #2181

jocke92

Medlem

Registrerad: dec 2008

Citat:
Låter bra det, min lillebror funderar nämligen på att köpa en, och eftersom att WP7 verkar vara det OSet med minst lagg sett till priset just nu så ligger det högst upp på hans önskelista, och Nokian har ju ett bra pris så
2591:- betalade jag som student på Dustin inkl. gratis frakt.
2012-02-19, 10:49   #2182

thexps

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: okt 2011

Upptäckte precis att lumia 800 inte har Internet delning, det är katastrof! Vet att det planerad att komma senare men behöver verkligen nu. Hade jag vetat detta innan hade jag aldrig valt lumian!

2012-02-19, 11:04   #2183

Mikael R

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jocke92 Visa inlägg
2591:- betalade jag som student på Dustin inkl. gratis frakt.
Jo jag vet, får den för samma pris! Älskar verkligen Dustin, snabb frakt, studentrabatt och bra service!
2012-02-19, 11:08   #2184

mrvision

Medlem

mrvisions avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av thexps Visa inlägg
Upptäckte precis att lumia 800 inte har Internet delning, det är katastrof! Vet att det planerad att komma senare men behöver verkligen nu. Hade jag vetat detta innan hade jag aldrig valt lumian!

Det finns andra forum t ex xda att leta på. De brukar vara först med sådant, annars så är det nog bara att gå ner till ICA/COOP för de brukar ha ett paket med en vecka surf och dongel.
2012-02-19, 11:13   #2185

thexps

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mrvision Visa inlägg
Det finns andra forum t ex xda att leta på. De brukar vara först med sådant, annars så är det nog bara att gå ner till ICA/COOP för de brukar ha ett paket med en vecka surf och dongel.
jag har letat som en tok men det verkar inte gå att fixa.
Ja det hade jag gjort om jag inte suttit landet utan möjlighet att åka här ifrån.

2012-02-19, 11:15   #2186

mrvision

Medlem

mrvisions avatar

Citat:
Jag kände på en sådan på Gamex. Riktigt trevlig och jag tycker att hårdvaruknapparna var bra. Skärmen var också överraskande bra men den skall tydligen ha problem med ljudkvaliteten när man ringer. Svårt att höra vad man säger. Jag ringde inte.

Men det hela sammantaget, en fin telefon som man inte skäms för alls.
2012-02-19, 12:13   #2187

mrvision

Medlem

mrvisions avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av thexps Visa inlägg
jag har letat som en tok men det verkar inte gå att fixa.
Ja det hade jag gjort om jag inte suttit landet utan möjlighet att åka här ifrån.

Frågat grannar (om de finns)?
2012-02-19, 12:29   #2188

thexps

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mrvision Visa inlägg
Frågat grannar (om de finns)?
Hehe finns inte grannar på så "nära" håll.

2012-02-19, 15:49   #2189

holmberg

Medlem

holmbergs avatar

Tycker inte heller det behövs appar till allt. Men som redan nämnts kan det finnas fördelar med bing-integreringen.

Men för det mesta är ju apparna en meningslös inramning av webbsidorna.

Utvecklarna behöver tänka mer affärsmässigt och verkligen lyfta fram andra användningsområden som en mobilsida inte klarar av på samma sätt.

2012-02-23, 15:38   #2190

Spindel

Medlem

Spindels avatar

Går bra för Nokia Lumia i Sverige:
http://www.idg.se/2.1085/1.434004/br...n-hyllar-lumia

Har faktiskt sett flera ute på stan som har en.