Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Josafo
Då har du registrerat ditt Live ID i England? Och mobilen tror du är en Engalsman på besök i Sverige
Vill du ha alla svenska och funktioner appar så ska du registrera om dig med ett Live ID i Sverige. Går inte att flytta ett ID från ett land till ett annat.
Så det är Live ID som bestämmer vilket market man ligger på? Det är skönare med engelskt interface.
Citat:
Spindel
Inget är bekräftat. Man ALLT tyder på att man kommer kunna uppdatera WP7 till WP8. Jag skulle vilja säga till 99,9% men det skulle kunna bli så att Samsung mfl. måste utveckla ny firmware till sina telefoner för WP8 och att de då helt enkelt skiter i det (som de gör med Android, skiter i att uppdatera trots att de kan). Å andra sidan, alla Windows Phones har fått nya firmwares relativt nyligen så kanske ligger Microsoft på rätt hårt att tillverkarna ska fixa uppdateringen.
Rent spontant: Köper du en Nokia är du garanterad till 100% att du kommer att få WP8. De har en tradition att alltid uppdatera sina telefoner och är även den enda tillverkare som satsar 100% på Windows Phone just nu.
Tror nog Microsoft har något krav på i vilken takt och hur länge de mist ska hållas uppdaterade.
Citat:
jOnÄTÄn
Testade blocket appen och måste nog säga att jag föredrar mobilsidan, Där kan man zooma och spara bilder och sånt. Någon fördel finns det säkert, eller är det bara modernt med appar ?. Hoppas någon insatt har någon förklaring.
Men barcodescannern i appen finns väll inte på webben? I många fall är modilsida bättre. Men de syns väll inte på market? Något som jag tror är en viktig del, även att säga att man har en "app" är bättre än att säga att man har en "mobilsida".
Citat:
Mikael R
Någon här som har lagt vantarna på en Nokia Lumia 710 och kan säga hur den känns?

Jag har snart en så jag återkommer och skriver lite när jag provkört.