Permalänk
Medlem

720p Filformat?

Tjo

Har ju fått tag på min HTC Desire HD, och nu vill man ju såklart se på film med den stora skärmen

Undrar vilket av följande filformat kan spelas i 720p (om något av dem ens kan):

3gp, .3g2, .mp4, .wmv (Windows Media Video 9), .avi (MP4 ASP and MP3), .xvid (MP4 ASP and MP3)

ty ty, Andersson

Visa signatur

Lwl

Permalänk

mp4 wmv avi xvid går. dom andra 2 känner jag ej till.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

mp4?

Hade för mig att mp4 bara klarade 480?

Testar xvid, tackar

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Skrivet av muffyn:

mp4?

Hade för mig att mp4 bara klarade 480?

Testar xvid, tackar

Det klarar 720

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra konverterare som kan rekommenderas då?

Visa signatur

Lwl

Permalänk

Finns väl en movieplayer man kan köpa som kan lira mkv å lite annat också har jag för mig.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Skrivet av muffyn:

Finns det någon bra konverterare som kan rekommenderas då?

Free Video Converter - Hamster 100% Free Download Video Converter
Vetifan om det är Superbra.
Brukar bara konvertera till MKV Fast med ett programm till bara mkv så.

Skrivet av Tim_Beluga:

Finns väl en movieplayer man kan köpa som kan lira mkv å lite annat också har jag för mig.

Finns gratis versioner som fungerar precis lika bra.
Tillex : K-lite med Media player classic.
eller GOM player , Kmp player och VLC

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ta och ladda ner Rockplayer. Rock Player - Redirect Intelligence Corp
Den stödjer de mesta formatter.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Ta och ladda ner Rockplayer. Rock Player - Redirect Intelligence Corp
Den stödjer de mesta formatter.

+1! Den spelaren är ett måste när man har Android

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk

Har ingen DHD själv men 720p på DHD verkar inte fungera speciellt bra alls, citat från swedroids test av DHD:

"Filmspelaren är precis som musikspelaren funktionell, men inte mycket mer, men erbjuder åtminstone stöd för bland annat xvid och divx. Stödet är dock långt ifrån komplett -- vissa xvid/divx-filer fungerar, andra inte. Vidare är HD-material i 95% fallen bara att glömma -- oavsett om det är ett kompatibelt format eller inte. Detta är mycket tråkigt, inte minst med tanke på att den närmaste konkurrenten Samsung Galaxy S med lätthet sväljer det mesta i 720p-väg."

Test av HTC Desire HD [Klistrad] | Swedroid