Verktyg Visningsval
2010-12-28, 01:36   #1

Alfa-Omega

Medlem

Alfa-Omegas avatar

Plats: Malmö

Registrerad: okt 2010

"Standard" smileys till Android.

Efter att ha sökt igenom hela internet utan att finna ett svar, skapar jag nu en tråd här om detta märkliga, till synes olösliga problem.

Jag har inget emot robotarna i androids sms, man skriver tex, :-) och så får man upp en glad robot.

Däremot när andra skickar "standard" smileys, alltså på alla andra telefoner utom android så ser dom ut så här : ) jag får alltså inte fram den här gubben

Med google hittade jag en enda post med samma frågeställning som jag - och han hade inte fått något svar.

Är det verkligen bara jag som vill kunna se "standard" smileys i mina sms eller vet jag helt enkelt inte hur man gör för att dessa emoticons ska visas på min display.

Jag blir oerhört tacksam om någon som vet, tar sig tid att svara.

Tack.
2010-12-28, 09:45   #2

scanie

Medlem

Registrerad: okt 2006

Android känner inte igen smileyn utan minustecken som en smiley så därför visas ingen glad robot. Om dina kompisar gör smileyn med minus så får du upp roboten, oavsett om de har Android eller något annat märke.

Det går säkert att pilla lite för att få fram roboten på smileys utan näsa också, men jag har inte sett hur.
scanie är inte uppkopplad
2011-01-02, 01:09   #3

Alfa-Omega

Medlem

Alfa-Omegas avatar

Plats: Malmö

Registrerad: okt 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av scanie Visa inlägg
Android känner inte igen smileyn utan minustecken som en smiley så därför visas ingen glad robot. Om dina kompisar gör smileyn med minus så får du upp roboten, oavsett om de har Android eller något annat märke.

Det går säkert att pilla lite för att få fram roboten på smileys utan näsa också, men jag har inte sett hur.
Någon borde skapa en universell smiley standard och det borde finnas på market att ladda ner anpassade smileypaket.

Hur kul är det tex, när en kompis med symbian skickar sina förvalda glada gubbar och så får man en sådan här : ).

Det måste väl vara roligare att få en sån här ?

Och när jag skickar en av mina förvalda (håll ner enter) så är det en glad, gul gubbe medans alla mina kompisar med symbian får en sån här :-) .

Detta är ett stort problem som måste lösas!

Redaktionens senaste nyhetsrubriker