Team Fortress 2 problem!

Permalänk

Team Fortress 2 problem!

Hej!
När jag läste att TF2 hade blivit gratis så bestämmde jag mig för att dra hem det, allt fungerade fint, ända tills jag jag försökte spela på Multiplayer servrar. Detta händer: Laddar banan, allt går fint, kommer in, väljer klass och springer iväg, men efter 5-10 sekunder så fryser spelet och en röd liten text poppar upp i det högra hörnet längst upp som säger "Connection problem detected: Will automaticly disconnect after 20.00 seconds". allt står still ända tills jag disconnect:ar och detta händer varje gång jag försöker joina någon server. har testat att starta om TF2, Steam, datorn och routern.
Jag hoppas att någon här på SweClockers forum vet vad som kan ställa till detta problem.
Tack på förhand!

Edit: Andra FPS spel som är kopplade till steam som MW Black Ops fungerar fint, så det borde inte vara att själva uppkopplingen är för långsam.

Permalänk

Kan vara din brand vägg eller Windows brandvägg.

Vilken brandvägg använder du?

Vilken version av Windows har du?
( Håll in Start + Pause break för att kolla det )

// kagstrom2100

Permalänk

Tack för svaret, fick hjälp av en vän, det var Norton som spökade, det gör mer skada än nytta tycker jag. Det räckte med att inaktivera Nortons "Smarta brandvägg".

Permalänk
Medlem

Hejsan bahmsn123,

Skrivet av bahmsn123:

Tack för svaret, fick hjälp av en vän, det var Norton som spökade, det gör mer skada än nytta tycker jag. Det räckte med att inaktivera Nortons "Smarta brandvägg".

Att stänga av sin brandvägg tycker jag känns lite grand som att köra bil utan säkerhetsbälte, det går bra för det mesta men....

Ta reda på varför Nortons "smarta" brandvägg blockerar TF2. Mest troligt är att du inte tillåter de portar som TF2 behöver.
Googla runt lite grand så hittar du säkert hur du skall göra.

Jag har en Thomson Speedtouch 585 V6, fick den av Tele2.
Den har lite problem med L4D då och då, men efter att ha Googlat hittade jag en video på Youtube som visar vad jag skulle göra (problem med timeout-värden)

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Eller, så avinstallerar han Norton helt och hållet och kör med något annat. Till exempel Microsoft Security Essentials och Comodo Firewall som båda är gratis och imo mycket bättre än Norton på alla punkter.

Permalänk
Skrivet av bahmsn123:

Tack för svaret, fick hjälp av en vän, det var Norton som spökade, det gör mer skada än nytta tycker jag. Det räckte med att inaktivera Nortons "Smarta brandvägg".

Okej, Håller med om Norton bara skräp