BF3 - Spelet fryser, hur går jag till väga nu?

Permalänk

BF3 - Spelet fryser, hur går jag till väga nu?

Hej!

Jag köpte BF3 och installerade det igår, och plötsligt under en karta så fryser spelet, det första som hörs är ett missljud, det låter som det surrar i lurarna och hela datorn fryser. Ingenting går att göra, det går inte att tabba ur till skrivbordet, CRTL+ALT+DELETE funkar inte, det enda som jag kan göra är att trycka på reset på burken, och starta om hela datorn.

Jag har hittat liknande trådar där folk har haft samma problem, men ingen lösning har fungerat.

Jag har installerat om spelet
Jag har formaterat om datorn + installerat om spelet (Och då tog jag hem alla drivrutiner från internet för att få dom senaste till alla komponenter)
Jag har laddat ner Afterburner och ändrat volt och allt som det stod i en liten guide i ett svar i en tråd jag hittade, och då började det frysa lite men det släppte några gånger, sen skulle jag bara tabba ur till skrivbordet för att kolla en sak, och då frös allt igen, men jag hann att spela nästan 15min, istället för 7-10 i vanliga fall.
Jag har även avinstallerat+inaktiverat alla ljudkort i datorn, då jag bara har ljudkortet på moderkortet, eftersom det också kunde vara en bov, men det hjälpte inte.

Min dator:
Moderkort: H67MA-E45-B3
Processor: i5 2500k 3,3Ghz (inte klockad)
Ram: 8gb
Grafikkort: Geforce GTX 560Ti 1024Mbit OC
Temperaturerna ligger runt 50-58 när BF3 är igång, annars 30-36.
Nätdel: Corsair - 500W

Så vad gör jag nu? kör grafiken på auto, och den ställer då in allt på high. Jag har inte upplevt att det har laggat på något sätt ännu =/

Är jätte tacksam för ALL hjälp!!

Mvh,

Simon.

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk
Medlem

Prova att uppdatera bioset till grafikkortet. Det har hjälpt många andra, inklusive mig själv.

Permalänk

Vet inte om du fick mitt privat meddelande, men hur uppdaterar jag bioset till grafikkortet då? har också läst att många har löst det genom de, men jag har inte fattat hur man gör. Vore guld värt om du/någon kunde skriva en rad eller två, om hur man gör.

Mvh,

Simon.

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av beifeldtarn92:

Vet inte om du fick mitt privat meddelande, men hur uppdaterar jag bioset till grafikkortet då? har också läst att många har löst det genom de, men jag har inte fattat hur man gör. Vore guld värt om du/någon kunde skriva en rad eller två, om hur man gör.

Mvh,

Simon.

Jo jag fick ditt meddelande, men jag tänkte svara här så att fler kan ta del av instruktionerna

1. Ladda ner bioset via länken http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3707&dl...

2. Extrahera filen, då bör du få en mapp som heter "GV-N560OC-1GI". Öppna mappen och välj "BIOSFILE". Här har du alla biosar. Jag använde F13 och det funkade utmärkt. Minimera mappen, vi återkommer till den.

3. Ladda ner "Easyboost" via länken http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3707&dl...

4.Starta programmet, välj "BIOS setting" menyn till höger. Nu kan du även se vilket bios du använder.

5. Tryck på "Backup" och spara filen någonstans. (Du sparar ditt nuvarande bios ifall något skulle gå fel)

6. Välj "Flash" och leta upp bioset jag skrev om i punkt 2.

7. Done

Permalänk

Hmm, är på punkt 4, Bios settings är låst, går inte att klicka på den av någon anledning? alla andra går att klicka på i spalten =/

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk

Åh, jag löste det nu gick det!

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk

F13 gick inte, så jag tog F23.. Startar om datorn nu.

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk

Det funkade, nu återstår det bara att se om BF3 crashar igen.. Testar! önska mig lycka till

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk

Och tack så jätte mycket för hjälpen, milo_ Håller verkligen tummarna för att det var lösningen nu!

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk

Wow, spelat sen mitt sista inlägg 19:36, och nu är klockan 20.19.. Helt otroligt Det verkar ju funka haha fan vad gött..

Tack!

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av beifeldtarn92:

Wow, spelat sen mitt sista inlägg 19:36, och nu är klockan 20.19.. Helt otroligt Det verkar ju funka haha fan vad gött..

Tack!

Ingen orsak

Permalänk

Hej, jag lånar tråden lite!

Tror ni att det är bios som kan vara fel i mitt fall också?
Jag har två stycken Radeon 5870.
Battlefield funkar fint på ett grafikkort men får inte direkt det flytet jag vill ha.
När jag har Crossfire aktiverat så fryser hela spelet direkt det startar. Om jag inte är snabb med att tabba ur så måste jag starta om datorn.
Om jag lyckas tabba ur så står det att grafikkortsdrivrutinerna har slutat att fungera och att de startas om.

Tackar för all hjälp!