Rage eller Alan Wake.

Permalänk
Medlem

Rage eller Alan Wake.

Jag har två stycken spel liggandes och jag kan inte bestämma mig för vilket jag ska spela först. Vad rekommenderar ni?, Alan Wake eller Rage? Båda spelen är för pc.

Permalänk
Avstängd

Alan Wake!

Permalänk
Medlem

Alan Wake utan tvekan!

Permalänk
Medlem

Jag Rekommenderar starkt Alan Wake. Storyn är sjukt bra, vill inte avslöja något.
Rage har jag spelat och jag gillar det inte alls.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

Jag älskade Doom 3 och spelade det typ 1000 ggr så därför är jag sugen på Rage. Är det sämre än doom 3?

Permalänk
Medlem

Har inte lirat Rage men Alan Wake är ett riktigt bra spel iallafall.
Personligen brukar jag kolla gamereactor.com när jag vill ha lite åsikter på spel, kollaupp recension på båda spelen där och sen lirar du det du får mest "sug" efter.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Förstår inte att folk kan rekommendera Alan Wake, det är bra atmosfär. Men gameplayet är äckligt repetivt, finns inge finess alls i något. Söker du en story så spela Alan Wake, vill du spela något med lite finess så spela Rage, då vissa vapen faktiskt är rätt underhållande att använda. Inget av dom är speciellt bra spel i sin helhet dock ska sägas.

Permalänk
Medlem

Jag har jämt tyckt om allt vad idsoftware gör men Rage var verkligen en besvikelse. så Alan Wake

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Skrivet av landahl:

Jag älskade Doom 3 och spelade det typ 1000 ggr så därför är jag sugen på Rage. Är det sämre än doom 3?

Jag har spelat både doom 3 och Rage. Gillade doom 3 som fan men kan bara säga att Rage var en beskivelse (för min del). Håller på att spela Alan Wake och säger bara som de andra Alan Wake utan tvekan.

Permalänk
Medlem

Rage! Hittade bara en bugg i hela spelet när jag körde igenom med patch2.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Alan wake lätt!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

har spelat båda och tycker att båda är bra, men som de sa innan så har alan wake bättre story älskar, man missar en massa uppdrag i rage :/ som jag tycker är dåligt

Permalänk

Alan Wake utan tvekan, Rage var inte bra alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Rage! Hittade bara en bugg i hela spelet när jag körde igenom med patch2.

Det är proppfullt med buggar, men det har inget med saken att göra alls.

Alan Wake - Ett spel som är centrerat på att berätta spelet på sitt egna lilla sätt. Det har sina bra fördelar så som atmosfär, röstskådisar, ljudet överhuvudtaget är riktigt bra, grafiken är inte så illa. Storyn är knappast spektakulär dock och är ärligt talat mest bara fånig, gameplayet består av en ficklampa, springades på linjära vägar med något enstaka vapen, så själva combaten är helt värdelös. I ett spel där storyn ska vara grundstommen och faller platt på det och sedan gameplay så säger det alldeles för mycket om spelet.

Rage - Ett spel som skulle vara något nytt inom FPS-genren, visa sin spektulära värld och sin spektulära grafik så är det en stor besvikelse. Det är snyggt stundtals, men alla fordon är riktigt tråkiga, storyn och dialogen är totalt ointressant, AI'n är rätt okej, röstskådespeleriet detsamma. Men som sagt det finns vissa ställen som åtminstone är lite underhållande detsamma kan man ej säga om Alan Wake. Att endast använda Wingclip's eller vad dom nu hette är riktigt kul i vissa områden:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hastigt:

Det är proppfullt med buggar, men det har inget med saken att göra alls.

Det buggade som sagt bara ur en enda gång under genomspelningen för mig. Till skillnad från Rage-tråden där den gnys, gnälls och tjatas om buggar i 20 sidor.

Fast då kör jag inte AMD-grafikkort heller...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Jag har Följande spel liggande hemma som jag ska spela:

Alan Wake
Rage
Batman Arkham City
Mass Effect 3
Crysis 2
Deus Ex Human Revolution
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

I vilken ordning skulle ni spela dessa spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har Följande spel liggande hemma som jag ska spela:

Alan Wake
Rage
Batman Arkham City
Mass Effect 3
Crysis 2
Deus Ex Human Revolution
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

I vilken ordning skulle ni spela dessa spel?

Om du har lirat tidigare ME spelen och gillade dem så huggtag i Me3, sen batman, som är ett riktigt trevligt spel, sen hade jag nog tagit Alan wake, deus ex och avslutat med rage lr crysis, det fpset som tilltalar dig mest av dem två.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Alan Wake och sen Deus Ex

Kanon spel, men vad jag var rädd när jag körde Alan Wake, har jätte svårt för skräck spel alltså, men ack så roligt:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag älskade Doom 3 och spelade det typ 1000 ggr så därför är jag sugen på Rage. Är det sämre än doom 3?

Jag lirade också igenom Doom 3 men tycker inte riktigt att det går att jämföra Doom 3 med Rage då Doom är mer av en korridorshooter och Rage ett Borderlandsliknande RPG spel. Jag tycker dock båda är bra men hade själv gärna spelat Alan Wake om jag haft det över Rage

Crysis 2 är väl inget jättespännande spel direkt och är hyfsat lätt på Normal p.g.a. OP cloak. Men visst är det välgjort och snyggt när man dragit ned DX11 & Hir-res patchen.

Har bara testat ME3 demot och kört lite av 1an så har svårt att ge dig en bra bedömning av dessa spel.

Deus Ex är väl egentligen rätt kul om man gillar att smyga men tydligen kan man likaväl skjuta sig igenom allt och då är det mindre spännande. Hoppas bara du gillar orange & grått för det är typ de enda färgerna som finns i spelet

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har Följande spel liggande hemma som jag ska spela:

Alan Wake
Rage
Batman Arkham City
Mass Effect 3
Crysis 2
Deus Ex Human Revolution
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

I vilken ordning skulle ni spela dessa spel?

Du blev inte nöjd med svaren du fick på första frågan va?

Visa signatur

Chassi: Corsair 800D | Moderkort: Asus P8P67 PRO | CPU: Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz | Minnen: Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | GPU: AMD XFX 6970 CrossfireX | Lagring: Samsung 840 Pro 256gb SSD, Intel 510 120gb SSD, 1000gb och 1500gb mekaniska | Kylning: Custom vattenkylning |

Permalänk
Medlem

Stjäl tråden lite. Har inte haft någon vidare koll på spel gjorda för singleplayern de senaste åren, blev sugen på ett singleplayer spel nu dock. First person är ett måste, några tips?

Permalänk
Medlem

Alan wake

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Skrivet av landahl:

Jag älskade Doom 3 och spelade det typ 1000 ggr så därför är jag sugen på Rage. Är det sämre än doom 3?

Absolut inte! Rage har fått dåligt rykte pga det byggdes upp alldeles för mycket av fans innan release, folk trodde de skulle få något annnat än det de fick.
Rage har precis som Doom 3 en okej "story", men inte mer. Däremot så krossar ID fortfarande alla andra företag på fingrarna när det gäller känslan i ett FPS.

Finns inget modernt FPS som kan jämföra sig med Rage, allt annat känns hackigt, ofärdigt och billigt i jämförelse (om man pratar spelkänsla). Sen krävs det lite hackande för att få fram de bättre texturerna i Rage så att det blir så snyggt det kan vara. Men är ju fortfarande snyggare än alla CoD, MoH och så.

Gillade du Doom 3 blir du inte besviken!

PS. Har själv inte testat Alan Wake (ännu), men det verkar riktigt bra det med

Visa signatur

"As I went up the stair, I met a man who wasn't there
He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away"

Permalänk

[QUOTE="Hastigt;12226652"]Det är proppfullt med buggar, men det har inget med saken att göra alls.

Du har nog inte spelat Rage, ett mer färdigt spel kodmässigt sett har nog aldrig släppts tidigare. Det var en del problem i starten med ATI-kort, men det rättades till med drivrutiner från AMD.

Alla spel som släpps nu för tiden har mer buggar än features, och det var det stora med Rage när det kom, att det faktiskt var ett spel som fungerade, var nästan helt buggfritt, samt flöt bättre på olika hårdvara än alla andra spel.

Visa signatur

"As I went up the stair, I met a man who wasn't there
He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away"

Permalänk
Medlem

Rage var sådär. Jag är inte klar med det än men bilkörningen var blörk och kiss.

Alan Wake vare king. lite repetetivt men storyn vägde upp det.

Dom andra du har listat ligger på min hylla och väntas på att spelas igenom.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Rage var sådär. Jag är inte klar med det än men bilkörningen var blörk och kiss.

Alan Wake vare king. lite repetetivt men storyn vägde upp det.

Dom andra du har listat ligger på min hylla och väntas på att spelas igenom.

Det låter mest som att du bara avverkar spel på löpande band bara för att du ska ha spelat dem, du verkar inte njuta av spelen och ta god tid på dig. Min uppfattning enligt ditt uttalande om Rage.

Permalänk
Medlem

Alan Wake

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

köpte rage nyligen, gillade det inte! doom3 osv tycker jag normalt är skoj, såattde..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

köpte rage nyligen, gillade det inte! doom3 osv tycker jag normalt är skoj, såattde..

Kan du utveckla vad du inte tyckte om med Rage. Kanske man ska kasta spelet istället för att spela det

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har Följande spel liggande hemma som jag ska spela:

Alan Wake
Rage
Batman Arkham City
Mass Effect 3
Crysis 2
Deus Ex Human Revolution
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

I vilken ordning skulle ni spela dessa spel?

Hade kört dem i ordningen tråkigast till roligast så:

Rage -> Crysis 2 -> Alan Wake -> Deus Ex -> Batman -> ME3

Till skillnad från många andra så gillade jag faktiskt Deus Ex. Inte så mycket som originalet, men det var bra i alla fall. Batman är helt grymt, både Arkham Asylum och City. ME3 har jag inte köpt än, men det ser jag fram emot.