inför Black Mesa släppet

Permalänk
Avstängd

inför Black Mesa släppet

lite över 19 timmar kvar nu tills Black Mesa släpps. allt som behövs om det nu har undgått något är Source SDK 2007 som finns gratis under "Tools" på steam,
hur har då gott folk laddat upp? själv har jag laddat upp med dricka för minst iaf en hel dag med Black Mesa, plus lite chips.

Hoppas ni som kommer testa det kommer njuta av "Moden".

http://www.blackmesasource.com/

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Hur mycket kostar spelet?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Hur mycket kostar spelet?

0 riksdaler

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Men det här är ju samma sak som Half Life Source... trodde att det skulle handla om ett helt nytt berättelse.... eller har dom ändrat planer sen den skulle släppas sist i 2008?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Avstängd

Tomas du kanske ska kolla lite fakta detta är en helt ny remake, från grund till topp.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Fan va kul, har nästan glömt bort denna modd. Trodde knappt den skulle bli färdig:D Älskar Half-Life<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

Tomas du kanske ska kolla lite fakta detta är en helt ny remake, från grund till topp.

Ja det vet jag men jag trodde att den skulle kosta pengar Inte för att jag klagar på att den är gratis Sen måste jag ha blandat ihop ny remake med nytt spel Har ju gett upp hoppet om det någon-gång 2008..

EDIT:
Bara 88.or här inne??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Ja, inte som Half Life Source där man la till lite blink effekter (vatten såg ju också snyggare ut)

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Ja, inte som Half Life Source där man la till lite blink effekter (vatten såg ju också snyggare ut)

Okey, tog dock bort mitt inlägg då jag såg att nån redan bekräftat att det var en helt ny remake Såg det precis efter jag postat

Men men, då blir det absolut att testa detta!

Permalänk
Hedersmedlem

Coolt. Den måste jag fan prova. Inför släppet? Öh.. jag har en jävla massa öl och en trasig mage. Tror jag tar det lite lugnt. Hoppas min lilla data pallar spelet bara.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Lite drygt 7h kvar nu. Tråkigt nog så sägs det att spelet inte kommer dyka upp på steam idag utan att man får ladda ner det från någon mirror som de kommer lägga upp på moddens hemsida. Snart gör jag i byxorna, jag är så uppspelt.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk

Själv så fyller man år dagen då Black Mesa Source släpps, snacka om fet födelsedags present!

Permalänk
Medlem

Bara jag som aldrig fastnade för half life spelen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Själv så fyller man år dagen då Black Mesa Source släpps, snacka om fet födelsedags present!

Grattis.

OnT: Får fixa ner spelet när det släpps.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huzko:

Bara jag som aldrig fastnade för half life spelen?

finns nog fler fördömda själar lite var och stans. men då tycker jag du ska testa Black Mesa.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Avstängd

själv har man ju som sagt väntat från första bilderna/nyheten om black mesa fram tills idag. så jag fick inte många timmar sömn under natten. suck....;)

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Ja det vet jag men jag trodde att den skulle kosta pengar Inte för att jag klagar på att den är gratis Sen måste jag ha blandat ihop ny remake med nytt spel Har ju gett upp hoppet om det någon-gång 2008..

EDIT:
Bara 88.or här inne??

Man får inte ta betalt för mods varför det tog så lång tid att slänga ihop den De jobbade ju på den gratis trots allt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

bara för att ha nå att göra undertiden inför det kommer ska jag ta och spela igenom 1an. letade under natten fram min Orginal version från 1999 vill säga 1.0.0.1

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk

Vilken tid släpps det då? Tolkar det som att det blir runt klockan 17-18 ikväll om det TS sa ursprungligen stämmer? Minns när man fick höra om detta för första gången och se de första game-play snuttarna för x-antal år sen, inte blev man lite upphetsad inte

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Man får inte ta betalt för mods varför det tog så lång tid att slänga ihop den De jobbade ju på den gratis trots allt

Cs tar dom ju betalt för?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SiRai:

Cs tar dom ju betalt för?

CS varumärket köpts upp av Valve.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Vilken tid släpps det då? Tolkar det som att det blir runt klockan 17-18 ikväll om det TS sa ursprungligen stämmer? Minns när man fick höra om detta för första gången och se de första game-play snuttarna för x-antal år sen, inte blev man lite upphetsad inte

släpps drygt 16:47 svensk tid.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Skrivet av SiRai:

Cs tar dom ju betalt för?

Därför att det är skillnad på ett spel och ett mod? Precis av samma anledning kommer de få ta betalt för DayZ när det är ett ensamstående spel, vilket de inte kan när det bara är en mod till spelet ARMA 2.

När CS var en mod till half-life var det gratis, nu när det inte är en mod kan de ta betalt, simple as that.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

HL1 (icke steam från 1999) funkar icke...rapporterar -16mb ram......

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

CS varumärket köpts upp av Valve.

Okey, då vart det alltså uppköpt i ett tidigt skede? Vet att jag spelade beta eller 1.0 nånting och då kostade det inget. Sen när jag lite senare tänkte spela igen var jag var tvungen att betala för det.

Permalänk
Medlem

Så sjukt underbart!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

HL1 (icke steam från 1999) funkar icke...rapporterar -16mb ram......

Du borde kunna aktivera din cd-key, så har du steam versionen av spelet.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Själv så fyller man år dagen då Black Mesa Source släpps, snacka om fet födelsedags present!

samma här
har ju väntat nu ett jävla tag på spelet

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Patienten:

Du borde kunna aktivera din cd-key, så har du steam versionen av spelet.

har redan alla valve spel på steam, tänkte få gå tillbaka i tiden lite för nåra timmar

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.