CS 1.6 annorlunda rekyl?

Permalänk

CS 1.6 annorlunda rekyl?

hej!

har lirat en del cs 1.6 på min komplett gamer dator med viss modifikation: i5 quadcore, 8gb ram och 2gb radeon 7850.

när jag lirar på den datorn med bra ping så tycker jag att rekylen känns naturlig och smooth, och jag har bra kontroll över den.

vi skulle lana i datorsalen på skolan och jag hade då med min andra dator där, och eftersom att vissa av dom som var med satt på skolans datorer, som man inte kan installera något på, så använde vi CS portable edition.

det var en helt annan känsla med mycket mer rekyl och lagg. jag och en polare som hade med sin laptop, provade senare att köra genom steam, men jag upplevde ändå inte att det flöt på som på min ovannämnda dator.

den "sämre" datorn är en packard bell med ett radeon x1650, 2gb ram och en dual core processor, vet inte vilken men datorn är från 2006 typ och kostade runt 6000.

har det med datorns prestanda att göra eller är det kanske att skärmarna är sämre i datorsalen på skolan än den jag har själv? (en packard bell skärm som kom med datorn, som jag använder med min nya dator också)

tänker att det inte är datorns prestanda eftersom CS är väldigt lätt att köra för de flesta datorer?

jag skriver också in samma rates varje gång när jag installerar cs på nytt. 100 fps alltid, 800x600, openGL mode osv

Permalänk
Medlem

Rekylen brukar ju kännas skum om man inte har 100fps i 1.6

Lite svårt att tolka från din text om du hade det även på din sämre datorn.

Då menar jag inte med fps_max utan att du kollar med typ net_graph att du faktiskt har 100fps

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Skrivet av daniz:

Rekylen brukar ju kännas skum om man inte har 100fps i 1.6

Lite svårt att tolka från din text om du hade det även på din sämre datorn.

Då menar jag inte med fps_max utan att du kollar med typ net_graph att du faktiskt har 100fps

aa glömde skriva att jag har stadiga 100 fps på båda datorerna.