Call of Duty: Ghosts - nästa del i spelserien!?

Permalänk
Medlem

Call of Duty: Ghosts - nästa del i spelserien!?

**************DISKUSSIONS TRÅD FÖR GHOSTS**************

FÖRSTA TEASER FÖR GHOSTS!

TRAILER INFÖR XBOX ONE!

HÄR VISAR DOM DEN NYA GRAFIKMOTORN I SPELET!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Verkar lovande om det bara kommer till nästa generations konsoler och PC.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Mycket info Drift0r hade, dock är han trusted som attans enligt mig, synd bara att alla nyheter från cod bara blir sämre och sämre. Cod4 reboot plz

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

hmm, han tycker det är intressant och vill veta varför man bara kan använda nutidsvapen...
De orkar inte göra nya modeller och kör på en story som säger att framtida vapen inte funkar?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

hmm, han tycker det är intressant och vill veta varför man bara kan använda nutidsvapen...
De orkar inte göra nya modeller och kör på en story som säger att framtida vapen inte funkar?

Tja vem vet? Men postapokalyptiska historier har alltid varit rätt populära att använda.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Det kommer definitivt inte att heta modern warfare 4, så mycket är jag helt säker på. Visar det sig att jag hade fel när spelet väl kommer ut, vänligen be en mod banna mig Nej, men om vi tänker efter: Call of Duty 4: Modern Warfare och Call of Duty: Modern Warfare 4? Tänk på de stackars föräldrarna som ska köpa detta åt barnen. Hur ska de få rätt spel?

Skämt åsido är det trots allt extremt osannolikt att det kommer heta MW4. Ghosts kan tänkas passa om de tänkt köra med postapokalyptisk historia och vi tänker att en stor del av mänskligheten är utrotad vid det laget o.s.v. Jag har svårt att tänka mig att Activision går in i framtiden på vapenfronten också. Halo gjorde det från början, men jag har svårt att tro att Activision/Call of Duty vågar börja med det nu. Det finns många spel och många kids där ute som kommer anklaga dem för kopiering o.s.v.

Däremot tror jag på mer utveckling i CoD-serien detta år än i BF-serien om jag ska säga min ärliga åsikt, så jag är väldigt intresserad av vad som komma skall. Sitter och vrider mig av nervositet gällande PC-kraven för detta om det faktiskt kommer att utvecklas för nästa generations konsoller, vilket trots allt är ganska sannolikt.

Vet också att Activison visade upp nya versionen av CoD-motorn i San Francisco igår och att det är stora framsteg vi snackar om på den fronten med. De är uppe på Battlefield-nivå grafikmässigt mer eller mindre.

Avslutningsvis vill jag bara säga att jag ser fram emot mera nyheter och en liten fågel (TMartN) viskade idag i mitt öra att det mycket väl kan komma en officiel trailer för MW:Ghosts i början av nästa vecka eller så där

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Avslutningsvis vill jag bara säga att jag ser fram emot mera nyheter och en liten fågel (TMartN) viskade idag i mitt öra att det mycket väl kan komma en officiel trailer för MW:Ghosts i början av nästa vecka eller så där

Spännande men det tar jag nog med en nypa salt. Gissar själv på att vi får se nya CoD först i samband med att nästa Xbox offentliggörs.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Spännande men det tar jag nog med en nypa salt. Gissar själv på att vi får se nya CoD först i samband med att nästa Xbox offentliggörs.

Det har jag svårt att tro. Allt officiellt material är inspelat på PC vare sig det gäller Battlefield eller Call of Duty eller vilket spel som helst, bara för att de kan pressa ut så mycket mer grafik. Sen är ju konsollerna färdiga och ligger och samlar damm i Kina eller Japan nu

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Hur var det nu vilka är det som gör spelet ? rätta mig om jag har fel men visst är dem dem som ligger bakom Guitarhero som skall fixa detta spel ? eller håller på menar jag... efter ja köpte mw2 sedan mw3 och gått på samma nit 3e gången gillt med black ops2 så vetefan om ett cod till skall få besudla min dator! SKA BANNE mig ha ett snyggt dx11 spel innan ja ens tänker tanken köpa.. dessa mappacks som senaste spelen varit är enligt mig inte ens värda pengarna

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av brajonk:

Hur var det nu vilka är det som gör spelet ? rätta mig om jag har fel men visst är dem dem som ligger bakom Guitarhero som skall fixa detta spel ? eller håller på menar jag... efter ja köpte mw2 sedan mw3 och gått på samma nit 3e gången gillt med black ops2 så vetefan om ett cod till skall få besudla min dator! SKA BANNE mig ha ett snyggt dx11 spel innan ja ens tänker tanken köpa.. dessa mappacks som senaste spelen varit är enligt mig inte ens värda pengarna

Black Ops 2 har fått massvis med beröm för sina map packs och även för kampajen.

Hur som haver, de som "gör" eller rättare sagt, släpper ut, Guitar Hero är ActivisioinBlizzard, som även är företaget bakom alla CoD-spel. Black Ops 2 gjordes dock av Treyarch och det nya kommer göras av Infinity Ward. Om du ska hoppa över ett Call of Duty, hoppa över nästa. Infinity Ward är ökänt för ha fullt med hackers på PC och för att inte bistå med någon kundservice över huvud taget. Jag har spelat så gott som varje spel sedan CoD 4 och därför köper jag antagligen nästa spel också, men om du tycker bättre om BF, kör på BF

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Började tänka på karaktären Ghost trodde att det fanns bevis för att han skulle va me hehhe, skulle bli förvånad om han inte är xD

Permalänk
Medlem

Ryktet verkar vara sant att årets Call of Duty spel heter Ghosts

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=55227888&postcount=209

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Vore det inte skönt med ett CoD som faktiskt tog någorlunda skill att använda? Om man bara jämför Bo1 med Bo2 så är det så mycket lättare för dåliga spelare att göra bra ifrån sig. Vi får hoppas IW kan låta konsolspelarna ha sitt lätta och ge oss på pc lite rekyl denna gången.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

det ska nog heta ghosts eftersom det förmodligen kommer passa då man ofta ser en fiende som igentligen inte är där;)

Permalänk
Medlem

Om ni har sett den möjliga omslagsbilden så ser man att det är en man som drar av sig en mask, en mask med en döskalle på!
Vem hade en sådan mask? Jo Ghost i MW2. Är namnet länkat till karaktären Ghosts namn? Av allra högsta grad!
Därför tror jag att spelet kommer ha med karaktären Ghost att göra
Hade verkligen gillat om man fick följa eller spela som honom genom hans liv innan MW2, det tycker jag skulle vara oerhört interessant
Jag har hört rykten om en reveal samtidigt som de revealar nya Xboxet som är 21 maj om jag inte minns fel

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

skulle va rätt episkt kunde väcka nytt liv i en bra serie som blev dålig och dog. Om det som nån spekulerat här handlar om Ghosts liv innan MW2 (okej han är ju samma skådespelare som Gaz och killen i MW3 vad han nu hette) så skulle spelet vara jätte intressant. I min mening så är CoD det enda spel som skapat extremt intressanta karaktärer. Älskar Cpt.MacMillan och MacTavish (det skotska uraprunget och den skotska accenten) nåt sjukt. Har tom. undrat över att sätta upp en inramad målad bild av Soap på väggen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ny motor är känns som ett välkommet tillskott. Genom att lasera Ghost och på så sätt bryta de tidigare "namnen" hoppas jag på ett nytt BO1.

Lagom nytt och fräscht. Börjar blir lite NFL/FIFA08, 09, 10, 11... varning över COD nu, så jag hoppas verkligen att de kan leverera något annorlunda denna gång.

Skulle gärna se att de tar med Load out systemet från BO2. Skulle dock vilja kunna bestämma VILKET vapen jag vill levla mot att låsa upp.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Najs med ny motor, ska bli intressant att se slutresultatet.
Kommer motorn heta IW 5.0 då kanske?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kommer såklart spela Ghost men har man kört COD så vet man vad som väntas, dock kul med ny motor.

Permalänk

Jag tittar här i tråden och ser hur folk säger att CoD är en serie som var bra men som dog.

Jag hoppas ni inser att CoD är den största serien med hästlängder inom FPS-kategorin.

Jag håller inte heller med om att CoD är extremt enkelt. Är ni verkligen så bra, så är det ju roligt. Jag är det inte och det syns definitivt. Jag ser också hela tiden folk som blir dunkade gula och blåa i lobbyer.

Men hur som haver. Spelets namn är fastslaget i det här läget. Dock är jag lite rädd för en ny motor. Det kan ställa till med mycket bekymmer. Men ifall de hinner testa klart och allt blir som det ska (vilket tyvärr sällan är fallet med Infinity Ward, som är ett av de värsta företagen i spelindustrin) så kan vi ju alltid hoppas och se

Förresten kan man ju förbeställa spelet nu med på t.ex. cdon och discshop och förmodligen de flesta stora butiker i det slaget

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Äntligen har Call of Duty: Ghosts visats upp i samband med Xbox One visningen!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Hörde jag fel eller skulle det vara xbox exklusivt i början och sen droppas till andra plattformar?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Geeks Gaming

Va hände med den "nya" spelmotorn?

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jinxswe:

Va hände med den "nya" spelmotorn?

Ja om du inte såg skillnad på spelen så bör du få din syn kontrollerad..?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Hörde jag fel eller skulle det vara xbox exklusivt i början och sen droppas till andra plattformar?

precis, COD: ghosts kommer släppas samtidigt till alla konsoler och PC, men DLC kommer att släppas först till Xbox. Antagligen ungefär en månad innan, så som fallit vart med MW3 OCH BO2.

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Lagerlöf:

Ja om du inte såg skillnad på spelen så bör du få din syn kontrollerad..?

Allvarligt talat.. nej jag så inte någon skillnad. Exakt samma hund model. exakt samma ljus exakt samma vatten som fanns i CoD:UO... Isen på slutet så ut som frigolit.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooakim:

precis, COD: ghosts kommer släppas samtidigt till alla konsoler och PC, men DLC kommer att släppas först till Xbox. Antagligen ungefär en månad innan, så som fallit vart med MW3 OCH BO2.

Låter bra. Hoppas det känns som dom lägger lite mer tid på DLC's så man faktiskt kan köpa dom med gott samvete. kollar man t.ex hur ihopslängda DLC mapsen till CoD ser ut i jämförelse till Bf3 så börjar man nästan gråta och börjar fundera på varför man inte gillar Battlefield istället.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ja om du inte såg skillnad på spelen så bör du få din syn kontrollerad..?

Var inte så dryg, Vad som menas är att den spelmotorn är inte "ny" dvs. den är byggd på gammal teknik som för 7 år sedan med småfixar här och där. Grafikken skilde sig inte mycket från tidigare cod heller av det lilla man såg

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM