Payday 2 - info & diskussion

Permalänk

Payday 2 - info & diskussion

Payday 2

Format: PC, Xbox 360, PS3.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=e9x7Lur6WRw GRYM!
Gameplay trailer: https://www.youtube.com/watch?v=s4xwaXSF5AU

Spel som främst riktar sig in på bankrån. Spela upp till 4 spelare i co-op.

Hittade precis spelet och det verkar vara riktigt häftigt! Svenska Starbreeze Studios ligger bakom spelet. Samma studio som just nu jobbar med Brothers: A Tale of Two Sons som är gjort av Josef Fares.

Jag förbokade nyss på Steam och beta ska förmodligen komma nu i juli. Kommer även släppas i i fysisk kopia. Ska visst skilja sig mycket från Payday 1 så ni som har spelat Payday 1 från gärna titta in i tråden!

EDIT: Betan är nu öppen för alla som förbokat på Steam: http://store.steampowered.com/app/218620/

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag älskar verkligen ettan, även om det är oftast sjukt svårt! De har för övrigt börjat släppa ut BETA-nycklar till uppföljaren (nyhets-artikeln om detta). Om någon har en nyckel till övers, tveka inte att skicka ett PM till mig Jag har några fina samlarkort om ni vill få något för nyckeln. Lägg gärna till mig på Steam, så kan vi spela lite tillsammans.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Någon som har lust att spela ikväll? Jag har aldrig kört PAyday 1 så är nybörjare..

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Om någon har en beta key över så tar jag gärna emot den.

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk

Spelet är förbaskat roligt. Blir roligare om man spelar med kompisar kan jag tänka mig. Sitta i skype på detta spelet wow..

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Ser riktigt roligt ut. Någon som har tips på vart man kan få tag på nyckel ?

Permalänk

Lite synd att man inte har tillgång till varken sågen eller shaped charges i betan.. Men man kan ju iaf övertala poliserna att hjälpa en..

Ingen som har lyckats med att stealtha ett uppdrag än då? Har lyckats på Jewelry Store, men berodde kanske mest på tur..

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcidStorm:

Lite synd att man inte har tillgång till varken sågen eller shaped charges i betan.. Men man kan ju iaf övertala poliserna att hjälpa en..

Ingen som har lyckats med att stealtha ett uppdrag än då? Har lyckats på Jewelry Store, men berodde kanske mest på tur..

Har lyckats köra Jewelery Store på Overkill genom att Stealtha med en kompis rätt många gånger nu.

Permalänk
Skrivet av batman:

Har lyckats köra Jewelery Store på Overkill genom att Stealtha med en kompis rätt många gånger nu.

Ah nice, vilken taktik kör ni då? Vi rusade bara in och fick ner alla på marken medans 2 pers tömde butiken.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Skrivet av Bobokrull:

Ser riktigt roligt ut. Någon som har tips på vart man kan få tag på nyckel ?

Går endast få tag på genom en kompis som köpt collectors edition. Eller att du köper Collectors Edition själv på STeam.

Adda gärna Ninotramp på Steam ni som spelar. Har inga polare som spelar detta spelet.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Går endast få tag på genom en kompis som köpt collectors edition. Eller att du köper Collectors Edition själv på STeam.

Adda gärna Ninotramp på Steam ni som spelar. Har inga polare som spelar detta spelet.

Okej. Det var synd. Vill ju gärna prova innan man köper

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcidStorm:

Ah nice, vilken taktik kör ni då? Vi rusade bara in och fick ner alla på marken medans 2 pers tömde butiken.

Jag tog Poliserna vid korvkiosken och band fast alla runt omkring på gatorna sen stormade vi in i juvel butiken och tog polisen som stod i butiken. Sedan band vi fast alla på kontoret och i butiken och började fylla massa väskor som vi sedan sprang och la i bilen!

Permalänk
Medlem

Har aldrig gillat Youtube filmer liknande PewDiePies, men denna är ganska rolig med Payday 2.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Om man gör det 100% stealth får man någon bonus då?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Om man gör det 100% stealth får man någon bonus då?

Tyvärr inte.. Hoppas det ändras till release..

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

AWESOME

som sagt om någon har en beta key så skulle jag bli glad och få testa det <3

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

Max level nu vilket är 25 i betan. Dock massa kvar att göra.. Fortfarande lika roligt.

Någon som klarat någon Overkill mission?

Får man behålla vapen och masker till release?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Får man behålla vapen och masker till release?

Nej

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Max level nu vilket är 25 i betan. Dock massa kvar att göra.. Fortfarande lika roligt.

Någon som klarat någon Overkill mission?

Får man behålla vapen och masker till release?

Var redan level 25 efter 2-3 dagar vid beta release och har tröttnat lite nu då jag inte kan låsa upp hela skill trees osv.
Jag och en kompis har klarat några stycken på både stealth och normalt.
Nej du får inte behålla något vid release, allting resetas. Men om du förbeställt får du såklart de grejor igen såsom döskalle masken och de olika trycken.

Permalänk
Medlem

Är någon intresserad av att dela på en 4-pack för att få det lite billigare?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Jag kan verkligen rekomendera detta spelet, de är sjukt roligt att köra 4 coop med polare.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

Har spelat ett tag nu och gillar det starkt. Det skulle vara trevligt att hitta andra att spela med.

Jag har förövrigt en betanyckel över, om någon känner sig värdig.

Permalänk
Medlem

BETA Update#2. Saxat från steam forumet:

" Hi guys!

Alright Heisters, time for BETA UPDATE 2 (YES it will reset you - this is needed as truck loads of anti cheats and balancing is coming in)

First off - huge thanks to the community and the thousands of players contributing to these fixes. We have had the full team on this and it has been real usefull. Not only taking your feedback but also checking statistics and behaviors. What we have here is a real good update and much thanks to you.

Oh... Electric Center is now Infamouse for real

We have done a lot of tweaks to the balancing of the game. Made it more sane on single and two player levels while bumping up the tempo on 3-4 player sessions.

Players with Laptops and old ATI cards will be happy to know your mouselag is mainly due to overheating and mismatch between GPU and CPU loads - we have added a controller in the advanced video options for that. Also we have previously posted about setting your AMD catalyst drivers correctly as well.

Also notable is that we added a Steam Gamehub short cut in the main menu and a direct link from us by the way of scrolling notes to all who are not on forums in the down left corner of the main menu.

Thanks to you guys the game is now MORE awesome >) - rest assured though we keep working to perfect it, as always.

Bo

Here are the update notes for Beta update #2:

1. Fix for Team AI not exiting hurt action when downed

2. Sniper Ai shoooting trough roof fixed (thanks for all the screenshots!)

3. Van collision fixed on Jewelry store

4. Added new animations for rifle 870

5. Fixed some civs not reacting to gun fights in the Four Stores

6. Moved some windows in Four Stores that kept messign with collision

7. LOTS of Anti Cheat fixes. Not all but we are getting there

8. Fixed Civilians that could not be bagged

9. Fixed outline for pager so that it does not stay after being used

10. Fixed Crash when dropping into a game while the was host interacting with pager

11. FEATURE: Player Menu Action. You can now see what the other players are browsing while you wait in the planning phase

12. FEATURE: To kick start the game we added a player starter kit for mods. You now have a pistol silencer and a rifle extended mag to play with at the get go

13. The Good Luck Charm was tweaked to better drop infamouse items

14. Removed Level Limit for EXP and just calculate your EXP dependant on your current level. Much more fair without breaking the game with power leveling.

15. Collision fixes in the Kung Bo store (you guys have been EVERYWHERE )

16. Added some more randomness to Jewelry Store

17. Fix for team AI getting stuck in the chill out pose for too long (no not even they are this cool)

18. Tech skill Rifleman ACE tweaked to ZOOM in more than before

19. Mastermind skill JOKER - life of the police units is now balanced

20. Masterman LEADERSHIP BASIC/ACE tweaked to give more recoil dampening effect than before

21. Electric Center is now infamous, because its fun. You WILL miss this

22. Players interaction is not auto interrupted on drop-in (solves issue where the alarm goes off cause a pager interaction is interrupted or lock picks get aborted)

23. Tweaks to make the games difficulty more balanced. Normal is easier OVERKILL is harder.

24. Initial Police respons on Jewelry store is now dependant on the difficulty. They WILL also use the siege behavior more. Try it.

25. FEATURE: Decrease Mouselag/Overheating slider is now in the advanced video options. This will give framerate and decrease mouselag if you find the right setting for your computer. Dont mess with this if you are not having any problems.

26. BIG ONE! The LOOT DROP system is now tweaked to drop much more towards the level of weapons avail;able to you. Also more weapons drop than masks or money.

27. MONEY drops now have their own CARD. Also the money drops are more valuable if you are in luck.

28. More masks were added

29. Optimized the network traffic to be lest tasking for larger coop sessions.

30. Made Normal level heists pay out a little more money to get you started and not make prices too steep in the start of your career.

31. Fixed all weapon animations to fit with the new maximum FOV slider setting.

32. Fixed Sprint animations to work with maximum FOV

33. Fixed issues with bus doors on Rats being closed on some drop in players

34. Added windshield breakage to cars

35. Made the invite system less prone to drop invites in the boot up of the game

36. Added a Updates news ticker to the bottom left corner of the main menu. Uses announcements from PAYDAY 2 gamehub (5 latest)

37. Moved menu item help texts to the upper right corner

38. Changed name of menu option to go to crimenet from lobby (Choose new contract instead of Crime.net). This when you already have a lobby up.

39. Small rearrange of menu options in lobby menu to match main menu, also added dividers for spacing

40. Depth of Field help text in start menu bug fix.

41. Fixed that occasionally the mask pattern icon will be on top of all of the message texts when entering the inventory

42. Reduced the chance of infamous drops (yepp )

43. Network fix for host dropping "connection_established" message if it arrives before it has finished loading

44. Solved the conflict when multiple users interact with the alarm pager simultaneously

45. Fixed a rare crash on clicling the contract box in CrimeNet

46. Added a Back button in options

47. Added Images of all Mods, Weapons, Masks and items in the "you got a new X" prompt. Much sexier.

48. the Skill icon is now always showing in wallet (when you got skillpoints)

49. The Blackborders after changing the resolution is now gone and fixed

50. Resolution menu now shows which is the current resolution

51. CrimeNet is now showing the state of the host to let you know if it a game is in session or waiting for joins

52. RISK LEVEL is now correctly represented by YELLOW SKULLS - and they are added to the Black Screen to psych you up before the heist >)

53. Sound updates to the intro and attract videos

54. FEATURE: You can now Terminate a ongoing contract from the menu if the server wants. This will allow the PARTY not to split up after a failed heist and try something else.

55. The AK rifle is now unlocked at level 1 to give starting gangs a variety of choice and make more sense with how the weapon mods now drop.

56. Fix for some animations that freeze when not in peripheral view

57. Improved the look of the body armor

58. Police now better at turning around when alerted

59. Fixed glitch in how many police that could be intimidated at once.

60. Fix for ecm overdrive travelling too far and through statics

61. Menu dialogs to show save game loaded from other user and loaded wrong version (instead of corrupt)

62. Fix for player landing sound using wrong material

63. Fix for slow-mo sound effect getting stuck if restarting a level during slow mo

64. Fix crash when being detected by a cop and automatically put on mask while in slow motion

65. Added more fixes for dynamic deployables such as ammo bags and health bags.

66. RATS - Chemicals should no longer be able to pickup from the outside of the house

67. RATS - Bain will play the wrong dialogue when player completes the heist.

68. RATS - Player is no longer able to throw meth on top of a tree making it inaccessible.

69. RATS - Fixed Unresponsive AI gang member.

70. RATS - Fixed gun sounds when the cooks get shot

71. BANK - Officers in police car should now dissapear on drop in

72. BANK - Cuffing the survailence guard now disables the cameras ( only death before )

73. JEWELERY -Fixed animation link for enemies in back alley

74. JEWELERY - Fixed invisible safe (NO it was not a secret.. Ilija was just very tired....)

75. SAFE HOUSE - Player cannot get the money bag stuck and prevent progression

76. SAFE HOUSE - Money bundle in the tall safe is now easier to pickup and doesnt require crouch

77. FOUR STORES - Windows in 'The Pear Store' now connect with the wall

78. FOUR STORES -Fixed stores window for Smoother jump troughs

79. AI tactics tweak to make them storm you a bit less when you are weak and hold of when you are strong (remember to tie those civs down ppl - it will slow down the Assault) "

Permalänk
Medlem
Skrivet av thefarside:

Jag har förövrigt en betanyckel över, om någon känner sig värdig.

Du har PM.

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Du har PM.

Du med!

Permalänk
Medlem

Köpte ett 4-pack och har en extra licens om någon är ute efter en billigt.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Är det bara jag som tycker spelet är rätt obalancerat? Det är rätt jobbigt att spela solo tycker jag, man kan inte ta speciellt mycket skada, fiender kan skjuta genom ett litet kikhål blockerat av en planta, vilket gör dem i princip omöjliga att se, ens AI kompisar är rätt hjärndöda, och har hänt flera gånger att de bara står kvar och röker efter man börjat uppdraget, och många gånger har uppdraget slutat med att jag blivit "gripen" medan polaren står kvar och röker och ser på när jag blir omringad av ett tjugotal poliser.

De heists jag klarat ensamt har gett mig extremt små summor, den första gav 6k, de andra har gett 3-4K, vilket är ingenting om man tänker på att man förlorat 2K om man råkar skjuta en civil som mitt i en fire fight får för sig att bara ställa sig upp, rakt in i mina skott, och att en vanlig pistol kostar 22K.

Det som i dagsläget lockar mig till att fortsätta spela är att få prova andra vapen och uppgraderingar, men det kommer ju aldrig hända med tanke på att jag förlorar massa pengar innan jag hunnit halvvägs till ett nytt vapen.

Ingen annan som haft problem med detta? Kanske är mycket lättare om man spelar med en grupp riktiga spelare?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Om någon mer har en nyckel över och kan bjussa på så blir jag skitglad!

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Är det bara jag som tycker spelet är rätt obalancerat? Det är rätt jobbigt att spela solo tycker jag, man kan inte ta speciellt mycket skada, fiender kan skjuta genom ett litet kikhål blockerat av en planta, vilket gör dem i princip omöjliga att se, ens AI kompisar är rätt hjärndöda, och har hänt flera gånger att de bara står kvar och röker efter man börjat uppdraget, och många gånger har uppdraget slutat med att jag blivit "gripen" medan polaren står kvar och röker och ser på när jag blir omringad av ett tjugotal poliser.

De heists jag klarat ensamt har gett mig extremt små summor, den första gav 6k, de andra har gett 3-4K, vilket är ingenting om man tänker på att man förlorat 2K om man råkar skjuta en civil som mitt i en fire fight får för sig att bara ställa sig upp, rakt in i mina skott, och att en vanlig pistol kostar 22K.

Det som i dagsläget lockar mig till att fortsätta spela är att få prova andra vapen och uppgraderingar, men det kommer ju aldrig hända med tanke på att jag förlorar massa pengar innan jag hunnit halvvägs till ett nytt vapen.

Ingen annan som haft problem med detta? Kanske är mycket lättare om man spelar med en grupp riktiga spelare?

Mycket lättare och framförallt roligare att spela 4 riktiga spelare. Lyckats få över 190k (per uppdrag) på ganska lätta uppdrag och då är jag inte speciellt bra.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Mycket lättare och framförallt roligare att spela 4 riktiga spelare. Lyckats få över 190k (per uppdrag) på ganska lätta uppdrag och då är jag inte speciellt bra.

Okej, synd att jag inte har 4 pers intresserade att spela då, och är inte direkt så att jag tänker övertyga folk att köpa ett spel jag hittills tycker är rätt trist. Spelade just ett vanligt bankrån, och mina två(?) AIs kunde inte ens hålla dörren medan jag satt för att öppna en av alla jäkla lådor i valvet. Verkar i princip som att de räknat med att få 4 kopior av spelet sålda för att det ska vara spelbart

Ne, nu ger jag nog upp det här liret tyvärr, en hjärndöd AI som under ett bankrån springer mot en skjutande rånare och slänger sig rakt in i korselden är inte värd mer än ett helt bankrån på 10 minuter, tyvärr.

Att du skulle få över 190K i fickan (alltså de pengar som är relevanta, hur mycket pengar de påstår att jag fått ihop, fast aldrig någonsin kommer se som åker in på ett utländskt bankkonto kunde jag inte bry mig mindre om) låter ju trevligt, men kommer nog tyvärr aldrig orka spela tills jag kommer dit, lär bli för enformigt innan dess.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |