Permalänk
Medlem

Saints Row IV

Saints Row IV
Detta spel börjar med att man är president i USA. Sen anfaller aliens med ledaren Zinyak och en del saker leder till det andra. Till skillnad från Saints Row The Third så fokuserar mycket av detta spel runt att man har superkrafter, kan hoppa och flyga m.m. Det gör att spelet faktiskt liknar Crackdown och Prototype i spelstil under stora delar av spelet.

Min åsikt är att det är fantastiskt kul. Superkrafterna är väldigt välgjorda och det är riktigt roligt att springa runt, hoppa och glidflyga och samla Clusters för att uppgradera sina krafter. Storyn är precis som trean väldigt utflippad, knasig och med massor av popkulturreferenser. Men den är välgjord och uppdragen roliga och väldigt varierande. Röstskådespelarna gör ett mycket bra jobb. Absolut det bästa i serien enligt mig.

Det finns en del problem, t.ex. är det samma stad som förut, men här enormt förändrad och med massa alientorn och annat. Dessutom är spelstilen rätt annorlunda, så jag upplever det inte på samma sätt som tidigare. I och med att man har superkrafter förlorar en del andra saker sitt värde, som t.ex. att köra bil. Men det är ok att göra det ibland som avkoppling. Ljudet har lite mixproblem på en del ställen, upplever ibland rösterna som väldigt låga. I övrigt har det fungerat felfritt tekniskt för mig.

Länkar
http://www.saintsrow.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Saints_Row_IV
http://www.saintsrowmods.com/forum/
http://store.steampowered.com/app/206420/
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/saints-...

Metacritic 86/100 (när det här skrevs)
http://www.metacritic.com/game/pc/saints-row-iv

Precis som i Saints Row The Third kan man koppla spelet till ett konto på webbsajten och ladda upp sina figurer och dela med andra. Det har många redan gjort, och det går att ladda ner i spelet och använda om man inte orkar designa sin egen karaktär.

Character Gallery
http://www.saintsrow.com/community/characters

Lite egna bilder från tidigt i kampanjen

Permalänk
Medlem

Hoppas att det inte är lika fasansfullt tråkigt som prototype bara. För saints row 3 var ju faktiskt rätt roligt.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk

Fått höra att spelet är full med buggar, ljud som försvinner konstant, bilarna är som epa traktorer.
Och tyvärr har det försvunnit lite av det som fanns i 3an,köpa byggnader och affärer.. Man äger dom redan.

Tror jag väntar tills det har sjunkit i pris och buggarna är fixade.

Sen vet jag inte vad det är för en version heller, har ju inte ens kommit ut vad jag vet (vet inte mycket)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Funkar fint för mig, inga buggar.
Hört att dom som inte betalt för spelet har lite mer problem ;).

Älskar spelet dock, garvade som en galning i en kvart när man fick Dubstep geväret.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Fått höra att spelet är full med buggar, ljud som försvinner konstant, bilarna är som epa traktorer.
Och tyvärr har det försvunnit lite av det som fanns i 3an,köpa byggnader och affärer.. Man äger dom redan.

Jag har inte hittills haft några buggar utom att rösterna ibland blir lite låga.

Man kontrollerar inte något från början, men man köper inte affärer, man tar över genom att hacka dem.

Permalänk

Såg precis att spelet är ute, hade för mig att det kom först imorgon.
Men såg även att första uppdatering är också ute, kanske blir ett köp ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Minst lika hysteriskt som föregångaren. Sjukt kul spel Förstår inte vart dom får allt ifrån.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

En uppdatering är släppt som fixar ett antal kraschbuggar.

Citat:

Saints Row IV Updated
August 27, 2013 @ 12:23am
A Saints Row IV update has been released:

[BUGS]

- The continue option no longer appears on the main menu if the only save data present is another user’s
- Fix for a hang that would occur if the user is shot in the Friendly Fire interface
- Fix for an animation issue from falling from a super jump and hitting a ledge while doing a midair recovery
- Fix for a crash if the player performs two max-height nuke DFAs back to back.
- Fix for a crash for the client if the host exits a mission while the client is mid-save.
- Fix for a stats mismatch between ‘total time played’ on the save file and the stats page.

[UPDATES]

- Added future DLC compatibility

Permalänk
Entusiast

Har inte råkat ut för mer än en bugg, som lika gärna kan ha varit Steams fel.

Spelet är svinkul! Minst lika flippat som trean, även om det har många likheter.
Och det där med att man inte kan äga affärer och sånt är fel. Det fungerar lite annorlunda gentemot trean men resultatet är det samma: klirr i kassan.

Det enda som är lite tråkigt är att bilarna har fått mindre betydelse, vad ska man med bilar till när man har superkrafter? De har i princip stoppat in superkrafterna från Crackdown och lite till i Saints row 3, och sedan fortsatt storyn där trean avslutade.

Permalänk
Inaktiv

Kört runt en timme, inga buggar jag märkt av, men är helt klart besviken. SR III var underbart.

Superkrafterna, ... bilarna far och flyger när jag vill hoppa in snabbt -.-

Permalänk
Medlem

Bästa spelet i serien, ännu mer utflippat och hysteriskt roligt! Har inte upptäckt några buggar eller dylikt heller, så riktigt nöjd. Det här är vad Saints Row handlar om enligt mig.

Permalänk

Enda problemet jag märkt är väl ljudet, saknar endel saker från 3an och de är lite synd med superkrafterna då köra bil blir typ onödigt :(. Frameraten kunde ju förbättras en aning men annars ett jävligt kul spel i coop

Permalänk
Inaktiv

Det var nog meningen att det skulle vara ett DLC till trean från början, skulle jag tro, men så blev det för stort och dom utvecklade det till ett eget spel istället.

Permalänk
Medlem

Patchen har orsakat en del problem, t.ex. att man kan förlora vissa vapen. De jobbar på en fix som borde vara ute väldigt snart.
https://twitter.com/SaintsRow/status/372753154527342592

Citat:

If you encountered weirdness after yesterday's Steam patch, we are testing a fix as we speak and hope to have it ready asap.

Permalänk
Medlem

Det märks att detta borde ha varit en DLC.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Det märks att detta borde ha varit en DLC.

Tänke samma sak i början jag med men efterhand så tycker jag att det är mycket nytt även om det är samma map som innan.

Skrivet av Blargmode:

Det enda som är lite tråkigt är att bilarna har fått mindre betydelse, vad ska man med bilar till när man har superkrafter? De har i princip stoppat in superkrafterna från Crackdown och lite till i Saints row 3, och sedan fortsatt storyn där trean avslutade.

Blev riktigt sugen på att ta fram och lira igenom Crackdown igen, var det första jag tänkte på då man fick superkrafterna och började att samla såna där blåa saker som gör i princip samma sak som orbsen i Crackdown - ger en bättre stats.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Det märks att detta borde ha varit en DLC.

Det är mer nytt innehåll i detta spel jämfört med majoriteten av andra uppföljare.

Permalänk

Tycker det är huuur kul som helst - precis som SR-spelen ska va (överhajpat och helt vansinnigt) . Det enda jag stör mig på att det är samma bilar som SR3 (karta också så klart). xD Men vad gäller bilar, tycker jag inte det vore så svårt att lägga till ett par nya frääna sportbilar när man ändå släpper ett nytt spel. Samma karta ser jag inte som ett problem, då det trots allt är en uppföljare till storyn i SR3.

Men rent generellt så kommer det nog bli HUR KUL SOM HELST, så fort utvecklarna släpper ut mod-toolsen. Då kommer vi nog inte bara se nya bilar, utan massor med kul!

5 av 5 nötter!

Edit: Okej jag vet att det finns 1 eller 2 nya bilar, men kom igen - det märks ju inte ens.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Här är en snubbe som sysslat med att skapa karaktärer på kändisar. Till flera andra spel också. Många riktigt bra, man får ju tänka på att det ändå är relativt begränsat.
http://www.youtube.com/user/Labcloning/videos

De har också släppt en patch som fixade buggen med vapen som försvann.
http://steamcommunity.com/games/206420/announcements/detail/2...

Permalänk
Medlem

Verkar vara en limit på 100 fps och inget stöd för sli, finns det lösningar?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk

Tycker att wacky inte blir alls lika kul i en wacky värld, därför jag tycker saints row 2 var bäst i serien. 3an var lite kul ett tag, tyvärr blev 4an bara ett saints row 3.1, på nivå med en DLC, typ som Undead nightmare till RDR.

Värt 150 spänn, inte fullt pris imo.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tycker att wacky inte blir alls lika kul i en wacky värld, därför jag tycker saints row 2 var bäst i serien. 3an var lite kul ett tag, tyvärr blev 4an bara ett saints row 3.1, på nivå med en DLC, typ som Undead nightmare till RDR.

Värt 150 spänn, inte fullt pris imo.

Hmm, så du betalade fullpris för ett spel du redan på förhand visste att du troligen inte skulle gilla?

Verkar rätt dumt. Själv köper jag inte spel jag inte är intresserad av. Är det något jag är halvintresserad av köper jag det på rea.

Permalänk
Medlem

Kan någon bekräfta 4player coop?

Permalänk
Skrivet av Buio:

Hmm, så du betalade fullpris för ett spel du redan på förhand visste att du troligen inte skulle gilla?

Verkar rätt dumt. Själv köper jag inte spel jag inte är intresserad av. Är det något jag är halvintresserad av köper jag det på rea.

Sa aldrig att jag köpt det?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Sa aldrig att jag köpt det?

Du gav det ett omdöme så jag antog att du spelat det.

Om du piratkopierade det är en annan sak. Själv piratkopierar jag inte. Men om jag var fattig och inte hade råd att köpa spel skulle jag nog välja piratkopiera spel jag var intresserad av ändå.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Du gav det ett omdöme så jag antog att du spelat det.

Om du piratkopierade det är en annan sak. Själv piratkopierar jag inte. Men om jag var fattig och inte hade råd att köpa spel skulle jag nog välja piratkopiera spel jag var intresserad av ändå.

En kompis köpte spelet, och tyckte att jag också skulle köpa det så vi kunde köpa co-op, så fick låna hans konto så jag kunde prova det, och då insåg jag att det inte var något jag ville lägga pengar på, inte 400-500 spänn iaf.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Dom har redan börjat spruta ut DLC...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SneakyButcher:

Tycker det är huuur kul som helst - precis som SR-spelen ska va (överhajpat och helt vansinnigt) . Det enda jag stör mig på att det är samma bilar som SR3 (karta också så klart). xD Men vad gäller bilar, tycker jag inte det vore så svårt att lägga till ett par nya frääna sportbilar när man ändå släpper ett nytt spel. Samma karta ser jag inte som ett problem, då det trots allt är en uppföljare till storyn i SR3.

Men rent generellt så kommer det nog bli HUR KUL SOM HELST, så fort utvecklarna släpper ut mod-toolsen. Då kommer vi nog inte bara se nya bilar, utan massor med kul!

5 av 5 nötter!

Edit: Okej jag vet att det finns 1 eller 2 nya bilar, men kom igen - det märks ju inte ens.

samma karta och bilar som sr3... hur motiverar de fullpris för detta? spelade sr3 i höstas som en del av ett humble bundle, gör inte superkrafterna bilkörningen irrelevant? att leka destruction derby är det jag tycker om mest med gta-genren

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

Köpte detta spel hopp om att det skulle vara ett nytt spel. Spelade 2 timmar på release dagen, sedan har jag inte rört det. Besviken man blev =/