Call of Duty: Advanced Warfare

Permalänk
Snusfri

Call of Duty: Advanced Warfare

Nästa del i serien kommer att heta Advanced Warfare.

Citat:

We are able to confirm that publisher Activision and developer Sledgehammer Games will announce the next Call of Duty game, code named “Blacksmith”, some time in May.

In addition to our info, the likelihood of an unveiling this May is quite high, considering some of Activision’s previous marketing tactics.

The first hints for Infinity Ward’s Call of Duty: Ghosts surfaced at this exact time last year when the official Call of Duty website was updated with an interactive mosaic, eventually filling to form the shape of the Ghosts’ iconic skull logo. The game’s first live-action teaser trailer was launched May 1, 2013. Similarly, Treyarch’s Call of Duty: Black Ops 2 was unveiled during the NBA Playoffs on May 1, 2012.

Källa: http://mp1st.com/2014/04/29/call-duty-blacksmith-reveal-confi...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

En hel del kommer nog köpa spelet men efter det totala failet med Ghosts så lär det bli svårt att vinna tillbaka en rätt stor del utav publiken.
Var det SP eller MP Sledgehammer gjorde i mw3?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har inga stora förhoppningar på årets CoD. Men kanske det kan bli bra i alla fall men risken att det blir ännu ett dåligt spel/port är stor. Har lite större förhoppningar på att Treyarch gör något bättre nästa år eller när det blir.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Kommer de kanske uppgradera grafikmotorn?
Tveksamt...

Samma linjära spelstil med mer eller mindre samma vapen och killstreaks i ett någorlunda annorlunda utseende?
Ganska säker...

Kommer det att sälja i miljontals kopior?
Konstigt nog.... ja....

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Ghost var det sämsta dem någonsin gjort! grafiken var under all kritik storyn var usel.

Jag tror det blir svårt för dem att vinna tillbaka folk till deras spel efter Ghost floppen, undra vad dem tänkte när de själva gjorde spelet och såg hur uselt det egentligen var.

Bara för att det heter CoD kan man då göra vilket skit som helst och tro att folk ska prisa spelet hur uselt det än är? Vad har ni för tankar kring det?

Permalänk
Medlem

Cod har inte vart något att ha sen Modern Warfare 2 i mitt tycke,. bara gått nerför sen dess.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

Tyckte MW3 var bra sedan var det dock utför...Black Ops 2 och Ghost är värsta skitet.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Allt efter Cod4 har allt blivit sämre och sämre. Mw2 var väl helt okej, mw3 var typ som ett DLC till mw2 fast med suddig grafik, Båda Black Ops spelen är dåliga. Sen så har vi Ghosts, det sämsta.

De har sannerligen lyckats förstöra en spelserie. Cod 1,2 och 4 var och är bäst.

Permalänk
Avstängd

[QUOTE="120hz;14572492"]Ghost var det sämsta dem någonsin gjort! grafiken var under all kritik storyn var usel.QUOTE]

Undrar bara hur du kan tycka att grafiken är under all kritik när just grafiken i Ghosts slår ut alla andra COD spel med hästlängder om du ställt in rätt...ok det kommer naturligtvis inte upp i BF3/4 klass, men är det COD spel som har absolut bäst grafik! och nu efter några updates så flyter spelet skitbra!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GreenSoap:

Allt efter Cod4 har allt blivit sämre och sämre. Mw2 var väl helt okej, mw3 var typ som ett DLC till mw2 fast med suddig grafik, Båda Black Ops spelen är dåliga. Sen så har vi Ghosts, det sämsta.

De har sannerligen lyckats förstöra en spelserie. Cod 1,2 och 4 var och är bäst.

Cod 5 då??? Alla glömmer det

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

Undrar bara hur du kan tycka att grafiken är under all kritik när just grafiken i Ghosts slår ut alla andra COD spel med hästlängder om du ställt in rätt...ok det kommer naturligtvis inte upp i BF3/4 klass, men är det COD spel som har absolut bäst grafik! och nu efter några updates så flyter spelet skitbra!

Sen är väl inte CoD något man spelar för grafiken heller direkt. Visst, i singelplayer kan det väl vara kul om det ser bra ut men samtidigt känns det som gameplay är det viktiga i serien, i alla fall för min egen del.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Allt efter Cod4 har allt blivit sämre och sämre. Mw2 var väl helt okej, mw3 var typ som ett DLC till mw2 fast med suddig grafik, Båda Black Ops spelen är dåliga. Sen så har vi Ghosts, det sämsta.

De har sannerligen lyckats förstöra en spelserie. Cod 1,2 och 4 var och är bäst.

Inte för mig. COD 5 World at War är klart bäst. 4:an är enbart ett evigt bombande. Hatar 4:an. I 5:an finns det servrar som stänger av hundar/artilleriet och det gillar jag (att det går att stänga av alltså)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Det är väl inte helt klart att det kommer heta Blacksmith om man läser det dom själva skriver.

Citat:

We are able to confirm that publisher Activision and developer Sledgehammer Games will announce the next Call of Duty game, code named “Blacksmith”, some time in May.

Som vanligt så tycker jag dom är för snabba med att släppa spel. Dom hinner inte göra något speciellt intressant med motorn eller någon annan del som lyfter spelet på ett speciellt sätt. Sen så gillar jag personligen inte spelserien pga den arkad-aktiga känslan den har.

Permalänk
Medlem

Tycker att cod 4, mw2 å mw3 var kul eftersom jag gillar hur bössorna känns, hur snabbt man springer och hur snabbt man dör.

Tycker själv att treyarchs MP var lite seg och känslan på bössorna i BO2 var kass. Man får ju tänka på att cod är mer av ett arcade spel och inte en simulator som BF4. Och sen grafiken, ja den är ju inte den bästa men folk whinar ju inte om att grafiken är kass i CS men det hade ju helt klart varit najs med en annan grafikmotor Håller med om att Ghosts blev en flopp, känns plastig och man dör så jäkla snabbt

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Årets CoD spel verkar heta Advanced Warfare. *edit, Patriots var blotta tanke.
Blacksmith är bara arbetsnamnet på spelet och karaktären kommer i spelet att heta "Smith Black"

Och av att döma på bilden så är det inte den gamla motorn från tidigare spel, för med så här mycket detaljrikedom så ser man på rak arm att det är något ( Äntligen vad jag har väntat i åratal på ) nytt.

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2014/05/01/exclusive-call-of-duty-screen-june-cover.aspx

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Att folk säger attvdet är dåligt att cod släpps varje år för de hinner inte göra något är fel, tror jag. De är ju nu 3 olika företag, spelet släpps varje år av ett av företagen, vilket gör så att ett företag har tre år på sig.

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Årets CoD spel verkar heta Patriots.
Blacksmith är bara arbetsnamnet på spelet och karaktären kommer i spelet att heta "Smith Black"

Och av att döma på bilden så är det inte den gamla motorn från tidigare spel, för med så här mycket detaljrikedom så ser man på rak arm att det är något ( Äntligen vad jag har väntat i åratal på ) nytt.

http://media1.gameinformer.com/filestorage/CommunityServer.Co...

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2014/05/01/exclusive-call-of-duty-screen-june-cover.aspx

Ser lite ut som Idris Elba

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Att folk säger attvdet är dåligt att cod släpps varje år för de hinner inte göra något är fel, tror jag. De är ju nu 3 olika företag, spelet släpps varje år av ett av företagen, vilket gör så att ett företag har tre år på sig.

Det är dåligt att det släpps ett varje år. Det är för ofta för en 500Kr titel som inte sjunker i pris.
Sen att det är tre studior som jobbar på det bevisar bara hur lite de faktiskt bryr sig om spelet för spelet är nästan exakt likadant varje år.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Det är dåligt att det släpps ett varje år. Det är för ofta för en 500Kr titel som inte sjunker i pris.
Sen att det är tre studior som jobbar på det bevisar bara hur lite de faktiskt bryr sig om spelet för spelet är nästan exakt likadant varje år.

Då är det väl tur att man inte köper alla spelen då. Jag har bara COD 2 och COD 5. Jag slutade köpa Battlefield efter 2:an. Jag har bara de två första spelen innan jag tröttnade på skiten

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Jag har nog ändå ganska stora förhoppningar på nya Call of Duty. Spelar nu Titanfall och funderar samtidigt på att gå över till Battlefield, men det är hos Kådd mitt hjärta sitter.
Jag började spela Quake i multiplayer, provade CS men tog sedan ett uppehåll tills jag såg Modern Warfare 2 och det var först då jag fastnade och började bli bra.
Det har varit som min lekhage som jag växt och utvecklats i, men jag saknar den, tryggheten, lol. Saknar konceptet med snabb action som inte innefattar en massa framtidstrams.
Ghost var dock ett fiasko, jag köpte en helt ny dator bara för det spelet och det flyter ändå på som sirap blandat med grus, så jag är samtidigt rädd för att detta ska hända igen, även om jag förväntar mig en riktigt "ta sig i kragen" :are av dem!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Det är dåligt att det släpps ett varje år. Det är för ofta för en 500Kr titel som inte sjunker i pris.
Sen att det är tre studior som jobbar på det bevisar bara hur lite de faktiskt bryr sig om spelet för spelet är nästan exakt likadant varje år.

Detta är första året dom tagit sig minst 3 år på sig att utveckla ett nytt. Men det är nog kanske inte så stor idé som pc spelare att köpa det för det kommer nog vara rätt dött, om spelet inte blir riktigt bra och får ett gott rykte. Men det kommer nog ändå ta emot för även om det skulle vara hur bra spel som helst är det coolt att hata på cod kiddies och folk vill ju inte bli en själv.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Call of Duty: Advanced Warfare
Inte Blacksmith.

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsson1997:

Call of Duty: Advanced Warfare
Inte Blacksmith.

Jag kan rätta dig och säga att det ska heta "Call of Duty - Bow & Arrow", men inte vore det mer sanning för det utan en källa. Kan du ge en?

edit:
Jag kan ge källa på det du skrev:
https://www.youtube.com/watch?v=sFu5qXMuaJU
trailer

Blev inte ens lite taggad utav den där trailern..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Ghost var det sämsta dem någonsin gjort! grafiken var under all kritik storyn var usel.

Jag tror det blir svårt för dem att vinna tillbaka folk till deras spel efter Ghost floppen, undra vad dem tänkte när de själva gjorde spelet och såg hur uselt det egentligen var.

Bara för att det heter CoD kan man då göra vilket skit som helst och tro att folk ska prisa spelet hur uselt det än är? Vad har ni för tankar kring det?

Var det verkligen så dåligt? Ghost är det enda spelet i CoD serien som jag spelat färdigt. Hoppas på en fortsättning.

Permalänk

Har alltid gillat CoD och köpt varje spel i serien, men Ghosts drog verkligen ner serien i skiten för mig. Det var lite roligt i början, i kanske totalt 5 timmars speltid, men allt var så fel.

Lär ju köpa det i slutändan för att testa, men kan de bara göra rätt den här gången...

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Snälla kom tillbaka till MW2! Spelar det fortfarande Förlåt för OT!

Efter att jag köpte Ghost så blir det inge fler köp av COD spel! Så länge dom inte skriver att det är en Kopia av MW2 xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Ser lite ut som Idris Elba

tänkte precis säga det

blir inte förvånad om han röstar

Skrivet av Mattsson1997:

Call of Duty: Advanced Warfare
Inte Blacksmith.

lol, nope det tvekar jag på. På tog för likt Ghost Recon: Advanced Warfighter

inte för att Ghost Recon hindrade förra CoD spelet från att geta Ghosts, men Advanced Warafe är för likt för UBIs advokater.

Permalänk
Avstängd

Jag har en video om Call Of Duty men det kommer heta Call Of Duty Advanced Warfare. Skicka PM om ni vill ha länk till videon.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

tänkte precis säga det

blir inte förvånad om han röstar

lol, nope det tvekar jag på. På tog för likt Ghost Recon: Advanced Warfighter

inte för att Ghost Recon hindrade förra CoD spelet från att geta Ghosts, men Advanced Warafe är för likt för UBIs advokater.

Det kommer faktiskt heta Advanced Warfare..Dessutom ska även Advanced Warfare varit tagit utav EA sedan en tid tillbaka som jag fattat det. Blir nog inga problem med några advokater där.

Skrivet av Slimdex:

Jag har en video om Call Of Duty men det kommer heta Call Of Duty Advanced Warfare. Skicka PM om ni vill ha länk till videon.

Vad är det där för stil? Varför inte lägga upp den i tråden istället?

Här har ni trailer: https://www.youtube.com/watch?v=sFu5qXMuaJU

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem