VAC BANN call of duty ghost

Permalänk
Medlem

VAC BANN call of duty ghost

Sedan den 17/6-14 har det inte gått att bli online på ghost för mig. 3dagar senare fick jag en VAC-BAN i spelet??. MEN min profil i steam är 100% bra
någon som har samma problem här i sverige?? det finns säkert 30 trådar om detta på steam/ghost forum .
Har någon annan råkat ut för detta i swe Här en av de alla forum trådar
http://steamcommunity.com/app/209170/discussions/0/5227306996...

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk

VAC systemet kan påverka dom oskyldiga ibland. Så jag tror nog tyvärr att du skulle behöva köpa det på nytt samt göra ett nytt konto för att kunna spela igen. Eller så kan du rapportera detta till Steam och kolla vad dom säger. Ganska svårt att det löser sig på så sätt dock.

Permalänk
Inaktiv

Fick samma på cs. Steam sket i vilket.

Permalänk
Medlem

Du har inte använt någon fps unlocker eller fov changer?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Activision bryr sig inte om felaktiga bans tydligen. Råkade ut för det (typ) med Black Ops 2 och fick mer eller mindre svaret "tough shit".

Så räkna inte med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Du har inte använt någon fps unlocker eller fov changer?

nä det har inte används.
Håller på chattar med Activision men ser trögt ut:(
som tur är så är inte steam kontot påverkat med VAC-stämpel för då är man rökt och alltid anklagad som fuskare

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Activision bryr sig inte om felaktiga bans tydligen. Råkade ut för det (typ) med Black Ops 2 och fick mer eller mindre svaret "tough shit".

Så räkna inte med det.

Skickades från m.sweclockers.com

fan va sjukt.. vadå tough? är man oskyldig ska man fan inte bli felaktigt bannad.. så kan dom ju inte göra för fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

fan va sjukt.. vadå tough? är man oskyldig ska man fan inte bli felaktigt bannad.. så kan dom ju inte göra för fan..

Jo för f-n ,så man måste vara rädd om sitt konto, inte logga in på okännda datorer eller låna ut till kompisar,
finns det något skit på datorn är man rökt;(

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Activision bryr sig inte om felaktiga bans tydligen. Råkade ut för det (typ) med Black Ops 2 och fick mer eller mindre svaret "tough shit".

Så räkna inte med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad tycker du activision ska göra åt en vac ban? Du kanske borde gått till valve istället eftersom det är dom som står bakom vac. Valve Anti Cheat. Tacka fan för att dom inte kunde hjälpa dig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Vad tycker du activision ska göra åt en vac ban? Du kanske borde gått till valve istället eftersom det är dom som står bakom vac. Valve Anti Cheat. Tacka fan för att dom inte kunde hjälpa dig.

jasså då får man kanske skicka dem ett mail oxå för något är galet;/(

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av zfrigg:

jasså då får man kanske skicka dem ett mail oxå för något är galet;/(

Har du inte en vac ban på ditt konto har du helt enkelt inte en vac ban

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kuzul:

Activision bryr sig inte om felaktiga bans tydligen. Råkade ut för det (typ) med Black Ops 2 och fick mer eller mindre svaret "tough shit".

Så räkna inte med det.

Blir man bannad i BO2 har man fuskat. Treyarch bannar inte rakt av automatiskt i det spelet, utan verifierar att det faktiskt rör sig om fusk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Har du inte en vac ban på ditt konto har du helt enkelt inte en vac ban

http://steamcommunity.com/id/76561198014777750/
men spelet verkar vara ban ja jag bry mig inte igenteligen men har inte spelat sista dlc
samt att har man inte gjort något så ska man inte bli bannad...

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Har du inte en vac ban på ditt konto har du helt enkelt inte en vac ban

Nä just det,fixade till ett nytt konto skaffade familj-delning i steam,nu spelar jag mitt bannade spel
helt sjukt.

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Vad tycker du activision ska göra åt en vac ban? Du kanske borde gått till valve istället eftersom det är dom som står bakom vac. Valve Anti Cheat. Tacka fan för att dom inte kunde hjälpa dig.

Du tror inte jag gjorde det först? För svaret jag fick då var att det är företagen som själva har hand om spelen som också sköter själva bans till spelet i frågan.
Ja, det är Valves utformade anti-fusk system. Men det är inte valve som tar hand om ALLA spel som använder sig av det.

Så nästa gång du får för dig att vara spydig, tänk ett steg till och visa lite hyffs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Du tror inte jag gjorde det först? För svaret jag fick då var att det är företagen som själva har hand om spelen som också sköter själva bans till spelet i frågan.
Ja, det är Valves utformade anti-fusk system. Men det är inte valve som tar hand om ALLA spel som använder sig av det.

Så nästa gång du får för dig att vara spydig, tänk ett steg till och visa lite hyffs.

Nästa gång du försöker vara viktig kanske du skulle ta reda på fakta. Det är inte Valve som har hand om deras anticheat.

Citat:

Ja, det är Valves utformade anti-fusk system

Jag kan ta en rättning utan problem men du gör ju för fan bort dig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nackskägg:

Blir man bannad i BO2 har man fuskat. Treyarch bannar inte rakt av automatiskt i det spelet, utan verifierar att det faktiskt rör sig om fusk.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur varifierar man detta då? Newshflash.. Tryarch har inte hand om VAC. Valve har det och VAC har haft felaktiga banwaves gång på gång. Så att påstå att de varifierar något i huvudtaget är ju inte direkt sant. Visst kan TS ha fuskat (chansen är ganska stor) däremot är det inte omöjligt att VAC har gjort fel.

Skrivet av Kuzul:

Du tror inte jag gjorde det först? För svaret jag fick då var att det är företagen som själva har hand om spelen som också sköter själva bans till spelet i frågan.
Ja, det är Valves utformade anti-fusk system. Men det är inte valve som tar hand om ALLA spel som använder sig av det.

Så nästa gång du får för dig att vara spydig, tänk ett steg till och visa lite hyffs.

Nu har inte Tryarch något alls med anticheatet att göra utan det är ett team som står under Valve som har hand om det. Detta gäller alla spel även om de oftast har enkom valt personer till varje spel.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Hur varifierar man detta då? Newshflash.. Tryarch har inte hand om VAC.

Black Ops 2 använder ett eget bansystem, som Treyarch har hand om, utöver VAC.

Permalänk
Medlem

Kan ta upp till 1 månad innan du blir bannad. Så har du någonsin fuskat/ haft igång okända program i bakgrunden så är du illa ute

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Hur varifierar man detta då? Newshflash.. Tryarch har inte hand om VAC. Valve har det och VAC har haft felaktiga banwaves gång på gång. Så att påstå att de varifierar något i huvudtaget är ju inte direkt sant. Visst kan TS ha fuskat (chansen är ganska stor) däremot är det inte omöjligt att VAC har gjort fel.

Treyarch hade (har?) en egen grupp som kollar igenom matchen man rapporterar ifall man stöter på en fuskare. Ser dom då något dom tror är fusk ser dom igenom ett gäng matcher för ett verkligen verifiera ifall spelaren använder fusk eller inte. När BO2 var nytt och fuskarna märkte att det faktiskt funkade så blev det en hel del varningar på forumen på fusksidorna. BO2 är nog det renaste spelet ifrån fusk jag spelat, någonsin.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Treyarch hade (har?) en egen grupp som kollar igenom matchen man rapporterar ifall man stöter på en fuskare. Ser dom då något dom tror är fusk ser dom igenom ett gäng matcher för ett verkligen verifiera ifall spelaren använder fusk eller inte. När BO2 var nytt och fuskarna märkte att det faktiskt funkade så blev det en hel del varningar på forumen på fusksidorna. BO2 är nog det renaste spelet ifrån fusk jag spelat, någonsin.

Skulle nog säga att du har haft enormt med tur alt. inte spelat så mycket om du tycker BO2 är i närheten av rent. Varannan server man var in på hade något aimbotare som satt i spawn och pangade HS åt höger och vänster.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Skulle nog säga att du har haft enormt med tur alt. inte spelat så mycket om du tycker BO2 är i närheten av rent. Varannan server man var in på hade något aimbotare som satt i spawn och pangade HS åt höger och vänster.

1545 timmar. Jag stötte inte på så många aimbotare, dom går nog att räkna på en hand. Däremot brukade det flyga fuskanklagelser, mestadels från folk som kämpade för att hålla 0.5kd. Kanske hade enorm tur helt enkelt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.