bästa zombie / survival spelet för skåningar?

Permalänk

bästa zombie / survival spelet för skåningar?

lirat en del battlefield 4 och blivit ett dåraktigt gäng skåningar nu och tänkte testa något nytt spel och efter sett videos på Rust som fått en att skratta gott och 7 days to die och Day Z känns detta som tre spel där det kan bli lite kul kaos. Några med erfarenheter från samtliga tre som kan tips om för/nackdelar? själv föreföll rust spontant som knäppast och minst djup medan övriga två är mer seriösa och djupa spel varav 7 days to die dessutom stödjer egen server hosting för att kunna sätta egna regler och styra mer vilket kanske är fördelaktigt. ^_^

Visa signatur

All right chums, time's up, let's do this...LEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY JEEEEEEENKIIIIIIIIIIIIIIINS!!!!

The Najntis podcast

Permalänk
Medlem

7 days to die, är inte direkt något som jag skulle rekommendera. Är väldigt tråkigt i längden.
DayZ är dock riktigt trevligt, då du verkligen förlorar allt om du dör med mera.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Vi är ett gäng som lirade BF 4, (vi är 28-30 år).
Efter 300h i BF4 så köpte några DayZ Standalone och man började snegla på spelet och kände att man började samtidigt tröttna på BF4.

Första 3h i DayZ var en hård start, fick lite gear av kompisarna sedan träffade vi på en psykotisk spelare i ett stort hus.
Hade mardrömmar om detta i två nätter (helt allvarligt) och jag gillar skarpt skräckfilmer/zombie spel! Men detta var något helt nytt för mig!

Så jag kan rekommendera DayZ starkt jag är uppe i över 400h och dött av buggar ett flertal gånger men det är ändå värt det!
Tänk på att det är Alpha, och ha kul. Du lär dig navigera lätt efter ca 100h och du kan förmodligen utan problem springa orienterings kartor i IRL!

Permalänk
Medlem

Infestation funkar det med , lite "enklare" upplägg än DayZ , men klart skojjigt , speciellt för skåningar

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk

blev till slut att jag skaffade både 7 days to die och rust till slut och testa båda

Visa signatur

All right chums, time's up, let's do this...LEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY JEEEEEEENKIIIIIIIIIIIIIIINS!!!!

The Najntis podcast