DirectX ställer till det för mina spel!

Permalänk

DirectX ställer till det för mina spel!

Jag har precis omformaterat min dator, så hela hdd:n var rensad. installerade sedan steam, CS:GO och Leauge of legends! följande problem uppstår:

1. CS:GO startar inte, när jag klickar på spela kommer rutan upp i en millisec. sedan stängs det ner och inget spår av GO syns till. dock står det i aktivitetshanteraren att den processen är igång.. detta händer varje gång jag försöker starta det (händer även med Source)
jag har provat att gå in på properties och kolla cachen eller vad det heter. och det verkar varje gång som att det hittar DirectX, installerar sedan detta automatiskt när jag sedan försöker starta GO igen. samma sak händer.. ruta i en millisec. sedan helt dött.. förstår inte vad som är problemet snälla hjälp?!

2. Även när jag ska lira lol uppstår ett liknande fel som det övre.. precis efter champion select då spelet ska komma upp kommer det först upp lol logot som det alltid gör och sedan en svart bild i en millisec. och så kommer det upp ett error meddelande: "An unkown DirectX error has occured and Leauge of legends cannot start. please make sure your card is using the latest video drivers from the manufacturer"

jag har letat efter senaste "card drivers", googlat runt, men vet inte riktigt hur jag ska göra och vilket som är rätt... någon som vet hur man hittar exakt rätt och hur man bär sig åt för att installera det korrekt?

mitt grafikkortär: amd radeon hd7770

datorn är en acer predator G3610

Permalänk
Medlem

drivrutiner för grafikkortet: http://support.amd.com/en-us/download
sen kanske du kan testa att själv uppdatera directx: http://support.microsoft.com/kb/179113/sv

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk

Tack som fan! laddade ner drivrutinerna för graffet och nu fick jag igång lol!! håller på o laddar ner GO nu igen för att se om det fungerar dock så har bilden blivit lite konstigare.. ser mycket suddigare ut, som om det är lägre kvalite nu? och hela skärmen är inte täckt av bilden..

Permalänk
Medlem

Kontrollera att du har ställt in rätt upplösning för bildskärmen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2