Problem med savefiler i Far Cry 4

Permalänk
Medlem

Problem med savefiler i Far Cry 4

Hejsan!

Vi är två som vill spela Far Cry 4 på datorn och jag har som amatördatornoob gett mig in på området att flytta sparfiler för att kunna starta spelet från olika ställen.

Jag hittade sparfilerna på C under: Program (x86)- Ubisoft - Ubisoft Gane Launcher- savegames

Jag har skapat två mappar på skrivbordet dit jag flyttar mina sparfiler efter en spelsession. Istället lägger jag in den andre spelarens sparfiler sedan en tidigare session.

Men likt förbannat får då den andre spelare när han kör igång spelet starta från där jag var! Och viseversa. Vad gör jag för fel här! :-0

Mycket tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt jag löste det.. Via studier på internet/ google

Det visade sig att savefilerna inte laddas från det ställe där de sparas. Man ska istället gå in på Mina dokument, leta upp Ubisoft-mappen, Far Cry 4 och där inne skapa en ny mapp som heter SaveGames. Där lägger man sin savefil och startar spelet, då kommer detta starta från denna save.

Permalänk
Medlem

Så bra att du fick rätt på det och tack för att du delade med dig

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.