Permalänk
Medlem

låg fps cs:go

Hej!
Precis köpt ny dator som jag tycker borde klara en betydligt högre fps än vad jag har nu då jag spelar cs:go. Jag tycker jag ligger runt 130-200 ungefär då jag springer runt och spelar aktivt, i små trånga utrymmen kanske fpsen går upp till 200-300, tycker jag borde ligga på nåt sånt hela tiden.

Intel Core i5 4460 3,2 GHz, 6MB
MSI GeForce GTX 970
cpu ligger på typ 45% när jag spelar, vilket är väldigt lågt?
gpu har jag faktiskt inte kollat.

spelar på 1024x768 i upplösning med allt annat på det lägsta, iofs testat spela på högre upplösning å bättre grafik, fpsen var typ den samma då.
vertikal sync är av.

mina launch options
-threads 4
-fps_max 999
-nosplash
-novid
-cl_updaterate 128
-cl_interp 0
-cl_interp_ratio 1
-rate 128000
-high
-freq 144

All hjälp uppsakttas
Tack på förhand

Permalänk
Inaktiv

nja processor usagt är inte så lågt tycker jag i med att den är rätt modern.
Är det verkligen viktigt med så hög fps ?
Själv när jag har allt på högsta 1680x1050 så har jag mellan 55-80 fps, räcker för mig

Permalänk
Medlem

Jag vet egentligen inte om jag skulle känna nån direkt skillnad mer att jag vill ha högre för sakens skull då jag tycker datorn borde klara det.
att fpsen är ungefär samma med bättre grafik tycker jag oxå är konstigt?

Spelade med typ 30 Fps med absolut sämsta grafik som gick med min gamla dator(gammal trött laptop). Det var inte kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av sötkatt:

Jag vet egentligen inte om jag skulle känna nån direkt skillnad mer att jag vill ha högre för sakens skull då jag tycker datorn borde klara det.
att fpsen är ungefär samma med bättre grafik tycker jag oxå är konstigt?

Spelade med typ 30 Fps med absolut sämsta grafik som gick med min gamla dator(gammal trött laptop). Det var inte kul

Det tyder på att det är processorn som flaskar. Hur ser load ut på de olika kärnorna när du spelar? Går en upp till 100% är processorn flaskhalsen för din fps.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

en 4460 borde väl endå ha 200+ fps?

min bror kör med i5 650....

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Medlem

Stort tack för att ni tar er tid och svarar
Hur kollar man kärnorna för sig? Borde väl vara konstigt om någon låg på 100% när cpun är ca 45% vid spelande?

Permalänk
Medlem

ja jag håller med

Permalänk
Medlem

Ja, alla vet ju att CS är cpukrävande. Men av dom flesta trådar man sett om detta så är det folk med 970 som har problem med just fps..

Så kanske är det? Eventuellt vänta på en bättre driver.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sötkatt:

Stort tack för att ni tar er tid och svarar
Hur kollar man kärnorna för sig? Borde väl vara konstigt om någon låg på 100% när cpun är ca 45% vid spelande?

Du kan räkna med ett svar när du frågar om spel prestanda och det är: "Din processor flaskar"
Det är extremt sällan sant, men iom att du spelar i så låg upplösning så kan det faktiskt påverka. Det som talar emot är att din cpu-load är riktigt låg.

Men vad har du för uppdateringsfrekvens på din skärm? Även om du har 144fps så säger du att du toppar på 300fps så ytterligare fps lär väl inte ge något för dig ändå...

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem

Konstigt det där att just 970 har problem med fps om det är sant. Jag har en 144 Hz skärm. Som jag nämnt tidigare så vet jag inte om det blir nån märkbar förbättring med 300 fps mot vad jag har idag, högre än 300 är väl omöjligt i go? anledninge till varför jsg vill ha högre fps än vad jag har är helt enkelt att jag vill ha ett kvitto på att datorn klarar vad den borde klara av. Återigen tacksam för svaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sötkatt:

Konstigt det där att just 970 har problem med fps om det är sant. Jag har en 144 Hz skärm. Som jag nämnt tidigare så vet jag inte om det blir nån märkbar förbättring med 300 fps mot vad jag har idag, högre än 300 är väl omöjligt i go? anledninge till varför jsg vill ha högre fps än vad jag har är helt enkelt att jag vill ha ett kvitto på att datorn klarar vad den borde klara av. Återigen tacksam för svaren.

Ja CS körs tydligen bättre ju mer fps du har (200+ fps). Att det går ner till 130 fps ska det inte göra tycker man.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD