Cs:go, Hur blir man av med Polacker och Ryssar?

Permalänk

Cs:go, Hur blir man av med Polacker och Ryssar?

Tjena!
Har spelat cs:go väldigt länge nu och har börjat irritera mig på de flesta polacker och ryssar.

Är det någon som vet hur man slipper spela på samma servrar som dem gör?

Har hört talas om att man kan höja/sänka sin max ping

Tackar så hemskt mycket om någon kan lösa detta problem för mig!

Permalänk
Medlem

Det går väl inte eftersom du inte väljer något området för att söka inom, de flesta gånger jag får en match ligger jag på 5 ping och där finns fortfarande en massa ryssar. Dota 2 ryska servrar ligger ju i Sverige, kanske närmaste CS:GO servern för öst-europa också ligger i Sverige eller nära oss.

Hur som ryssar>svennar imo.

EDIT* Tror jag hittat en länk för där alla MM servrar finns i CS:GO
http://csgo.gamebanana.com/tools/5684
Antagligen mycket östeuropéer eftersom Ryska servrarna finns i Sverige, så om du inte flyttar till typ Österrike eller Italien finns det ingen utväg, lägre max ping borde då öka chansen att du hittar ryssar och polacker!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt med en lösning på det.
Och slippa alla barn.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Finns ju inge värre än svenska klaner som tror att dom är världsmästare!

Permalänk

Efter lite sökande på internet hittade jag denna lösning som har fungerat hyfsat bra för mig de senaste 2 veckorna jag har använt det.

Skriv detta i consolen: mm_dedicated_search_maxping "50"

Om di vill ändra tillbaka skriver du bara 150 istället för 50!

Permalänk
Medlem

även med mm_dedicated_search_maxping "50" blir det mycket ryssar, hitta folk som ligger ungefär i samma rank som dig och spela med dessa

Permalänk
Medlem

Ja de är fett dryga och vägrar prata engelska...
borde finnas filter.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Det ska finnas ett program där du kan filtrera bort vilken del du vill, EU west/east/north, US west/east. En polare använder sig utav detta och brukar ibland ta bort alla servrar förutom US west.

Finns för och nackdelar med det, du slipper alla östeuropéer men du kommer få högre ping.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Det ska finnas ett program där du kan filtrera bort vilken del du vill, EU west/east/north, US west/east. Har en polare som använder sig utav detta och han brukar ibland ta bort alla servers förutom US west.

Finns för och nackdelar med det, du slipper alla östeuropéer men du kommer få högre ping om du spelar på amerikanska serverar.

Speciellt US West, man kan ju nästan lika gärna spela på australiensiska servrar.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Det ska finnas ett program där du kan filtrera bort vilken del du vill, EU west/east/north, US west/east. Har en polare som använder sig utav detta och han brukar ibland ta bort alla servers förutom US west.

Finns för och nackdelar med det, du slipper alla östeuropéer men du kommer få högre ping om du spelar på amerikanska serverar.

Lite löjligt att sitta och spela på amerikanska serverar. Dels förstör man för sig själv genom att spela med alldeles för hög ping samt hela laget när man inte ens kan träffa motståndarna pga för hög latens.

Permalänk
Medlem

ryssarnas närmsta server är dom svenska så det är tyvärr kört. om du nu inte vill spela på icke svenska servrar. finns något sätt du kan blocka svenska servrar så du bara får london och amsterdam. kommer dock inte ihåg på rak arm hur.

Permalänk

Så farligt är det inte, får väl runt 100 ping när jag spelar på US west.
Men som sagt, vill man till 100% slippa östeuropéer eller fransmän så får man antingen gilla läget och spela på US west, eller så skaffar man sig en 5stack.